Gå til innhold

En EKTE MANN går IKKE til legen!


Zend

Anbefalte innlegg

Kan forsåvidt supplere med at etter akuttfasen er det vanlig med dypvevsmassasje og forsiktig tøying av musklene - for toppidrettsutøvere. I tillegg til ultralydsbehandling, eller tørrnåling.

Massasje bør man være forsiktig med dersom det er store bløtvevskader som blødning og avrevne muskler/sener.

Atter en gang, mange takk. Utrolig godt med slik info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan forsåvidt supplere med at etter akuttfasen er det vanlig med dypvevsmassasje og forsiktig tøying av musklene - for toppidrettsutøvere. I tillegg til ultralydsbehandling, eller tørrnåling.

Massasje bør man være forsiktig med dersom det er store bløtvevskader som blødning og avrevne muskler/sener.

Gikk fort dette. Fikk noen muskelavslappende av legen, og rådene av fysioterapeuten var helt likt det de du har gitt meg, så skal følges opp på alle vis.

Takk, folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte mannfolk går til lege! Heller en gang for mye enn å ikke gå i det hele tatt.

Nå gjelder ikke det deg TS, men å ikke ville gå til lege kan i verste fall koste livet.

Hvis kjæresten min hadde kommet seg til lege i tide, hadde han mest sannsynlig vært i live nå. :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Sies det.

Det er selvfølgelig fordi vi er noen late idioter, antar jeg, men nå hadde ikke ti ville hester fått meg ut av døra engang.

Har et par spørsmål til dere brukere her inne.

Grunnene er at i forrige uke fikk jeg en strekk i ryggen. Ligget som menn flest og bælja på smertestillende, gud og alt som irritere meg kan. Ingen har så vondt som meg selvfølgelig:)

Dette svarte nå universet meg på, ved at katten min kom inn i natt, krøp opp i sengen og satte av en eller annen faens grunn klørne rett i ryggtavla mi, og jeg skvatt så jævlig at jeg selvfølgelig strakk omtrent hele skulderen ut av ledd.

Går rundt som en døv zombie her, og stønner som en også.

Så hva jeg gjør jeg nå?

Utenom å søke en rolle i The walking dead?

Alle råd er velkomne, og satt pris på et par gode også ;)

Begynn å grin a

Hekseskudd er ingenting og gå til legen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Ekte mannfolk går til lege! Heller en gang for mye enn å ikke gå i det hele tatt.

Nå gjelder ikke det deg TS, men å ikke ville gå til lege kan i verste fall koste livet.

Hvis kjæresten min hadde kommet seg til lege i tide, hadde han mest sannsynlig vært i live nå. :(

Men han døde vel ikke av hekseskudd?

Man kan ikke gå til legenn for hver minste ting..TS har litt vondt i ryggen. Man går ikke til legen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han døde vel ikke av hekseskudd?

Man kan ikke gå til legenn for hver minste ting..TS har litt vondt i ryggen. Man går ikke til legen for det.

Nei, det var helt andre årsaker til at han døde. Jeg svarer på generelt grunnlag om menn og legebesøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Nei, det var helt andre årsaker til at han døde. Jeg svarer på generelt grunnlag om menn og legebesøk.

Ja, nei, det er jo forjævlig om man skal stryke med fordi man ikke går til legen. Jeg kjenner lista er ganske høy for meg selv også. Lov å spørre om hvilke symptomer det var han neglisjerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å grin a

Hekseskudd er ingenting og gå til legen for.

Kommer fra kiropraktor nå. Var det jeg kaller en skiveutglidning, det han kaller en prolaps. Noe jeg så absolutt bør gå dit for ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Kommer fra kiropraktor nå. Var det jeg kaller en skiveutglidning, det han kaller en prolaps. Noe jeg så absolutt bør gå dit for ja.

En kiropraktor ja..mhm..som fant ut at du hadde prolaps. La meg gjette..du skal tilbake for flere behandlinger?

Uansett, hva skal en lege gjøre med prolaps? Du må bare lære deg å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte mannfolk går til lege! Heller en gang for mye enn å ikke gå i det hele tatt.

Nå gjelder ikke det deg TS, men å ikke ville gå til lege kan i verste fall koste livet.

Hvis kjæresten min hadde kommet seg til lege i tide, hadde han mest sannsynlig vært i live nå. :(

Nå gjorde jeg det rette til slutt. Gikk til lege. Har ikke vert hos lege på to og et halvt år, men dette ble bare for vondt til slutt. En prolaps var det. Men går seg til med behandling.

Så leit å høre om din. Jeg beklager sorgen, Perelandra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kiropraktor ja..mhm..som fant ut at du hadde prolaps. La meg gjette..du skal tilbake for flere behandlinger?

Uansett, hva skal en lege gjøre med prolaps? Du må bare lære deg å leve med det.

Tok en røgnten i går, det viste det. Fikk svarene fra legen i dag.

Faen er prob ditt? Føler du at din jobb er å opplyse om selvfølgeligheter her inne?

En kiropraktor gir adekvat behandling, så går dette seg til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FuturePrimitive

Tok en røgnten i går, det viste det. Fikk svarene fra legen i dag.

Faen er prob ditt? Føler du at din jobb er å opplyse om selvfølgeligheter her inne?

En kiropraktor gir adekvat behandling, så går dette seg til.

Løkke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjorde jeg det rette til slutt. Gikk til lege. Har ikke vert hos lege på to og et halvt år, men dette ble bare for vondt til slutt. En prolaps var det. Men går seg til med behandling.

Så leit å høre om din. Jeg beklager sorgen, Perelandra.

Fint at du kom deg til legen Zend, og at du fikk den hjelpa du trenger. :)

Kjæresten min døde av hjerteinfarkt og hjerneslag. Jeg har skrevet en egen tråd om det på Vi som sørger-forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du kom deg til legen Zend, og at du fikk den hjelpa du trenger. :)

Kjæresten min døde av hjerteinfarkt og hjerneslag. Jeg har skrevet en egen tråd om det på Vi som sørger-forumet.

Den skal jeg lese, Perelandra:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...