Gå til innhold

Leietaker har tegnet på veggene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hei! Har en kjellerleilighet jeg leier ut. Nåværende leietaker er på tur ut, og hennes datter har tegnet store kruseduller på 2 vegger og et kleskap med sprittusj. Sitter og skriver en sluttregning til henne nå, men er usikker hva jeg kan kreve for og reparere dette. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 8289a...58e

Anonymous poster hash: 8289a...58e

 

Sluttregning? Tull!

Etter at hun har levert nøklene; det er da du skal kontrollere eventuelle ødeleggelser og mangler

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte og slette den siden jeg har fått hjelpen jeg trengte, og en her var bekymret for leietakeren skulle se tråden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og slette den siden jeg har fått hjelpen jeg trengte, og en her var bekymret for leietakeren skulle se tråden..

Er du bekymret for at leietakeren skal se tråden? Prøv i såfall å skriv til en av moderatorene på personlig melding

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sluttregning? Tull!

Etter at hun har levert nøklene; det er da du skal kontrollere eventuelle ødeleggelser og mangler

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

 

ja, vi har avtalt og se over sammen, og det blir evt da den blir overlevert slik at hun har mulighet til og si ifra viss hun er uenig i noe.. Synes du finnes en bedre måte og gjøre det på tar jeg gjerne imot forslag.. :)

Endret av lk93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er egentlig mest det jeg heller mot.. men hva tenker du jeg burde kreve for veggene? :)

Jeg ville krevd at hun betalte for maling og pensler (Den malingen du ønsker og som passer best med den som allerede er der i type og farge), og så ville jeg tatt 500 for arbeidet (Handling av utstyr, tidsbruk + litt for arbeidet). Da er ikke 500 urimelig i tillegg til prisen på malingen og penslene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til... Ta en nøye overgang av leiligheten FØR hun flytter. Det er jo godt mulig det er andre ting som ikke er på stell...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, vi har avtalt og se over sammen, og det blir evt da den blir overlevert slik at hun har mulighet til og si ifra viss hun er uenig i noe.. Synes du finnes en bedre måte og gjøre det på tar jeg gjerne imot forslag.. :)

 

Sørg for å få det skriftlig. Har dere skrevet kontrakt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å få det skriftlig. Har dere skrevet kontrakt?

Ja,vi har kontrakt. Godt tips. Det skal jeg jammen gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir vanskelig for deg å få dekket dette av henne, synes jeg du bør anmelde henne for forfalskning av offentlige dokumenter. Det er ikke ok å lyve om depositum, tenk hvis hun hadde gjort større skade på boligen?

Anonymous poster hash: cd17f...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse våtserviettene fjerner de utroligste ting og de har dem bl.a. på Maxbo og andre steder hvor man får kjøpt maling: http://www.relekta.no/Default.aspx?ID=2280&ProductID=PROD491

 

De har kanskje vært nevnt før her, men de hvite Scotch-Brite svampene som de har bl.a. på Kiwi kan også fjerne slike ting: http://www.scotch-brite.com/wps/portal/3M/en_US/Scotch-BriteBrand/Scotch-Brite/Products/Product-Catalog/~/Scotch-Brite-Easy-Eraser?N=4337+3294631688&rt=rud

 

Verdt å prøve i hvert fall før man begir seg ut på mer arbeidskrevende og dyre løsninger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skurekrem ;) Fås på dagligvarebutikker.



Anonymous poster hash: d1f92...783
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver til henne og legger frem et forslag, der du har tatt utgangspunkt i maling + profesjonell jobb. Det er det naturlige. Om det blir for dyrt kan hun komme tilbake og male over selv. Det er faktisk helt normalt - samme gjelder om leiligheten ikke er skikkelig utvasket, som regel får leietaker mulighet til å ordne opp selv når det blir sagt ifra, hvis ikke trekkes det fra depositum og da med ekstra kostnader (pga. profesjonelt arbeid).



Anonymous poster hash: a2f3c...031
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til... Ta en nøye overgang av leiligheten FØR hun flytter. Det er jo godt mulig det er andre ting som ikke er på stell...

 

Gjennomgang av leilighet skjer etter leietaker har forlatt husrommet. Huseier kan ikke ta seg inn å sjekke ting mens hun fortsatt bor der. Det er dessuten standarden boligen har etter de har dratt som teller. 

Anonymous poster hash: a2f3c...031

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først så tenkte jeg og at det er greit å gjøre det billigst mulig siden man egentlig ikke kan klandre barnet. Men så leste jeg at hun bare sa i fra om skapet og at hun hadde forfalsket et dokument fra nav ang depositum. Og som utleier selv så hadde jeg kjøpt nytt skap, maling og alt utstyr samt tatt betalt for jobben på hennes regning. Ikke for å være slem mot henne, men for at hennes oppførsel skal ikke gå utover deg. Og hvis du har tenkt å leie ut videre så må du vel bruke tid på å male og går glipp av leieintekt før nestemann kan flytte inn. Vi har hatt trøblete leieboere vi og og man må være litt streng. Våre stakk av og hadde ødelagt mye, en depositumskonto fra nav godtar vi ikke lenger! Bare ta betalt ts, litt for de andre som kanskje leier ut til henne i framtiden og, så gjør hun kanskje ikke slik mer. Og man skal vaske ALT ved utflytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...