Gå til innhold

Liten hybel - oppbevaring av klær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat flyttet på en hybel (18kvm), og har litt problemer med hvor jeg skal oppbevare klærene mine...Har heller ingen bod her. På dette tidspunktet har jeg mine to ytterjakker hengende i gangen (ikke plass til å henge evt. andre klær), mens resten ligger i en pappeske i stua/soverom. Vil ikke ha klesstativ fordi jeg føler jeg ikke får max utbytte av det + at det tar mye plass/ser rotete ut i den lille leiligheten. 

 

Er det noen kreative sjeler der ute som har noen tips, triks eller ideer for hva jeg kan gjøre? Har ikke plass til et klesskap, men komode kan jeg klare å trykke inn. Jeg har mye klær, men det meste kan jeg heldigvis oppbevare hjemme hos foreldrene mine. Men kan jo ikke fly hjem til de hver gang jeg skal skifte, så da drar jeg heller hjem hvert halvår når været skifter :)

 

Tar imot all hjelp med STOR takk.



Anonymous poster hash: c1add...59c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var smart, den du henger på døra. Takk for tips :) Føler det blir litt tungvint med vakumpakker når det kommer til klær jeg bruker regelmessig. Kan hende jeg er litt lat, hehe. 

 

Kom gjerne med flere tips hvis dere har noen på lager!



Anonymous poster hash: c1add...59c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har akkurat flyttet på en hybel (18kvm), og har litt problemer med hvor jeg skal oppbevare klærene mine...Har heller ingen bod her. På dette tidspunktet har jeg mine to ytterjakker hengende i gangen (ikke plass til å henge evt. andre klær), mens resten ligger i en pappeske i stua/soverom. Vil ikke ha klesstativ fordi jeg føler jeg ikke får max utbytte av det + at det tar mye plass/ser rotete ut i den lille leiligheten. 

 

Er det noen kreative sjeler der ute som har noen tips, triks eller ideer for hva jeg kan gjøre? Har ikke plass til et klesskap, men komode kan jeg klare å trykke inn. Jeg har mye klær, men det meste kan jeg heldigvis oppbevare hjemme hos foreldrene mine. Men kan jo ikke fly hjem til de hver gang jeg skal skifte, så da drar jeg heller hjem hvert halvår når været skifter :)

 

Tar imot all hjelp med STOR takk.

Anonymous poster hash: c1add...59c

 

Sengeskuffer eller plastbokser (med hjul og lokk- fåes billig på Ikea), til å trille inn under senger

Anonymous poster hash: 93ccd...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har akkurat flyttet på en hybel (18kvm), og har litt problemer med hvor jeg skal oppbevare klærene mine...Har heller ingen bod her. På dette tidspunktet har jeg mine to ytterjakker hengende i gangen (ikke plass til å henge evt. andre klær), mens resten ligger i en pappeske i stua/soverom. Vil ikke ha klesstativ fordi jeg føler jeg ikke får max utbytte av det + at det tar mye plass/ser rotete ut i den lille leiligheten. 

 

Er det noen kreative sjeler der ute som har noen tips, triks eller ideer for hva jeg kan gjøre? Har ikke plass til et klesskap, men komode kan jeg klare å trykke inn. Jeg har mye klær, men det meste kan jeg heldigvis oppbevare hjemme hos foreldrene mine. Men kan jo ikke fly hjem til de hver gang jeg skal skifte, så da drar jeg heller hjem hvert halvår når været skifter :)

 

Tar imot all hjelp med STOR takk.

Anonymous poster hash: c1add...59c

 

Kan du evt ha en sovesofa med oppbevaringsplass (skuff) integrert?

Sittepuffer med oppbevaring

Dette og andre smarte oppbevaringsmøbler fås billig på Ikea

Anonymous poster hash: 93ccd...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har akkurat flyttet på en hybel (18kvm), og har litt problemer med hvor jeg skal oppbevare klærene mine...Har heller ingen bod her. På dette tidspunktet har jeg mine to ytterjakker hengende i gangen (ikke plass til å henge evt. andre klær), mens resten ligger i en pappeske i stua/soverom. Vil ikke ha klesstativ fordi jeg føler jeg ikke får max utbytte av det + at det tar mye plass/ser rotete ut i den lille leiligheten. 

 

Er det noen kreative sjeler der ute som har noen tips, triks eller ideer for hva jeg kan gjøre? Har ikke plass til et klesskap, men komode kan jeg klare å trykke inn. Jeg har mye klær, men det meste kan jeg heldigvis oppbevare hjemme hos foreldrene mine. Men kan jo ikke fly hjem til de hver gang jeg skal skifte, så da drar jeg heller hjem hvert halvår når været skifter :)

 

Tar imot all hjelp med STOR takk.

Anonymous poster hash: c1add...59c

 

Hvor stor gulvplass har du tilgjengelig til kommode?

Kunne du evt fått bygget et skyvedørsskap eller et skap med kun forheng foran på samme gulvplass som kommode kan ha? dvs hvis det er plass i høyden

 

Også annen oppbevaring i høyden er lurt

Anonymous poster hash: 93ccd...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt "køyeseng" der du sover øverst, og i steden for seng nederst er det skap/ skuffer med oppbevaringsmuligheter :) Kan lett bygges ut i fra Ikeas løsninger. De har slike med pulter i nedre del og de har muligens også kommoder / skap som passer under overkøya :)


 



Anonymous poster hash: 93ccd...19d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Evt "køyeseng" der du sover øverst, og i steden for seng nederst er det skap/ skuffer med oppbevaringsmuligheter :) Kan lett bygges ut i fra Ikeas løsninger. De har slike med pulter i nedre del og de har muligens også kommoder / skap som passer under overkøya :)

 

Anonymous poster hash: 93ccd...19d

 

Her: mange slike gode løsninger https://www.google.com/search?q=k%C3%B8yeseng+med+skap&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CDEQsARqFQoTCPPp_en_tcgCFQL9cgodgk8Ptg&biw=1270&bih=630

 

Anonymous poster hash: 93ccd...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅh, tusen takk for masse tips! Ble litt mer inspirert nå :) Skal gå inn og titte litt mer på linkene dere la ved nå. Tusen takk!



Anonymous poster hash: c1add...59c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommoder som tv-bord.

Kiste eller sofabord med oppbevaring.

Grunne hyller i f.eks. gang tar ikke mye areal, men man får plass til å stue vekk sko og klær. (Har brukt Billy-hyller fra IKEA med skapdører - da ser det litt ryddigere ut.)

Endret av Sea Lace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mulig gå for noe annet enn kommode! Er så dårlig plass og umulig å organisere bra! Er min erfaring i alle fall :)

Selv om det er praktisk at kommoden også kan være tv-benk for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gulvplass til kommode, så har du plass til garderobeskap (eller trådkurver) også med mindre du har veldig lav takhøyde da.

Du bør utnytte høyden. Dersom du har lov til å skru i veggen, så kan du kjøpe vegghengte skap.



Anonymous poster hash: b4d47...495
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg ville utnyttet plassen helt opp til taket dersom jeg først skulle hatt skap, og også hatt hyller i skapet Anonymous poster hash: 93ccd...19d

Da kan man velge en litt større modell som denne, men den går ikke opp til taket riktignok.

http://jysk.no/oppbevaring/garderobeskap/basic/skap-damhus-100x174cm-stoff-hvit-gra

Anonymous poster hash: dd241...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...