Gå til innhold

Hvordan vet du når du får mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette gjelder ikke dere som har helt fast syklus slik at dere vet akkurat hvilken dag dere får mensen på, men dere andre, som ikke har helt fast, hvordan vet dere når dere får mensen? Har hørt at det er mange som har spesielle tegn som forteller de når mensen kommer, feks en kvise på akkurat samme sted dagen før mensen o.l. Noen andre som har slike tegn som forteller når mensen kommer?



Anonymous poster hash: 6ec50...8cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puppene blir ømme/vonde.

Vondt i magen.

Blir lettere irritert og sur.



Anonymous poster hash: b4c14...3d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene blir ømme/vonde.

Vondt i magen.

Blir lettere irritert og sur.

Anonymous poster hash: b4c14...3d9

det glemte jeg, :P jeg blir drit sinna:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Det aller første tegnet er at jeg føler meg tjukkere :P så kommer murringer og av og til spotter jeg noen dager før mensen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ømme pupper dagene før. Generelt utilpass og deppa. Hodepine, kviser samt begynnende menssmerter en dag eller to før.. Litt spotting kan forekomme. Får også løs mage dagen før/samme dag.

Anonymous poster hash: 5189a...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt fast syklus, men hvis jeg ikke følger med, så vet jeg det uansett ut fra disse kjennetegnene:

- dagen før er jeg trøttere enn vanlig (kan sove hele dagen, hvis jeg har mulighet til det, uten at det går utover nattesøvnen)

- får bekkenløsning og -låsning dagen før

- "alvorlig" pms (psykiske og fysiske symptomer) som starter 5 dager før (er under utredning/behandling, så blir forhåpentligvis kvitt det snart).



Anonymous poster hash: c3b18...e6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsvakt godtesug!

Vanligvis er jeg ikke særlig glad i søtt, foretrekker salt snacks. Men dagen før mensen kommer blir jeg helt desperat etter sukker! Så får jeg lyst på snop er det best å kjøpe tamponger i samme slengen :fnise:



Anonymous poster hash: a9c60...f38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker det på at det begynner å flyte blod i store mengder :P

Vet uansett nesten på dagen når det vil skje selv om jeg ikke er regelmessig, siden jeg merker godt når EL inntreffer. Da er det bare å telle 14-15 dager frem. Sjelden jeg bommer med mer enn et døgn.



Anonymous poster hash: f225d...ead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Synes det er litt vanskelig å forklare, men jeg bare kjenner det inni kroppen egentlig. Ofte drømmer jeg at jeg får den om natten også, og dagen etterpå så får jeg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg temper, og får alltid mensen 15 dager etter tempdropp før den stiger med 0,4 grader. I tillegg får jeg alltid litt farge på utflod og litt spotting fra ca 12 timer før blødning starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet aldri nøyaktig hvilken dag jeg skal ha mensen på.

Men jeg får alltid litt vondt i magen rett før jeg skal ha mensen da. Også blir jeg veldig lett irritert og gretten.



Anonymous poster hash: adf8b...192
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene vokser med en cup størrelse og begynner allerede i eggløsningsperioden, så blir de vondere og vondere det er første teinet på at om ca 14-17 dager får jeg mens. Så får jeg sjokolade suget, ha :sjokolade:

Ca 3-4 dager før kan jeg føle meg litt mer sentimental, ikke hissig eller sur men det skal litt mindre til før jeg griner. Samme dagen pleier jeg å være litt "murren" i magen og i korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...