Gå til innhold

Leietaker har tegnet på veggene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har en kjellerleilighet jeg leier ut. Nåværende leietaker er på tur ut, og hennes datter har tegnet store kruseduller på 2 vegger og et kleskap med sprittusj. Sitter og skriver en sluttregning til henne nå, men er usikker hva jeg kan kreve for og reparere dette. Hva tenker dere?


Anonymous poster hash: 8289a...58e



Anonymous poster hash: 8289a...58e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei! Har en kjellerleilighet jeg leier ut. Nåværende leietaker er på tur ut, og hennes datter har tegnet store kruseduller på 2 vegger og et kleskap med sprittusj. Sitter og skriver en sluttregning til henne nå, men er usikker hva jeg kan kreve for og reparere dette. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 8289a...58e

Anonymous poster hash: 8289a...58e

 

Det finnes vel midler som kan brukes til å fjerne sprittusj fra klesskap

 

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har en kjellerleilighet jeg leier ut. Nåværende leietaker er på tur ut, og hennes datter har tegnet store kruseduller på 2 vegger og et kleskap med sprittusj. Sitter og skriver en sluttregning til henne nå, men er usikker hva jeg kan kreve for og reparere dette. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 8289a...58e

Anonymous poster hash: 8289a...58e

Dette er grunnen til at jeg ikke leier ut til folk med barn.

Jeg ville fått en maler på befaring og spurt hva han tar for jobben, så sendt regninga til henne evt trekke av depositum.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke males over?

joda, tenker og male over :) Men tar jeg da betalt kun det malingen koster og kjøpe eller tar jeg også betalt for jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det finnes vel midler som kan brukes til å fjerne sprittusj fra klesskap

 

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

 

Det gjør det helt sikkert, men jeg tenker egentlig at dette ikke er "mitt problem" og få gjort.. dette er jo ikke normal slitasje spør du meg :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joda, tenker og male over :) Men tar jeg da betalt kun det malingen koster og kjøpe eller tar jeg også betalt for jobben?

Skal du førstudere få det gjort, trener du da at du, leietaker elle profesjonell skal male over?

Anonymous poster hash: 08a98...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør et firma hva det vil koste og så gir trekker du det fra depositumet.

 

Har ikke hun kommentert noe på dette og tilbudt seg å ordne det selv? 

 

Om ikke så syntes jeg du skal gjøre førstnevnte, rett og slett fordi man skal respektere andres eiendom. Hadde jeg rablet på veggene til huseieren min hadde jeg tatt det som en selvfølge at jeg selv skulle ordne opp i det. Når du har barn og leier er det ditt eget ansvar å sørge for at leiligheten er i samme stand som da du flyttet inn minus normal slitasje så klart.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du førstudere få det gjort, trener du da at du, leietaker elle profesjonell skal male over?

Anonymous poster hash: 08a98...fd5

Dersom leietaker hadde fiksa det, hadde problemet vært løst.. Men jeg tenker og gjøre det selv. Synes det er urimelig av meg å få fagfolk til og gjøre det da det blir unødvendig dyrt for henne :)

glemte og skrive at da hun flytta inn, ga jeg henne et glass maling beregnet på maling av sparklede hull o.l men dette finner verken hun eller jeg igjen.. så hun har antakelig kastet det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør et firma hva det vil koste og så gir trekker du det fra depositumet.

 

Har ikke hun kommentert noe på dette og tilbudt seg å ordne det selv? 

 

Om ikke så syntes jeg du skal gjøre førstnevnte, rett og slett fordi man skal respektere andres eiendom. Hadde jeg rablet på veggene til huseieren min hadde jeg tatt det som en selvfølge at jeg selv skulle ordne opp i det. Når du har barn og leier er det ditt eget ansvar å sørge for at leiligheten er i samme stand som da du flyttet inn minus normal slitasje så klart.

 Jeg tenker og gjøre det selv. Synes det er urimelig av meg å få fagfolk til og gjøre det da det blir unødvendig dyrt for henne  :)

Glemte og skrive at da hun flytta inn, ga jeg henne et glass maling beregnet på maling av sparklede hull o.l men dette finner verken hun eller jeg igjen.. så hun har antakelig kastet det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg kunne tatt 500,- pr vegg.. 300,- for spannet med maling(på tilbud) og 200,- for selve jobben.. Er dette passelig tenker dere? Kleskapet tenker jeg og ta den prisen det kostet meg da jeg satte det inn rett før hun flyttet inn.. Burde jeg ta mindre/mer? i såfall hvorfor?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg kunne tatt 500,- pr vegg.. 300,- for spannet med maling(på tilbud) og 200,- for selve jobben.. Er dette passelig tenker dere? Kleskapet tenker jeg og ta den prisen det kostet meg da jeg satte det inn rett før hun flyttet inn.. Burde jeg ta mindre/mer? i såfall hvorfor?

TS

Du har krav på å få jobben gjort uten at du lider økonomisk tap på grunn av det barnet har hjort. Løsning du velger får bære opp til deg, men om hun kan gjøre jobben selv, betaler hun for utstyr. Du kan gjerne kjøpe inn maling, og klesskapet får du finne den beste løsningen på for at resultatet skal bli det samme som det var før uhellet skjedde.

Anonymous poster hash: 08a98...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg kunne tatt 500,- pr vegg.. 300,- for spannet med maling(på tilbud) og 200,- for selve jobben.. Er dette passelig tenker dere? Kleskapet tenker jeg og ta den prisen det kostet meg da jeg satte det inn rett før hun flyttet inn.. Burde jeg ta mindre/mer? i såfall hvorfor?

TS

Må du kjøpe nytt klesskap? Hvor mye koster det? Evt må du  vel også ta timepris for demontering og montering av nytt skap i tillegg til prisen for nytt skap?

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det høres ut som en helt grei og rettferdig sum for både deg og leieboer.

Hvis det er sånn at du evt. må be nye leietagere vente en uke eller så med innflytting kan du vurdere om det føles riktig å be henne dekke tapte leieinntekter også. Men er jo ikke sikkert det er aktuelt i ditt tilfelle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hvordan fant du ut det?

Anonymous poster hash: 2baf2...3fe

 

Hvordan hvem fant ut hva?

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

 Jeg tenker og gjøre det selv. Synes det er urimelig av meg å få fagfolk til og gjøre det da det blir unødvendig dyrt for henne  :)

Glemte og skrive at da hun flytta inn, ga jeg henne et glass maling beregnet på maling av sparklede hull o.l men dette finner verken hun eller jeg igjen.. så hun har antakelig kastet det..

 

Da er du veldig snill, men jeg lurer fortsatt på: Har hun kommentert dette selv eller bare later hun som ingenting? Det er mer fristende å være snill om folk tar selvkritikk, og man skulle jo tro hun ønsker å ordne opp i det selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan hvem fant ut hva?

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

 

at det var tegnet på veggene. var det stort eller smått skrevet?

Anonymous poster hash: 2baf2...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må du kjøpe nytt klesskap? Hvor mye koster det? Evt må du  vel også ta timepris for demontering og montering av nytt skap i tillegg til prisen for nytt skap?

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

 

Tror jeg må det, hun har prøvd og vaske, men fikk det ikke av.. Hun skulle prøve igjen i morgen, men overlevering av nøkler skal også skje i morgen og jeg tviler på at hun får det av.. Kleskapet kostet 1500,- nytt, men butikken det er kjøpt på ligger 2,5 timer unna.. Bør jeg kreve henne for "bensinpenger" også? Tilsvarende kleskap på lokale butikker er veldig mye dyrere, så totalt sett vil det lønne seg og reise til den butikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg kunne tatt 500,- pr vegg.. 300,- for spannet med maling(på tilbud) og 200,- for selve jobben.. Er dette passelig tenker dere? Kleskapet tenker jeg og ta den prisen det kostet meg da jeg satte det inn rett før hun flyttet inn.. Burde jeg ta mindre/mer? i såfall hvorfor?

TS

Jeg synes ikke at din forhenværende leietager trenger å spare penger bare fordi du er økonomisk og kjøper malingen på tilbud. Ta normal pris for malingen + arbeidet + skapet

Hvor mye depositum er innbetalt av forhenværende leietager?

 

Anonymous poster hash: a61e5...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...