Gå til innhold

30 år og har fortsatt kviser


Molly987

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og fikk kviser når jeg var 12 år. Fikk alltid beskjed om at når tenårene var slutt ville og kvisene forsvinne. Men det har de ikke gjort. Har prøvd nesten alt jeg kan tenker kan fungere, alt fra antibiotika fastlegen kan skrive ut til henvisning til sykehus. Har gått på roucctane 2 ganger. Men kvisene kommer alltid tilbake. Har og vært hos utallige hudpleie salonger. Så nå sitter jeg igjen med en hud med kviser og mange arr!,! Og en nokså tom lommebok.

Nå lurer jeg på om jeg skal prøve laser, er det noen som har erfaring med laser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg òg..... Eneste hudlegen sier er at det er unormalt å ikke bli kvitt det av Iso.

Anonymous poster hash: ec9b4...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kviser i en alder av 28, de kom vel i 15-årsalderen. 13 år med kviser!Er så dritt lei!

Anonymous poster hash: a74e0...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 og har fortsatt kviser og når man sliter med så lenge så tror jeg kosthold og livsstil kan ha en innvirkning.

I ca 2 uker nå jeg kuttet ut sjokolade og potetgull og tillegg har jeg redusert sukkerinntaket og jeg kan se forbedring i huden.

En hudpleier anbefalte tetracycliner men jeg redd for at kvisene kommer tilbake etter endt kur så jeg velger å vente med det.

Laser har jeg vurdert og vurderer det fortsatt.



Anonymous poster hash: e5a92...68e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også, men hadde 0 kviser helt frem til 30 årene. VELDIG kjedelig. Ser ut som en pubertetslus i ansiktet!!



Anonymous poster hash: f1efa...4d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 36 og har fortsatt kviser og når man sliter med så lenge så tror jeg kosthold og livsstil kan ha en innvirkning.I ca 2 uker nå jeg kuttet ut sjokolade og potetgull og tillegg har jeg redusert sukkerinntaket og jeg kan se forbedring i huden.En hudpleier anbefalte tetracycliner men jeg redd for at kvisene kommer tilbake etter endt kur så jeg velger å vente med det. Laser har jeg vurdert og vurderer det fortsatt. Anonymous poster hash: e5a92...68e

Jeg har ikke spist sukker siden begynnelsen av tenårene.

Anonymous poster hash: ec9b4...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 og har fortsatt kviser og når man sliter med så lenge så tror jeg kosthold og livsstil kan ha en innvirkning.

I ca 2 uker nå jeg kuttet ut sjokolade og potetgull og tillegg har jeg redusert sukkerinntaket og jeg kan se forbedring i huden.

En hudpleier anbefalte tetracycliner men jeg redd for at kvisene kommer tilbake etter endt kur så jeg velger å vente med det.

Laser har jeg vurdert og vurderer det fortsatt.

Anonymous poster hash: e5a92...68e

Jeg er også over 30 år og sliter med kviser. De siste to årene har jeg spist veldig lite godteri (sukker). Feks et Gullbrød i uka. Te uten sukker, ikke pommes lenger, aldri potetgull. Jeg har et bra kosthold. Hvertfall burde ikke det være årsaken til kvisene mine syns jeg.

Anonymous poster hash: 1365b...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det akne eller kviser dere sliter med? Veldig mye kan skape kviser/akne, f.eks. hud&sminkeprodukter, shampoo, tannkrem, glutenallergi, sopp, hormonubalanse (mensen/p-piller,osv), sukker, fett, blant annet.

Anonymous poster hash: dce09...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41 år og har vært plaget med kviser siden tidlige tenår. De siste årene har det vært mest rundt eggløsning, og jeg får kviser på hake/kjeve, hals og øverst på brystet. Noen ganger kan jeg reagere med små kviser på skuldre/rygg av enkelte klesplagg som enten stikker eller er veldig syntetiske.<br /><br />De siste 5 ukene har jeg gått på en kur (som i kostholdskur, ikke medisiner). Der har det vært "null" sukker, mindre melkeprodukter enn jeg vanligvis får i meg og lite hvetemel. Jeg drikker også mye vann, men det gjør jeg i grunnen ellers også. Merker at huden min er blitt MYE bedre, selv under eggløsning og menstruasjon sist var det minimalt med kviser. For en lettelse!! Jeg har aldri prøvd roccutane eller hva det når heter den hestekuren man kan gå på som skal "fikse problemet for alltid", men har i perioder brukt p-pillen Diane. Den hjalp på kviseproblemet, men jeg fikk så kraftige migreneplager at jeg måtte slutte. Har også byttet ut hudrenseprodukter og dagkremer med hell; noe kan passe huden din når du er tenåring, men ting kan forandre seg og andre produkter kan passe bedre. Dette gjorde jeg for noen år siden; ble bedre om ikke helt bra.

Anonymous poster hash: 42a67...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme. Men hadde fin hud frem til i 20-årene. I mitt tilfelle er det nok genetisk :/ har testet mye, og dette er ting som virker: tetracyclin (antibiotika) og emerginC peel kit! <3

Planen fremover er å begynne med Obagi for å redusere arr og store porer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...