Gå til innhold

Bryllup på russisk!


Karenina

Anbefalte innlegg

Har hatt "helgefri" i planleggingen, men er på an igjen i dag! Konsulatet er litt vanskelig, dårlig til å svare og sier at de ikke kan booke en dato enda, for de vet ikke om det kan være helligdag.... Foreløpig ser vi på 4. Mai som en passende dato, men det er ærlig talt ikke særlig nøye for oss hvilken dag det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

St. Petersburg er en flott by! Spennende at du er så interessert i russisk kultur og historie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St. Petersburg er en flott by! Spennende at du er så interessert i russisk kultur og historie :)

Ja den er det! :) blir spesielt å stå brud der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått svar fra konsulatet om at 6. Mai passer foreløpig. Da tror jeg vi skipper 1. Mai feiringen, og heller er litt lengre etterpå. Er jo ikke noe gøy å reise hjem dagen etter bryllupet! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! :hoppe: Her må jeg følge med. Trenger dere ikke vitner forresten, siden det bare skal være dere to?

Jeg er så speeent på kjoleeen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! :hoppe: Her må jeg følge med. Trenger dere ikke vitner forresten, siden det bare skal være dere to?

Jeg er så speeent på kjoleeen :danse:

Hei og velkommen! :D

Jo vi må ha vitner, men det blir typ resepsjonisten og sekretæren på konsulatet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå jjshouse har enda ikke sendt kjolen! Vet de ikke at jeg er utrolig spent og utålmodig?? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kjolen sendt!!

Antar at den kommer i slutten av neste uke, gleder meg så!! :D

Ellers har planleggingen blitt nedprioritert denne uka, jeg har jobbet mye kveld, og forloveden er opptatt med fagprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er i full sving med å finne frisør for den stire dagen. Er usikker på om jeg kanskje skal sminke meg selv, hvor vanskelig kan det være..? :P

Vet jo alt for godt hvordan russiske bruder ser ut den store dagen, og jeg vil nødig se slik ut:

577785_10151299668645306_1611039499_n.jp

Og kjolen kom på tirsdag!!! Poster bilde senere, men den var utrolig pen, og er veldig fornøyd med både kvalitet og utseende på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fotografen er i boks, vi går for Elvira Azimova, har forelsket meg helt i bildene hennes! http://www.azimova.com/?lang=en

Og prisen var heller ikke gal. 14 000 for heldagsfotografering (10 timer), med bryllupsalbum og alle bilder. Vi synes det blir litt "kleint" å gå rundt med en fotograf i 10 hele timer, men vi fikk booket henne for en halv dag! :)

Endret av Karenina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med kjolen! Få se bilder daaaa :nigo:

Jeg tror også jeg skal sminke meg selv, jeg skjønner bare ikke at det skal være verdt pengene. Tenker å ta ett par prøverunder før dagen, og sjekke sminken på bilder og sånn. I et av bryllupsbladene mine er det til og med en make-up artist som anbefaler at bruden sminker seg selv! (Ellers kan man visst risikere å ikke se ut som seg selv, jf. bildet ditt :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Sendt ny mail til konsulatet for å prøve å få booket en dato, håper på raskt svar! :) da kan jeg endelig begynne med hotellbooking og liknende.

St. Petersburg mangler ikke flotte hoteller, så det er mye å velge mellom! Er litt usikker på hva vi burde gjøre, om vi burde kun booke et fancy hotel for én natt, altså bryllupsnatten, eller om vi burde bo der under hele oppholdet?

Tenker enda på den kjolen, den er helt perfekt, hadde det ikke vært for det båndet. Jeg aner ikke hvilken farge jeg skal velge på det!! Står mellom syrin, lavendel eller helt hvit.

I russisk tradisjon er det egentlig ganske bestemt at bryllupskjolen skal være bare hvit. Fargen symboliserer jomfrudommen og renhet. Så jeg ville gått for helt hvit bånd.

Samtidig, ser jeg at snittet ikke er typisk for Russland, men mer moderne, så da kan du egentlig bestemme fargen selv.

Edit: Ser at du valgte kjolen allerede. Gratulerer med valget og at du er fornøyd.

Spennende tråd da jeg kan en del om Russland også.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Og fotografen er i boks, vi går for Elvira Azimova, har forelsket meg helt i bildene hennes! http://www.azimova.com/?lang=en

Og prisen var heller ikke gal. 14 000 for heldagsfotografering (10 timer), med bryllupsalbum og alle bilder. Vi synes det blir litt "kleint" å gå rundt med en fotograf i 10 hele timer, men vi fikk booket henne for en halv dag! :)

Nå vet jeg ikke hvordan du fant denne fotografen og hvor god hun er, men 14 000 kr (=80 000 rub) for en dag høres mye. Gjennomsnittlig lønn før skatt i Russland er 3000 kr, i Piter ligger den på ca 5 600 kr. Da snakker vi om månedslønn.

Så jeg håper prisen du oppgir er i rubler og ikke kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan du fant denne fotografen og hvor god hun er, men 14 000 kr (=80 000 rub) for en dag høres mye. Gjennomsnittlig lønn før skatt i Russland er 3000 kr, i Piter ligger den på ca 5 600 kr. Da snakker vi om månedslønn.

Så jeg håper prisen du oppgir er i rubler og ikke kroner.

Takk, men jeg har peiling :)

Bryllupsfotografer er generelt sett dyre verden over, og for en god fotograf med utmerkelser så er ikke dette en gal pris i det hele tatt, gjennomsnittslønn eller ei :)

Og ja, er veldig fornøyd med kjolen! Den sitter som et skudd, skal få postet bilde senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men dette høres veldig veldig dumt ut.... er dette noe du fant på etter å la lest Tolstoj? Tror du skal sette deg litt mer inn i hva bryllups på russisk egentlig innebærer for det er ikke vakkert.

Haha? :D Hva mener du med at bryllup på russisk ikke er vakkert? :D Brullyp på russisk er helt fantastisk vakkert! Seremonien rundt russiske bryllup slår norske bryllup helt ned i støvleskaftene, so to speak:) Russiske bryllup er absolutt kjempegøy å være med på. Elsker feiringen :)

Kjolen ser dyrere ut enn hva den er forresten:) Kjempefin:)

Endret av Sommerfugl90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooog her er kjolen!! *trommevirvel*

Skulle nok hatt litt slankere midje og litt lengre overkropp for å kunne bære den like bra som modellen på nettsiden, men er likevel veldig fornøyd med hvordan den sitter på meg!

Og stoffet er helt nydelig, heller ingen løse tråder eller dårlig sømarbeid såvidt jeg kan se :)

(Turte ikke ta med ansiktet, da jeg så veldig sur ut på det bildet :P )

Edit: Skal ikke ha de skoene til kjolen, men det var de eneste hvite skoene jeg hadde i skapet.

post-65534-0-86002500-1407182386_thumb.j

Endret av Karenina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende med kjolen! Få se bilder daaaa :nigo:

Jeg tror også jeg skal sminke meg selv, jeg skjønner bare ikke at det skal være verdt pengene. Tenker å ta ett par prøverunder før dagen, og sjekke sminken på bilder og sånn. I et av bryllupsbladene mine er det til og med en make-up artist som anbefaler at bruden sminker seg selv! (Ellers kan man visst risikere å ikke se ut som seg selv, jf. bildet ditt :fnise: )

Nei ikke sant, hvor vanskelig kan det være? :)

Jeg hadde en liten prøverunde i går, og da skulle jeg postet bilde!! Jeg begynte med en ny foundation/dekkrem, men den var jo alt for bleik, så da tog jeg en runde med solpudder i hele ansiktet etterpå, og det så jo ut som jeg var brannskadd omtrent :fnise:

så jeg må nok øve litt til ;)

Men håret, det må jeg ha hjelp til!

Når er din store dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I russisk tradisjon er det egentlig ganske bestemt at bryllupskjolen skal være bare hvit. Fargen symboliserer jomfrudommen og renhet. Så jeg ville gått for helt hvit bånd.

Samtidig, ser jeg at snittet ikke er typisk for Russland, men mer moderne, så da kan du egentlig bestemme fargen selv.

Edit: Ser at du valgte kjolen allerede. Gratulerer med valget og at du er fornøyd.

Spennende tråd da jeg kan en del om Russland også.

Takk for tips! Som du ser på bildet ble båndet champagnefarge, men det kan hende jeg bytter til lavendel allikevel. Tror også båndet med fordel kunne vært litt smalere når jeg ser på bildet, skal ta den med til en syerske og se hva som kan gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men dette høres veldig veldig dumt ut.... er dette noe du fant på etter å la lest Tolstoj? Tror du skal sette deg litt mer inn i hva bryllups på russisk egentlig innebærer for det er ikke vakkert.

Det var jo..hyggelig sagt av deg.

Hun kan vel gjøre akkurat som hun vil med sitt eget bryllup.

Det er ikke akkurat som det er noe forskjell på hennes drøm og andre folk sine drømmer om feks å gifte seg på en strand i Thailand eller i en sjømannskirke i USA... Hørte om noen som giftet seg i en telefonkiosk.

TS: Jeg håper du får et aldeles nydelig bryllup :)

Russisk vinterbryllup, kanskje? Med masse frost og snø.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo..hyggelig sagt av deg.

Hun kan vel gjøre akkurat som hun vil med sitt eget bryllup.

Det er ikke akkurat som det er noe forskjell på hennes drøm og andre folk sine drømmer om feks å gifte seg på en strand i Thailand eller i en sjømannskirke i USA... Hørte om noen som giftet seg i en telefonkiosk.

TS: Jeg håper du får et aldeles nydelig bryllup :)

Russisk vinterbryllup, kanskje? Med masse frost og snø.

Vinterbryllup hadde vært idyllisk! Men da måtte vi ha ventet helt til oktober/november 2015, da vi ikke får det til i år eller på nyåret pga andre bryllup. Så det blir vårbryllup i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...