Gå til innhold

Wellbutrin retard


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken da? Som ikke er sterkt avhengighetsskapende :) ?

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Cipralex for eksempel

Anonymous poster hash: db12d...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette stemmer ikke, jeg har Wellbutrin fordi at den funker på angsten, og ikke depresjonen.

Hun sa siden jeg syntes angsten var verst av disse to hos meg så fikk jeg Wellbutrin.

Og dette kan jeg skrive under på selv, angsten er bare forverret i oppstartsfasen.

Anonymous poster hash: aa341...70d

Men så se hva jeg skriver, da. Angst som IKKE ER EN DEL AV DEPRESJON blir ofte forverret av Wellbutrin. Det er mer enn godt nok dokumentert på gruppenivå, uansett hva du har opplevd personlig.

Angst som er en del av depresjon vil sannsynligvis forbedres, ja.

Altså om det ikke er klart, så finnes det angst av forskjellige typer.

Anonymous poster hash: db12d...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert men når man er deperimert er det nok mange som sliter med å skille disse. Angst over en periode kan gi deperesjon. Så da blir vel medisinering vanskelig?

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med tilbakevendende depresjon, også kalt unipolar lidelse og ble satt på Wellbutrin for en del måneder siden. Herlige bivirkninger i begynnelsen, økt sexlyst, sprudlende humør, mye energi og bare lekkert. Etter 1-2 uker avtok bivirkningene og det er ikke like gøy lenger. :P Merker ikke noe spesielt annet enn at humøret er LITT mer stabilt. Altså, blir jeg glad, så holder jeg meg glad en god periode, blir jeg derimot trist, blir jeg EKSTRA trist og forblir det temmelig lenge.. Har lyst å høre med psykiateren min om den kan kombineres med andre medisiner som hjelper mot depresjon da denne IKKE hjelper mot det - men er livredd SSRI preparater etter at jeg dreit meg ut med Cipralex. Den visket ut følelsene mine og gjorde at jeg ignorerte alle mine problemer i flere måneder, og i dag sitter jeg igjen med blant annet ødelagt økonomi, hallveis ødelagt skolegang osv. Prøver sakte men sikkert å bygge meg opp igjen, men skal aldri i verden bruke SSRI preparater igjen. Følelsene forsvinner, man er bare likegyldig til enhver tid, null sexlyst, vektoppgang osv.



Anonymous poster hash: 0c249...3e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke welbutrin en ssri-medisin? Du hadde ingen bivirkninger da?

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvant følelsen av håpløshet? Ble det lettere å planlegge ?

På forhånd takk for svar!

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsvant følelsen av håpløshet? Ble det lettere å planlegge ?

På forhånd takk for svar!

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Følelsen av håpløshet er borte for min del. :) Planlegging har jeg aldri vært flink til uansett, så det vet jeg ikke :fnise:

Anonymous poster hash: aa341...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er ikke welbutrin en ssri-medisin? Du hadde ingen bivirkninger da?

Anonymous poster hash: a58d1...a27

wellbutrin er ikke en ssri.medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har brukt Wellbutrin Retard 150 mg i to uker.

Lysten på alkohol forsvant helt etter 1-2 dager. Normalt drikker jeg noe alkohol hver dag. De 2-3 ukene før jeg begynte med denne medisinen drakk jeg ca 200 ml 40 % alkohol hver kveld, for å lette innsovningen. Nå byr alkohol meg imot.

Har merket stivhet i kjeven. Ellers ingen negative virkninger.

Depresjonen er ikke like ille som før jeg begynte med Wellbutrin Retard. Regner med at det tar litt mer tid, eller at dosen er for lav.

Nevnte (bi)virkninger gjør at denne medisinen allerede gir en viss opptur.

Har tidligere brukt Cipramil og Zoloft, som nesten ikke hadde noen effekt. Og Venlafaxin, som virket greit i begynnelsen. Virkningen avtok etter hvert, mens bivirkningene av Venlafaxin var svært ubehagelige (svetting, jeg følte meg desorientert... dette var de verste bivirkningene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med de. Merker mindre angst og depresjon. Har og lite bivirkninger utenom at det kan være litt vanskelig å sovne. De 2 første dagene følte jeg meg nesten "høy", at jeg svevde litt, og var skikkelig gira i kroppen og klarte ikke sitte stille. Men det gikk fort over.



Anonymous poster hash: 8bf71...f36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nesten livet av meg på SSRI (cipralex bla., medisin fra helvete!!) Og kastet opp hele tiden. Begynte derfor på welbutrin. Fantastisk! De første dagene hadde jeg ikke så lyst på snus, men ellers 0 bivirkninger. Har også angst og hørt det kan bli verre på welbutrin, men det er ikke tilfelle for meg. Dessverre heller ikke blitt kvitt det. Jeg føler ikke jeg har stor effekt, men da jeg forsøkte slutte ble jeg mint på hvordan det føles å være langt nede, så den har tydeligvis effekt. Det er nok det at siden jeg har ingen bivirkninger "glemmer" jeg nesten at jeg er på medisin...men vær forsiktig med alkohol, tror det øker effekten av alkohol noe...

Anonymous poster hash: fb4e5...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det det samme som Cipralex, bare en billigere variant?



Anonymous poster hash: baf68...e22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det det samme som Cipralex, bare en billigere variant?

Anonymous poster hash: baf68...e22

Nei. Wellbutrin er ikke et ssri preparat slik som cipralex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veldig dårlig matlyst så jeg gikk ned litt i vekt, ble litt fraværende og veldig "opptatt" i hodet, drømte mye og kraftig og følte meg litt utenfor meg selv, på en måte. Jeg sluttet på dem etter en måned, selv om psykiateren min gjerne hadde sett at jeg holdt ut lenger for å se om jeg etter hvert kunne få noen effekt på depresjonen.



Anonymous poster hash: de450...2c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...