Gå til innhold

Blomster som trives på mørk hybel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor på hybel. Det er ikke så mye lys fra vinduer, så plantene mine dør fort. Jeg liker godt roser, men de visner omtrent med en gang. Hvilke type blomster kan trives på min hybel? Gjerne noen som ligner roser...

Anonymous poster hash: 2671f...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes utrolig mye fint innenfor kunstige blomster da. Ser helt naturtro ut hvis du kjøper noen som ikke er av de aller rimeligste.

Anonymous poster hash: 118e6...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Mitt beste tips til levende planter på en mørk hybel er blankblad/smaragdpalme. Den likner dessverre ikke på roser i det hele tatt, men den tåler fantastisk godt å stå i en mørk krok. Den takler også å bli glemt i et par uker uten vanning, i alle fall dersom lufttemperaturen ikke er veldig høy. Av de plantene jeg har i stua, er dette en av de jeg har klart å holde liv i lengst, og jeg har tatt livet av mange stueplanter gjennom tiden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en plante som beskrevet over, som står i den mørkeste kroken hos meg. Den stortrives. Litt for godt, faktisk. Merk deg: disse kan bli enorme... Og da på en henge-utover-måte.. Min er vel fire-fem år gammel, og har tatt over 1/4 av stuen. 

 

Grønne planter tåler som regel mørke bedre enn planter med blomster. 



Anonymous poster hash: df312...80a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredslilje er en plante som ikke trenger mye lys. Likner ikke på roser, dessverre. Ellers må jeg si at potteroser er noe av de plantene jeg synes er vanskeligst å få til å vare.

Ildtopp er også en hardfør blomst, og den finnes rosa, rødt, gul og oransje, dersom blomster og farge er det du ønsker. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

poteter og gulrøtter?

Jeg har en plante fra Ikea som har holdt i noen år på et mørkt rom med vann hver 2-3 måned  :sjokkert:

42148672f23628368c721f94ed816388.jpg

Det er visst en kaktus. Cactaceae. De fleste kaktuser holder lenge, men denne har holdt i årevis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan pynte den med falske roser. Ser du ville ha blomster.

Hva med å tørke en rose og ramme den inn, eller ha tørkede roser liggnende et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...