Gå til innhold

deppa hver eneste søndag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det slår ikke feil, hver eneste søndag ettermiddag/kveld så blir jeg deppa..Får en slags eksistensiell krise føles det som, og stiller meg selv spørsmål som "hva gjør jeg med livet mitt, enda en ny uke i samme tralten, er det virkelig dette jeg skal gjøre i årevis fremover?" Jeg begynner å grue meg til mandagen allerede fra jeg våkner på søndag og på kvelden så sliter jeg med å få lagt meg, det føles ikke som jeg får hentet meg nok inn på to dager..Vanlig å ha det slik?



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det likedan, det er som en sekk blir dratt over hodet på meg på søndagsettermiddag. Det går litt lettere i de periodene det ikke er så ille på jobb, eller når jeg ikke skal jobbe hele uken. Jeg vet at jeg har det slik fordi jeg sliter med å jobbe 100 % pga helsa, har ikke overskudd nok og da vet jeg at uka blir tung.



Anonymous poster hash: 39b0e...c91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn

Anonymous poster hash: 41a0d...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok på tide å forandre noe i livet ditt!

Dette tenker jeg også.

Trives du i jobben din? Familelivet? Og så videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er sånn som hater søndager. Søndag er veldig sjeldent en bra dag for meg. Nå stiller ikke jeg meg spørsmål om livet, men går bare rundt i den samme tristheten og venter med glede på mandagen. Søndag er den kjedeligste dagen i uka, og jeg tror mange synes søndag er en tung dag. Jeg har ihvertfall opplevd det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i jobb nå etter flere år ute av arbeidslivet, så føler på en måte at jeg ikke kan bytte jobb, jeg må bare være glad for at jeg har en....

er veldig stresset for å skulle gjøre feil, og gruer meg til mye på jobben, det er mye der som er langt utenfor min komfortsone. Men så er jo jeg en litt redd og engstelig person, som sikkert ville funnet noe å grue meg til i enhver jobb..

Kjenner at jeg i ferier slapper av meg en gang og blir mye mer glad og ubekymret



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånn skal du jo ikke ha det :klemmer: jeg syns du bør bytte jobb, eller gjøre noe med jobbsituasjonen din for å få det bedre.

Anonymous poster hash: 7856e...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde jeg var den eneste som hadde dey sånn på søndager. Ved 2 tiden i dag låg jeg i sengen og hulket.. Skjer bare på søndager :s

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Huffda! Vet ikke helt hva jeg skal si, men sender deg en stor :hug:

Søndager er ikke spesielle for meg, men spørsmål om tilværelsen og noe som ligner på en eksistensiell krise kan jeg kjenne meg igjen i, og det er absolutt ikke gøy. Klarer du å finne på noe å gjøre sånn at du ikke bruker så mye tid til å bare tenke?

Og det at du gruer deg såppass mye til mandagen igjen, hva betyr det egentlig? Kan det tenkes at du er en smule deprimert? Nå må jo ikke det å ha det kjipt en gang i uka + tanker om meningen med livet bety det (prøver ikke å dramatisere dette altså!), men kan det være en mulighet at det er dette som gjør at det blir sånn på søndager? Har det vært sånn alltid, eller de siste mndene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har egentlig alltid vært sånn, ihvertfall fra ungdomsskolen av(er 34 nå)

Det eneste avbrekket var en periode på universitetet hvor jeg hadde forelesningsfri mandager, det hjalp

Jeg er en melankolsk person, tenker og grubler mye, føler ikke at jeg har funnet min hylle i livet, men sier til meg selv at jobbe må man jo, samtidig som jeg tenker at jeg ikke holder ut et helt arbeidsliv med å ha det sånn...



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så det er mange som synes søndager er kjipe, triste osv. Men føler dere ikke at dere må endre det, at det er noe feil hvis dere føler det sånn? Det er kanskje bare jeg som grubler mye.

Synes det virker uutholdelig å skulle grue seg hver eneste søndag..

Nå nærmer det seg leggetid og jeg kjenner på en trass, jeg vil liksom ikke legge meg, selv om jeg vet burde, at jeg blir trøtt i morgen, jeg vil bare ha helgen til å vare lenger...



Anonymous poster hash: 838a1...bfd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mange jobber å velge mellom, så man er lissom fanget i den man har.

Jeg har det på samme måte. Fredagsettermiddag og lørdag er ok dager.

Er utslitt, men klarer ikke sovne. Har ikke overskudd til annet enn å sitte på internett hele tiden når jeg er hjemme. klikk etter klikk. Er alt jeg orker



Anonymous poster hash: 5199c...b49
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn, omtrent hver eneste søndag. HATER søndager. Jeg har samme følelse uansett hva jeg skal på mandagen, jobb eller ei. Jeg tenker generelt veldig mye, men på søndager tar negative tanker helt overhånd. Og jeg har egentlig et veldig fint liv, så hvorfor søndager er noe dritt, er ikke godt å si!

Anonymous poster hash: 996d6...e06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke uvanlig å føle som du gjør. Søndag er ukedagen med flest selvmord i året.



Anonymous poster hash: c8acd...719
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Du er ikke alene! Føler det også slik. Skjønner ikke at folk klarer å nyte søndagen..

Jeg jobber i tillegg hver 3. Helg i turnus, og får da en fridag før helg, og en etter. Det er helt forferdelig, får liksom ikke koblet av på bare en dag! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre noe gøy om søndagene for å få en bedre følelse?

Så har man noe å glede seg til :)

Er forøvrig enig, ofte jeg har en dårlig følelse søndagskveldene.

Hjelper med besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...