Gå til innhold

Wellbutrin retard


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke erfaringer har dere? Redd for bivirkninger.

Mvh en som skal begynne.

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke erfaringer har dere? Redd for bivirkninger.

Mvh en som skal begynne.

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Jeg har gått på det i 4 uker nå, 2 første ukene fikk jeg hetetokter, litt kvalme, stive muskler osv.

Depresjonen forsvant iløpet av første uka, så det var jo fantastisk! Litt angst har jeg enda, men skal inn for vurdering på mandag om evt økt dose. :)

Angsten er betydelig bedre. (Mindre angst altså..)

Anonymous poster hash: aa341...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo fantastisk ut. Hva slags depresjon hadde du? Jeg har også litt tvangstanker. Andre erfaringer?

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo fantastisk ut. Hva slags depresjon hadde du? Jeg har også litt tvangstanker. Andre erfaringer?

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Jeg hadde vel moderat tror jeg hun kalte det. Var jeg som hadde skrevet i den andre tråden å forresten, om den 3dje uka som var grusom.

Ble bedre etter da heldigvis. :)

Tvangstanker hadde ikke jeg forresten.

Anonymous poster hash: aa341...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Inneholder det amfetamin?

Hva er det som gjør det så oppkvikkende?

Har enda ikke tatt min første pille. Litt rngstelig.

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Inneholder det amfetamin?

Hva er det som gjør det så oppkvikkende?

Har enda ikke tatt min første pille. Litt rngstelig.

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Inneholder det amfetamin?

Hva er det som gjør det så oppkvikkende?

Har enda ikke tatt min første pille. Litt rngstelig.

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Er vel dopamin disse bl.a inneholder. Jeg har ADHD, derfor jeg tar akkurat disse.

Vi som har denne diagnosen har mindre dopamin i hodet enn de som ikke har det, det får oss til å slappe av og fokusere mer f.eks.

Skjønner du er engstelig, men husk på at om det blir for ille til deg så er det bare å slutte på dagen, og alt ubehag forsvinner. Det fikk jeg beskjed om. :)

Anonymous poster hash: aa341...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ja skal prøve å huske på det.

Humøret blir bare værre og værre. Og angsten. Håper på bedring!

P.s. Så adhd kan ta disse i tillegg til ritalin?

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ja skal prøve å huske på det.

Humøret blir bare værre og værre. Og angsten. Håper på bedring!

P.s. Så adhd kan ta disse i tillegg til ritalin?

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Så du har startet nå? Det er normalt at angsten og sånn forverrer seg første ukene, bare prøv å stå i det. Det blir bedre! :)

Vet ikke om de kan ta's samtidig som ritalin, jeg tar ikke medisin mot adhd så har ingen info om det. :)

Anonymous poster hash: aa341...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal poste hvordan det går. Føler meg stresset, anspent og engstelig uten grunn.

Kan medisinene forværre sosial angst? Av og til orker jeg ikke gå forbi naboene engang. Føler at de ser ned på meg og tenker rare ting. Vet det er tull og innbilling. Blir sint på meg selv og psyken som spiller meg et puss!

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt wellbutrin i 11 dager nå. Bivirkninger:Nedsatt matlyst, kvalme,sure oppstøt, magesmerter, hodepine, øm i kjeven,metallaktig smak i munnen, mere angst. Dette er vanlige bivirkninger så lar det gå inntil videre, og ser om det gir seg etterhvert. Positivt er at jeg har fått mer energi :) Også et pluss for min del at matlysten er nedsatt siden jeg tidligere har dyttet i meg altfor mye av både søtsaker og usunne matvarer. Før oppstart på wellbutrin har jeg gått på cipralex i ca 4år. De ble jeg ekstremt trøtt av, gikk opp 10kg i vekt og null sexlyst. Jeg har også diabetes type 1, noen flere her som har det og bruker wb? Tenker på blodsukkeret og faste måltider..i og med at jeg ikke har matlyst liksom...kan det ta noen skade fysisk? Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er slank og har hatt samme vekt i 10 år har jeg ikke noe behov for å gå ned i vekt selv om jeg leser om mange her som har gjort dette. Siden jeg sliter med angst håper jeg inderlig det ikke blir værre.

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Zoloft i flere år nå, men sliter med bivirkninger som null sexlyst, trøtthet, likegyldighet og vektøkning/tvangsspising.

Er det "stuerent" å spørre legen om å få prøve wellbutrin? Jeg kunne tenkt meg å bare prøve for å se om det fungerer for meg.



Anonymous poster hash: 22c26...bde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått på Zoloft i flere år nå, men sliter med bivirkninger som null sexlyst, trøtthet, likegyldighet og vektøkning/tvangsspising.

Er det "stuerent" å spørre legen om å få prøve wellbutrin? Jeg kunne tenkt meg å bare prøve for å se om det fungerer for meg.

Anonymous poster hash: 22c26...bde

Jeg vet ikke hvordan medisinen du går på er, men Wellbutrin er det vel dopamin i bl.a, for folk med ADHD og lignende. Det er den infoen jeg har fått iallefall, så om du har noe sånt, så hvorfor ikke?

Du kan jo spørre, det ville jeg gjort :)

Anonymous poster hash: aa341...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVor har dere "kunnskapen" deres fra, folkens?

Wellbutrin inneholder virkestoffet bupropion, som er en selektiv noradrenalin- og dopamin- reopptakshemmer. Det innheholder mao ikke dopamin, det bare hindrer at den presynaptiske nervecellen tar tilbake dopaminen den har skilt ut.



Anonymous poster hash: db12d...4fc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Zoloft i flere år nå, men sliter med bivirkninger som null sexlyst, trøtthet, likegyldighet og vektøkning/tvangsspising.

Er det "stuerent" å spørre legen om å få prøve wellbutrin? Jeg kunne tenkt meg å bare prøve for å se om det fungerer for meg.

Anonymous poster hash: 22c26...bde

JA, det er stuerent.

Anonymous poster hash: db12d...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal poste hvordan det går. Føler meg stresset, anspent og engstelig uten grunn.

Kan medisinene forværre sosial angst? Av og til orker jeg ikke gå forbi naboene engang. Føler at de ser ned på meg og tenker rare ting. Vet det er tull og innbilling. Blir sint på meg selv og psyken som spiller meg et puss!

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Wellbutrin er kjent for å forverre angst som ikke er en del av depresjonen. Angstpasienter skal derfor helst ha annen medisin.

Anonymous poster hash: db12d...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken da? Som ikke er sterkt avhengighetsskapende :) ?

Anonymous poster hash: a58d1...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wellbutrin er kjent for å forverre angst som ikke er en del av depresjonen. Angstpasienter skal derfor helst ha annen medisin.

Anonymous poster hash: db12d...4fc

Dette stemmer ikke, jeg har Wellbutrin fordi at den funker på angsten, og ikke depresjonen.

Hun sa siden jeg syntes angsten var verst av disse to hos meg så fikk jeg Wellbutrin.

Og dette kan jeg skrive under på selv, angsten er bare forverret i oppstartsfasen.

Anonymous poster hash: aa341...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan medisinen du går på er, men Wellbutrin er det vel dopamin i bl.a, for folk med ADHD og lignende. Det er den infoen jeg har fått iallefall, så om du har noe sånt, så hvorfor ikke?

Du kan jo spørre, det ville jeg gjort :)

Anonymous poster hash: aa341...70d

Da gjør jeg det, time er bestilt. :)

Anonymous poster hash: 22c26...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...