Gå til innhold

STRYK - KLAGE (universitet)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strøk en eksamen nå i vår, og sendte inn klage tidligere i sommer. Noen som vet hva som skjer videre? Når/hvordan får jeg svar? Det er snakk om UiO

Anonym poster: 105999458babeb704c3da01f644cb97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så hjelpsomt av deg å poste nettadressen til forsiden til min egen studieinstitusjon! Den kjente jeg jo ikke til! Om du mener svaret er der, kanskje du kan gi en pekepinn på hvor? Stod ingenting på de sidene jeg var innom for å finne info om hvordan klage, på selve klagemalen osv... Skjønner at du synes det er innlysende hvor man finner det jeg spør om, men da kan du kanskje opplyse meg? TS

Anonym poster: 105999458babeb704c3da01f644cb97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daisuke

Eh, vel, hvis du ser deg litt rundt på siden så finner du informasjon om klaging, etc.

F.eks : http://www.uio.no/st.../eksamen/klage/

Videre kan du velge institutt og laste ned klageskjema.

Håper det var opplysende nok. Si fra hvis du trenger hjelp til å klikke på noen av linkene der.

Endret av Daisuke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, vel, hvis du ser deg litt rundt på siden så finner du informasjon om klaging, etc.

F.eks : http://www.uio.no/st.../eksamen/klage/

Videre kan du velge institutt og laste ned klageskjema.

Håper det var opplysende nok. Si fra hvis du trenger hjelp til å klikke på noen av linkene der.

Hva skal hun med klageskjema...?

TS: Det kan ta noen uker. Ta kontakt med administrasjonen ved instituttet ditt dersom du synes det drøyer for lenge!

Anonym poster: f4fc694ff70bf7a64cc1a0efa7fdc108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS!

brukeren som postet linken til uio.no trodde sikkert du hadde gått på bitcheskolen,

det gjorde nemlig jeg etter å ha lest hvordan du svarer de som prøver å hjelpe deg.

Anonym poster: 143af897b60126731d06418069525e0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

daisuke: Eh, jeg har jo klaget for lenge siden! Jeg trenger ikke hjelp til å finne klageskjema! Tror kanskje ikke du skjønte hva jeg spurte om.

Anonym 22:24: Takk for greit svar! Vet du hvordan jeg får svar? Post/e-post/studentweb eller hva?

Anonym 22:48: Ja, skjønner at jeg virker litt bitchy, men det virket ikke akkurat som om daisuke prøvde å hjelpe meg! Jeg klarer å finne uios nettside selv, og det var jo ikke det jeg spurte om.

TS

Anonym poster: 105999458babeb704c3da01f644cb97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får et vedtaksbrev i posten. Karakteren kommer også i Studentweb, men jeg tror den dukker opp der litt senere.

Anonym poster: f4fc694ff70bf7a64cc1a0efa7fdc108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får et vedtaksbrev i posten. Karakteren kommer også i Studentweb, men jeg tror den dukker opp der litt senere.

Anonym poster: f4fc694ff70bf7a64cc1a0efa7fdc108

Ok, takk for hjelpen! TS

Anonym poster: 105999458babeb704c3da01f644cb97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo fortelle hva som skjedde da jeg klaget på en karakter, men det varierer sikkert litt fra studium til studium:

Jeg sendte inn skriftlig klage og ba samtidig om en begrunnelse for den karakteren jeg hadde fått (jeg fikk en C, men synes jeg fortjente en B). Fikk beskjed om at jeg ville få begrunnelsen først, og så kunne jeg bestemme om jeg ville gjennomføre klagen eller ikke - klagefristen min ville bli "fryst" frem til jeg fikk begrunnelsen. To dager senere ble jeg oppringt av han som var oppnevnt som klagesensor, og han inviterte meg til en samtale om besvarelsen min. Da jeg kom til samtalen, hadde han gått gjennom besvarelsen, og forklarte hva de opprinnelige sensorene hadde ment og hva han mente (han mente jeg fortjente en B). Så vi ble enige om at jeg trygt kunne klage på karakteren uten å risikere å rykke ned til en D.

Så jeg kontaktet fakultetet og ga beskjed om at jeg ville gjennomføre klagen. Etter kort tid var karakteren på StudentWeb endret, men det tok en del uker før jeg fikk vedtaket i posten.

Anonym poster: 387e3adc708e878e35d544594dd38b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...