Gå til innhold

Binyretretthet eller lavt stoffskifte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler det er noe som ikke stemmer med kroppen min. Jeg tåler stress svært dårlig, jeg føler at energien bare suges ut av kroppen min og jeg blir dårlig, nesten feberfølelse. F.eks etter en stressende morgensituasjon før jobb med unger, så er jeg ødelagt resten av dagen. Jeg må tilpasse aktiviteten svært mye i hverdagen for ikke å føle meg sliten. Når jeg er sliten får jeg en enorm sulthunger og kan spise 6-8 brødskiver uten problemer, da må jeg bare begrense meg for jeg kjenner ikke metthetsfølelse. Mellom 5-7/8 på kvelden får jeg en lammende trøtthet. Jeg klarer omtrent ikke å holde meg våken selv om ungene er rundt meg. jeg fungerer og dårlig kognitivt. Husker dårlig, klarer ikke å gjenfortelle og blir bare utmattet av å være sammen med andre mennesker. Jeg ønsker egentlig bare å være alene hele tiden. Noen som kjenner seg igjen i dette evt. har noen formening om hva som feiler meg. Blodprøver er innenfor referanseområdet hos legen, både på jern, stoffskifte etc. Vet ikke om noen av prøvene kan ligge i nedre referanseområde.



Anonymous poster hash: cd35f...e1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler det er noe som ikke stemmer med kroppen min. Jeg tåler stress svært dårlig, jeg føler at energien bare suges ut av kroppen min og jeg blir dårlig, nesten feberfølelse. F.eks etter en stressende morgensituasjon før jobb med unger, så er jeg ødelagt resten av dagen. Jeg må tilpasse aktiviteten svært mye i hverdagen for ikke å føle meg sliten. Når jeg er sliten får jeg en enorm sulthunger og kan spise 6-8 brødskiver uten problemer, da må jeg bare begrense meg for jeg kjenner ikke metthetsfølelse. Mellom 5-7/8 på kvelden får jeg en lammende trøtthet. Jeg klarer omtrent ikke å holde meg våken selv om ungene er rundt meg. jeg fungerer og dårlig kognitivt. Husker dårlig, klarer ikke å gjenfortelle og blir bare utmattet av å være sammen med andre mennesker. Jeg ønsker egentlig bare å være alene hele tiden. Noen som kjenner seg igjen i dette evt. har noen formening om hva som feiler meg. Blodprøver er innenfor referanseområdet hos legen, både på jern, stoffskifte etc. Vet ikke om noen av prøvene kan ligge i nedre referanseområde.

Anonymous poster hash: cd35f...e1b

Ingen?

TS

Anonymous poster hash: cd35f...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye av det samme men normale blodprøver (har også fått dem skrevet ut og sjekket selv). Veldig irriterende å tilsynelatende være frisk men føle seg helt rævva.



Anonymous poster hash: b8315...a40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nøyaktig de samme symptomene som deg, er sliten døgnet rundt. Blir jeg utsatt for stress kjennes det ut som om jeg har kraftig influensa, minus snørrete nese og sånn.

Alle blodprøvene mine er fine. Jeg har fått utskrift av verdiene, og det er veldig lite som er i nedre eller øvre del av referanseområdene. Har sjekket det meste, alt fra vitaminer til cøliaki, blodsukker, hormoner og stoffskifte. Det lille som var korrigerte jeg med små kostholdsendringer uten å bli bedre. Jeg er altså tilsynelatende helt fysisk frisk.

Fastlegen min sier at det ikke er noe å gjøre, og at etter hans erfaring var det best å bare la meg være i fred, uten å kreve masse behandlinger som ikke har noen reell hensikt. Jeg har lest meg opp på mye av dette selv, og når jeg setter alle symptomer i sammenheng, ser det ut til at jeg har binyretretthet og er enkelt sagt allergisk mot stress. Jeg kjenner det for eksempel veldig godt i lymfene når jeg har vært ekstra utsatt for stress. Jeg fokuserer derfor så godt jeg kan på å fjerne stressende elementer fra livet mitt, og på å spise sunn mat og holde meg i form så godt det lar seg gjøre. Håper det på sikt vil gjøre meg bedre.



Anonymous poster hash: 35cdb...d93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo rett og slett være både utbrenthet, og kronisk utmattelsessyndrom. Ved begge disse tilstandene blir trøttheten verre ved stress eller ved at en presser seg.

Har du en annen kronisk sykdom kan du få fattigue, men dette skriver du ingenting om.

Anonymous poster hash: 8fc4c...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan rett og slett være psykisk, og at du trenger hjelp til mestringsteknikker oga det.



Anonymous poster hash: 433bf...a56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kansje du er høysensitiv? da tar du til deg 10 ganger mere inntrykk og utrykk enn andre gjør og kan ende opp helt utstlitt etter en arbeidsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...