Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Jeg kan begynne, jeg har veldig mye svai i ryggen da var det ei i klassen min på vgs hun var 19.

Som ble drit sur, :frustrert:. hun var sur fordi hun mente jeg gikk og presset puppene mine fram for at det skulle se ut som om jeg hadde større pupper enn henne! :overrasket::eeeh:

Hun var fly forbanna på meg og virklig hatet meg for dette.. :regler::kjempesinna::sinna:

Og herre kan det bli dummere? :klø:

Å det var så tåpelig jeg glemmer det aldri.

:skratte:

Endret av Linnea Adriana
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, sikkert flere ting, men en eldre dame på t-banen skjelte meg ut fordi jeg hadde satt meg på et av de setene som er reservert eldre og uføre. Det var flere ledige seter rundt meg (altså flere slike som er nær utgangen osv, tror til og med setet ved siden av var ledig), og om hun hadde bare gjort meg oppmerksom på at hun ville ha/trengte den plassen, ville jeg reist meg og kanskje beklaget - men denne kjerringa fortsatte å skjelle og beskrive ungdommen nå til dags lenge etter at jeg hadde flyttet meg... Jeg var 20 år, satt og leste en pensumbok i kjemi, så generelt veldig snill og ordentlig ut på den tiden og hadde faktisk lært en god del folkeskikk. Heldigvis var det en annen (enda) eldre dame som tok meg i forsvar og var kjempehyggelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag knuste samboeren et glass med agurkmix. Jeg skulle til å tørke det opp, men han ba meg flytte meg for han skulle til å tørke det opp selv. To minutter etterpå kom han inn i stua (der jeg nettopp hadde satt meg) og gav meg en skyllebøtte fordi han mente at han var den eneste som gjorde noe i huset, og han var lei av å gjøre alt selv. :klø:

Heldigvis (for han sin del) roet han seg kjapt ned og innrømmet at han egentlig bare var sint på seg selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skyllebøtte for å gjøre jobben min å holde meg til taushetsplikten som er lovpålagt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle fra Oslo til Trondheim med nattbuss. Med en gang jeg kom fram i Trondheim begynte min første dag på ny jobb.

Jeg gikk tidlig opp på Oslo busstasjonen for å få et bra sete på bussen ved siden av vinduet slik at jeg skulle få sove.

Jeg fikk sete ved siden av vinduet og sovnet. En halv time senere våkner jeg av at ei dame skjeller meg ut. Jeg var egoistisk dum og uansvarlig. Uansvarlig ropte hun mange ganger. Jeg unnskyldte meg med at jeg sov og lurte på hva det var for noe.

Hun mente jeg var unavarlig og egoistisk fordi jeg ikke tok hensyn til ungen hennes. Ungen hennes skulle en nemlig ta hensyn til og det burde jeg ha skjønt og hun kjeftet meg huden full. Hun husjert på med hendene og først da skjønte jag at hun ville jeg skulle flytte meg jeg ble helt paff og var så forvirret fordi jeg nettopp hadde våknet at jeg unnskyldte meg å flyttet meg. .

Den voksne damen satte seg ned ved siden av vinduet og gutten var vel en 9 år og hadde tydelig flau og ville ikke sitte ved siden av henne, men det måtte han plent.

Så kom bussjåføren han var også veldig sur, fordi jeg hadde flyttet meg fordi han hadde skrevet en liste med hvor alle skulle av. Jeg sa at det var damen med barnet som ville ha mitt sete. Bussjåføren fortsatte å kjefte og da sa jeg at jeg godt kunne sette meg tilbake. Da klikket hun dama igjen sa jeg baksnakket henne at jeg ikke viste hensyn og var unavarlig. Da tok noen andre på bussen og forsvarte meg sa at det ikke var min feil.

Jo da så gikk buss sjåføren.

Deretter sa dama stygge ting til meg og la føttene sine over gutten og sovnet.

Jeg satt for øvrig våken helt til hun gikk av bussen 5 timer senere.

Først da fikk jeg tilbake et sete ved siden av vinduet slik at jeg fikk sove.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk at man får beskjed om å gjøre noe av en sjef, og så kommer en annen sjef som er høyere opp på stigen og kjefter på deg for at du gjorde det.

Da er det ekstra hyggelig når mellommannen ikke gidder å innrømme at det var hans avgjørelse, og heller lar folka under ta kjeften. Det tror jeg skjer mange steder..

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jobbet dobbelt skift på et gatekjøkken jeg jobbet på som yngre, mot slutten av vakten var jeg ekstremt sliten, og av gode grunner gikk jeg ikke rundt å smilte time etter time. Vil påstå at jeg hadde et heller normalt uttryk. Da kom det ei surken dame bort til meg å brøt ut " Det hadde faen meg hjelpa om du smilte litt, det ser ut som du er dratt gjennom en sitron"

Dere kan tro jeg dro på smilebåndene da, jeg lo og jeg lo. Hun ble tydeligvis veldig fornærmet av dette og stormet ut. (Skal sies at hun så ikke særlig blid ut heller. Barna hennes så noe flau ut etterpå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden gikk jeg tur med hunden min. I det vi passerte en hage (vi bare passerte, hunden gikk ikke på do eller noe, og vi gikk på asfalten i veien) kom huseier kjørende. Han gav meg da tidenes skyllebøtte. Denne mottok jeg tydeligvis på vegene av alle hundeeiere. Prøvde å si til han at vi ikke hadde gjort han noe, men ville ikke høre.

Ikke så kult å være alene i en mørk gate med en valp og ha en voksen mann kjefte på en for noe en ikke har gjort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg gikk tur fikk jeg traff jeg på en liten løshund. Fikk grei beskjed av en forbipasserende om å ta bånd på den jævla løshunden min. Prøvde å forklare at det ikke var min hund. Det hjalp ikke, den skulle ha bånd på seg likevel.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThatWoodcut

På 18års dagen min skulle vi jo gjøre det litt spesielt hjemme. Mamma skulle bare skynde seg å rydde litt i gangen oppe før middag, og da jeg sa at jeg kunne hjelpe fikk jeg streng beskjed om å sette meg. "Du skal ikke rydde i gangen på 18års dagen din!"

Jeg rakk bare å gå halvveis ned trappen før mamma roper meg tilbake og gir meg den skyllebøtta..."Selv om du er 18 kan du jo hjelpe til litt hjemme da, og bare fordi det er bursdagen din kan du ikke sluntre unna hele tiden!"

Jaa...jeg fikk aldri noen forklaring på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ubehagelig opplevelse da jeg jobbet på rimi som 18åring.

Jeg satt i kassa alene på kvelden og pipte varer. Det var ikke så lenge siden jeg hadde begynt på rimi og jeg hadde fremdeles "under opplæring" skiltet på genseren.

Så kom det en kunde tilbake. Han hadde glemt tyggispakken sin, og ville hente den. Jeg forklarte han at jeg ikke hadde funnet en pakke tyggis, og at en annen kunde sikkert hadde tatt den med seg. Jeg forklarte at jeg ikke var sikker på om jeg kunne gi han en gratis tyggispakke fordi jeg nettopp hadde begynt å jobbe her. Det skulle jeg aldri sagt... for FY FAEN så sint han ble! Høyrøsta kjefta han meg huden full og truet både meg og hele rimi! Han skulle aldri handle her mer, og han skulle si til alle kompisene sine at de ikke skulle handle her heller - for vi var en gjeng med *skjellord jeg ikke husker*.

Aner ikke hvor lenge han stod å brølte meg ned, men det føltes som evigheter. Da han dro var jeg helt forfjamset og følte for å bare begynne å grine.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ansatt i en annen butikk i kjeden hadde lovet en av kundene sine at hun kunne stikke innom oss og få en gave siden de var tom i hennes butikk. Problemet var bare at vi var også tom for disse gratisgavene og denne ansatte hadde aldri ringt oss og faktisk spurt om vi hadde flere eller nevnt situasjonen for oss i det hele tatt.

Kunden var kjempesint og skjelte meg huden full, for det var jo min feil... Blant annet ble jeg beskyldt for å lyve henne opp i ansiktet og for å gitt bort hennes eiendel. jadda....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg jobbet på en bowlinghall, og hadde klart å tatt "voksenpris" (over 12 år), for noen jenter som viste seg å være 12 år og ikke eldre. Moren ringte å kjeftet i en halvtime, fordi jeg ikke hadde sett at de (oversminkede og lettkledde) jentene var under 13 år. Greit at jeg sikkert kunne ha spurt dem om alder, men de så seriøst ut som de var 15 år.

Hjalp ikke at jeg klistret et mentalt smil om kjeften og beklaget og tilbydde henne å komme ned å få mellomlegget tilbake. Neida. Dama ble ikke ferdig med å påpeke hvor utrolig dum og udugelig jeg var. Enden på visa var at jeg sa rimelig skarpt at jeg ikke hadde tid til dette, og at hvis det fortsatt var et problem så kunne hun ringe sjefen min, så la jeg på.

Sjefen min støttet meg heldigvis.

Endret av Raindrops
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg kunne sikkert nevnt mange eksempler, men jeg husker en gang på et diskotek for noen år siden. Vi var en gjeng sammen. Jeg hadde svingt meg skikkelig en lang stund og var kokvarm, gikk og skulle sette meg sammen med de andre. På vei dit kom en mann bort til meg og ville ha meg med ut på gulvet igjen. Jeg takket pent nei med et smil og sa jeg måtte få tilbake pusten. Da ble han helt rabiat og begynte å kjefte, jeg var ei forbanna kjerring og det som verre var. Alle kvinnfolk var noe dritt, sånn holdt han på, fulgte etter meg nesten til bordet der de andre satt. Ikke akkurat noen hyggelig opplevelse. Sikkert andre som har opplevd det samme, tenker jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat kjeft, men da jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg ganske kort hår. Ei som jeg tidligere var veldig god venn med hadde plutselig bestemt seg for å hate meg, og begynte derfor å baksnakke meg. Greia var at hu fant ikke noe bedre å sladre om enn at jeg hadde satt hårspenna aaalt for langt oppe mot skillen. Dette ble en skikkelig sladder-sak. Barn er slemme :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert nevnt mange eksempler, men jeg husker en gang på et diskotek for noen år siden. Vi var en gjeng sammen. Jeg hadde svingt meg skikkelig en lang stund og var kokvarm, gikk og skulle sette meg sammen med de andre. På vei dit kom en mann bort til meg og ville ha meg med ut på gulvet igjen. Jeg takket pent nei med et smil og sa jeg måtte få tilbake pusten. Da ble han helt rabiat og begynte å kjefte, jeg var ei forbanna kjerring og det som verre var. Alle kvinnfolk var noe dritt, sånn holdt han på, fulgte etter meg nesten til bordet der de andre satt. Ikke akkurat noen hyggelig opplevelse. Sikkert andre som har opplevd det samme, tenker jeg.

Brutal_mann? :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I en tidligere jobb, fikk jeg først kjeft fordi kontorpulten min var for rotete, og senere fikk jeg kjeft fordi så ryddig som pulten min var så hadde jeg tydeligvis for lite å gjøre. Siden har jeg lært meg å ta det meste sjefer sier med en klype salt. Særlig kvinnelige.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere kjæreste kjeftet meg huden full fordi jeg valgte å skjære opp salaten med kniv isteden for å rive den. Det er definitivt det dummeste jeg har fått kjeft for :roll:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...