Gå til innhold

Gammel sovepose


tonebelinda

Anbefalte innlegg

Jeg fikk også ajungilak igloo til konfirmasjonen, og sov masse ute med den i 15 kuldegrader på 90- og begynnelsen av 2000-tallet. Det gikk kjempefint. Har den fortsatt...

 

Visste ikke at de ikke tåler kulde like bra når de blir eldre, jeg?

Ikke jeg heller.

 

Var jo ikke i tvil om at han skulle bruke den soveposen jeg - før ei venninne spurte om den ikke var for gammel og da for kald. 

 

Nå er posen nyvasket, og skal prøveligges på verandaen i kveld, på liggeunderlaget  :)

Så får jeg se  :)

 

Og 15 kalde blir det uansett ikke her på østlandet til helga, heldigvis.

 

Ser det er meldt 6 grader fram til 0600, og 4-5  grader til 1200. 

 

Blir det kaldt for meg i natt, så løper jeg ut å kjøpen en slik i morgen, billigere enn ny pose, for den kostnaden kan jeg ikke ta nå. Når jeg skal kjøpe ny, skal jeg kjøpe en bra en. Og det koster.

https://www.xxl.no/sea-to-summit-reactor-thermolite-mummy-liner-lakenpose/p/1115020_1_style#details

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

handle på tilbud/ m Mastercard

Er det lurt å handle med Mastercard om en har dårlig råd? Blir det billigere da? Pussig, jeg har faktisk hørt at det blir dyrere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket posen i går, og skal prøve den ute noen timer sent i kveld/natt   :)

Og han kommer til å ha på seg ullundertøy, ullsokker og lue på natta.

Skal se om jeg klarer å få pakket med røros-ullpleddet hans, barnepledd. Kan ha det liggende oppå liggeunderlaget, vil vel varme litt ekstra.

 

Og om jeg fryser når jeg prøver den i kveld, så løper jeg ut i morgen og skaffer et slikt et

https://www.xxl.no/sea-to-summit-reactor-thermolite-mummy-liner-lakenpose/p/1115020_1_style#details

Iallefall billigere enn ny sovepose. Også tenkte jeg at om jeg først skal kjøpe ny pose, skal jeg da kjøpe en skikkelig en. Ny pose har jeg dessverre ikke råd til nå. 

 

Teppepose hjelper godt.

 

Det er ingen grunn til at soveposen skal være forringet av å ligge...

Tipper din mann er yngre enn meg (40+ er jeg) og vi har fortsatt en gammel Ajungilak som er i bruk. Den er like fin etter 20 år på loftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt å handle med Mastercard om en har dårlig råd? Blir det billigere da? Pussig, jeg har faktisk hørt at det blir dyrere.

 

Blir iallefall dyrere om man ikke betaler hele summen innen betalingsfristen. Og det vet jeg at jeg ville slite med, om jeg kjøper en skikkelig sovepose nå. For de koster mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppepose hjelper godt.

 

Det er ingen grunn til at soveposen skal være forringet av å ligge...

Tipper din mann er yngre enn meg (40+ er jeg) og vi har fortsatt en gammel Ajungilak som er i bruk. Den er like fin etter 20 år på loftet.

Han er nok ikke yngre enn deg  :)

Han er 50

 

Denne posen vår er veldig lite brukt, men den har ligget i kjelleren i mange år.

 

Men nyvasket og lukter friskt av den nå  :)

 

Og prøveligger den litt, så får jeg se. Er den litt kald, blir det slik lakenpose til soveposen, leste at de økte komfort temperaturen med ca. 8 grader  :)

Takk for svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakenpose vil nok hjelpe masse, ja.

Alle soveposer blir dårligere med tiden, og spesielt om de oppbevares feil. Har den ligget "løst" i kjelleren er den sikkert grei nok, men har den ligget i kompresjonstrekket er den neppe særlig varm.

Når du tester bør du ligge hele natta, det hjelper lite med et par timer. Kroppstemperaturen din senkes når du sover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...