Gå til innhold

Leietaker har tegnet på veggene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

hvordan fant du ut det?

Anonymous poster hash: 2baf2...3fe

 

Hun har vist meg kleskapet, men veggene så jeg idag da hun ba meg komme og fortelle henne hvor hun skulle vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg synes ikke at din forhenværende leietager trenger å spare penger bare fordi du er økonomisk og kjøper malingen på tilbud. Ta normal pris for malingen + arbeidet + skapet

Hvor mye depositum er innbetalt av forhenværende leietager?

 

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

 

Depositumet var et "forfalsket" dokument fra nav.. Depositum har vi dermed ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må det, hun har prøvd og vaske, men fikk det ikke av.. Hun skulle prøve igjen i morgen, men overlevering av nøkler skal også skje i morgen og jeg tviler på at hun får det av.. Kleskapet kostet 1500,- nytt, men butikken det er kjøpt på ligger 2,5 timer unna.. Bør jeg kreve henne for "bensinpenger" også? Tilsvarende kleskap på lokale butikker er veldig mye dyrere, så totalt sett vil det lønne seg og reise til den butikken..

Kan du prøve med et middel som kan fjerne sprittusj? Hvordan er de overflatene på skapet som er tegnet på?

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

at det var tegnet på veggene. var det stort eller smått skrevet?

Anonymous poster hash: 2baf2...3fe

 

"Kunstneren" er 2 år gammel, så det var kruseduller på ca 30 * 30 cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du prøve med et middel som kan fjerne sprittusj? Hvordan er de overflatene på skapet som er tegnet på?

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

 

Det er et skap av melamin, så det er glatte hvite overflater.. Har du tips til vaskemiddel som kan funke? vegrer meg litt for skurejobben da jeg egentlig ikke synes det er mitt ansvar og ordne opp i.. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det helt sikkert, men jeg tenker egentlig at dette ikke er "mitt problem" og få gjort.. dette er jo ikke normal slitasje spør du meg :P

Litt enig; du skal selvfølgelig ha betalt fra leietageren for arbeidet og midlene som skal til for å fjerne sprittusjen fra skapet. Hvilket skap er det?

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et skap av melamin, så det er glatte hvite overflater.. Har du tips til vaskemiddel som kan funke? vegrer meg litt for skurejobben da jeg egentlig ikke synes det er mitt ansvar og ordne opp i.. :P

Men du vegrer deg ikke for å springe å kjøpe maling på tilbud og å kjøre mil etter mil etter miiiiiiiiiiiiiiiiiilllllllllllll

for å spare penger for din forhenv. leieboer når du skal kjøpe nytt skap!?

Har ikke greie på midler

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du veldig snill, men jeg lurer fortsatt på: Har hun kommentert dette selv eller bare later hun som ingenting? Det er mer fristende å være snill om folk tar selvkritikk, og man skulle jo tro hun ønsker å ordne opp i det selv...?

Kleskapet sa hun ifra om etter det ble klart at hun skulle flytte, men veggene så jeg ved en tilfeldighet da vi møttes der idag fordi hun trengte instrukser om hvor hun skulle vaske..

Vi har ikke vært annet enn tolmodige med henne, men begynner og gå litt lei, siden hun ALDRI overholder tidsfrister, avtaler eller har noe ønske om og gjøre det lett for oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et skap av melamin, så det er glatte hvite overflater.. Har du tips til vaskemiddel som kan funke? vegrer meg litt for skurejobben da jeg egentlig ikke synes det er mitt ansvar og ordne opp i.. :P

Hvor gammel er du forresten, og er du kvinne eller mann?

Det er noe ...  som er uforståelig for meg

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve å vaske bort med alkohol. Høres rart ut om man ikke skal kunne fjerne det fra en skapdør som ofte er en behandlet overflate. Ikke med såpe og vann da, men med alkohol, hvis det er sprittusj.

Finnes også en type svamp: 

 

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=517918

http://guru.sol.no/fjerne-sprittusj-i-fra-vegg

 



Anonymous poster hash: 4ce27...2d4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men du vegrer deg ikke for å springe å kjøpe maling på tilbud og å kjøre mil etter mil etter miiiiiiiiiiiiiiiiiilllllllllllll

for å spare penger for din forhenv. leieboer når du skal kjøpe nytt skap!?

Har ikke greie på midler

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

 

Hehe, veldig godt poeng! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor gammel er du forresten, og er du kvinne eller mann?

Det er noe ...  som er uforståelig for meg

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

 

Er Kvinne på 22 år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleskapet sa hun ifra om etter det ble klart at hun skulle flytte, men veggene så jeg ved en tilfeldighet da vi møttes der idag fordi hun trengte instrukser om hvor hun skulle vaske..

Vi har ikke vært annet enn tolmodige med henne, men begynner og gå litt lei, siden hun ALDRI overholder tidsfrister, avtaler eller har noe ønske om og gjøre det lett for oss..

 

Da syntes jeg faktisk du skal sette foten ned og si at dette får hun betale for. Null diskusjon

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kan prøve å vaske bort med alkohol. Høres rart ut om man ikke skal kunne fjerne det fra en skapdør som ofte er en behandlet overflate. Ikke med såpe og vann da, men med alkohol, hvis det er sprittusj.

Finnes også en type svamp: 

 

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=517918

http://guru.sol.no/fjerne-sprittusj-i-fra-vegg

 

Anonymous poster hash: 4ce27...2d4

 

Takk for linkene :) dette var nyttig info som jeg evt. kan prøve :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sikker på at det ikke er vanlig tusj?

http://www.klikk.no/foreldre/article584732.ece

 

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

 

Er ikke sikker, ifølge leietaker var det sprittusj.

Wow, det så innmari lettvint ut på den linken.. Er det så lett kan jeg nok klare og finne velvilja til og ordne opp sjøl :P takk for linken! :)

Endret av lk93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke sikker, ifølge leietaker var det sprittusj.

Ok. Underlig å la en toåring få leke med sprittusj

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne leietageren i familie med en av dere (virker som som du har samboer ettersom du skriver "vi"), siden det ser ut som om du kvier deg for å gi vedkommende ordentlig beskjed?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syntes jeg faktisk du skal sette foten ned og si at dette får hun betale for. Null diskusjon

Ja, det er egentlig mest det jeg heller mot.. men hva tenker du jeg burde kreve for veggene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker, ifølge leietaker var det sprittusj.

Wow, det så innmari lettvint ut på den linken.. Er det så lett kan jeg nok klare og finne velvilja til og ordne opp sjøl :P takk for linken! :)

Jeg ville også prøvd med sprit. Har du noe sprit i huset? (Antibac, vodka eller annen sprit? Rødsprit eller white spirit vil kanskje også gå?)

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...