Gå til innhold

Far slo ihjel overgriperen som forgrep seg på datter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange mordere/pedofile som ikke har skadet noen.. Det er ikke snakk om å straffe folk som er skada i hodet.. Det er snakk om folk som begår kriminelle handliner..

Anonym poster: b17f24a492e077a94f860ad26bd7ba98

Mente flk som planlegger mord, men som ikke begår den kriminelle handlingen

Anonym poster: b17f24a492e077a94f860ad26bd7ba98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Mange mordere/pedofile som ikke har skadet noen.. Det er ikke snakk om å straffe folk som er skada i hodet.. Det er snakk om folk som begår kriminelle handliner..

Anonym poster: b17f24a492e077a94f860ad26bd7ba98

Nettopp, og det var mitt poeng at det går ikke an å gå ut fra at en pedofil er en overgriper, eller omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at halvparten av de som har skrevet innlegg her bør sitte i fengsel, se på det som en slags minority report. Og da snakker jeg om de som mener det er greit å begå drap/tortur osv. på folk som behgår overgrep. Det er ikke det folkens, da er ikke dere noe bedre enn de, sorry. Det er ikke opptil dere å straffe noen, det er det rettssystemet som skal ta seg av, og folk som dere burde ha vært sperret inne.

I usa så slipper man jo fri for det utroligste noen ganger, mens i andre tilfeller så dømmes man for noen så idiotisk som å spytte en tyggis på en politimann, det blir vel rundt 20 år, stakkars politimannen følte seg vel truet på livet av tyggisen?

Blir helt oppgitt av enkelte personer her på kg, skam dere.

Anonym poster: 7ba5bbc1c821175c0a8e09b5d956d92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt oppgitt av enkelte personer her på kg, skam dere.

Hvorfor er din mening mer rett enn vår og den amerikanske retten sin mening?

Anonym poster: 3b1981055f4dda2364a9174c4b1ee12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi deres mening bryter mot alt som utgjør et sivilsert samfunn. Hva er vi? Villmenn? Hva den Amerikanske rett mener er ikke relevant, når vi ser hvor skrudd systemet er der borte. Nødsverge meg et visst sted, likevel må unger sone flere måneder for å stjele en snickers, jeg tror ikke jeg trenger å si mer enn det.

Anonym poster: 7ba5bbc1c821175c0a8e09b5d956d92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg mener at halvparten av de som har skrevet innlegg her bør sitte i fengsel, se på det som en slags minority report. Og da snakker jeg om de som mener det er greit å begå drap/tortur osv. på folk som behgår overgrep. Det er ikke det folkens, da er ikke dere noe bedre enn de, sorry. Det er ikke opptil dere å straffe noen, det er det rettssystemet som skal ta seg av, og folk som dere burde ha vært sperret inne.

I usa så slipper man jo fri for det utroligste noen ganger, mens i andre tilfeller så dømmes man for noen så idiotisk som å spytte en tyggis på en politimann, det blir vel rundt 20 år, stakkars politimannen følte seg vel truet på livet av tyggisen?

Blir helt oppgitt av enkelte personer her på kg, skam dere.

Anonym poster: 7ba5bbc1c821175c0a8e09b5d956d92e

Ikke bland saker. At det er et idiotisk straffenivå på enkelte bagateller er et annet tema enn at folk frikjennes for drap/overgrep osv.

Men om du mener jeg ikke er bedre enn noen som forgriper seg på et barn? Helt greit, vi omgås neppe uansett, og det er heldigvis lov å ha andre meninger enn dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi deres mening bryter mot alt som utgjør et sivilsert samfunn. Hva er vi? Villmenn? Hva den Amerikanske rett mener er ikke relevant, når vi ser hvor skrudd systemet er der borte. Nødsverge meg et visst sted, likevel må unger sone flere måneder for å stjele en snickers, jeg tror ikke jeg trenger å si mer enn det.

Anonym poster: 7ba5bbc1c821175c0a8e09b5d956d92e

Det er definitivt nødverge når man kommer til stedet og en voksen mann er i ferd med å voldta en 5 år gammel jente.

Du mener kanskje at man skulle gitt fyren et lite pusterom så han kunne bestemme seg for om han skulle myrde både faren og jenta for å skjule forbrytelsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi deres mening bryter mot alt som utgjør et sivilsert samfunn. Hva er vi? Villmenn? Hva den Amerikanske rett mener er ikke relevant, når vi ser hvor skrudd systemet er der borte. Nødsverge meg et visst sted, likevel må unger sone flere måneder for å stjele en snickers, jeg tror ikke jeg trenger å si mer enn det.

Anonym poster: 7ba5bbc1c821175c0a8e09b5d956d92e

Man behandler ikke villmenn som siviliserte mennesker, en pedofil som voldtar er en villmann. Er det en hippie-tankegang jeg aner?

Peace bro.

Anonym poster: a03e0376a39c7dc2ec5a5ca0bb871002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man behandler ikke villmenn som siviliserte mennesker, en pedofil som voldtar er en villmann. Er det en hippie-tankegang jeg aner?

Peace bro.

Anonym poster: a03e0376a39c7dc2ec5a5ca0bb871002

Litt utenfor tema, men er det nevnt noe sted at overgriperen er bekreftet pedofil? Slike overgrep skjer stort sett av rusede og/eller psykisk ustabile personer, oftest med tiltrekning til voksne mennesker av det kjønnet de forgriper seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor tema, men er det nevnt noe sted at overgriperen er bekreftet pedofil? Slike overgrep skjer stort sett av rusede og/eller psykisk ustabile personer, oftest med tiltrekning til voksne mennesker av det kjønnet de forgriper seg på.

Jeg har bare en vane av å kalle mennesker som har sex med små barn som pedofil. Når mannen attpåtil har fysisk jobb og er oppe i årene (bor i en liten by med mangel på kvinnfolk) så tenker jeg ikke spesielt over noen psykoser. Men for all del, kan jo være det også.

Anonym poster: a03e0376a39c7dc2ec5a5ca0bb871002

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har bare en vane av å kalle mennesker som har sex med små barn som pedofil. Når mannen attpåtil har fysisk jobb og er oppe i årene (bor i en liten by med mangel på kvinnfolk) så tenker jeg ikke spesielt over noen psykoser. Men for all del, kan jo være det også.

Anonym poster: a03e0376a39c7dc2ec5a5ca0bb871002

Fysisk jobb forebygger ikke psykoser, og mangel på "tilgjengelige kvinnfolk" kan faktisk føre til merkelige utfall. Blir litt det samme som hetrofile menn i fengsel har sex med menn, og personer som av ulike årsaker er i sølibat (tenk katolske prester) ender opp med å ha sex med barn.

Så vil egentlig tvile på at han her er pedofil, men kan være interessant å se om det blir undersøkt noe nøyere rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behandler ikke villmenn som siviliserte mennesker, en pedofil som voldtar er en villmann. Er det en hippie-tankegang jeg aner?

Peace bro.

Anonym poster: a03e0376a39c7dc2ec5a5ca0bb871002

Nei, man gjør ikke det, men man slår ikke ihjel dem heller. Dette var, uansett hvordan man vrir og vrenger på det ikke nødverge. Det hadde holdt med å dratt fyren av dattern, alt det andre var unødvendig. Men det er jo tross alt USA det er snakk om. Et ganske skrudd land.

Anonym poster: 7ba5bbc1c821175c0a8e09b5d956d92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Det er definitivt nødverge når man kommer til stedet og en voksen mann er i ferd med å voldta en 5 år gammel jente.

Du mener kanskje at man skulle gitt fyren et lite pusterom så han kunne bestemme seg for om han skulle myrde både faren og jenta for å skjule forbrytelsen?

Med den logikken vil det jo være nødverge å drepe noen som har brutt seg inn hos deg også. I USA vil det nok stemme, men heldigvis ikke her. Selvom man føler seg truet så kan man ikke drive med slike "preventive-strikes". Har noen brutt seg inn kan du hive dem ut (fjerne voldtektsmannen fra datteren) og om han DA går til fysisk anngrep så kan du selvfølgelig forsvare deg. Skal jeg slå folk jeg ser på byen i hode med en stein så snart jeg ser de har kniv på seg da, før de får sjansen til å stikke meg ned? Samme logikken. Bare fordi han er en voldtektsmann betyr det ikke at han også er en morder. På samme måte som at de som ulovlig bærer kniv på byen ikke nødvendigvis har tenkt til å stikke meg ned av den grunn.

Endret av Yellow Taxi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Oss på dette diskusjonsforumet kan ikke være skråsikre på at dette ikke var planlagt. Drep mannen, hevd at han forgrep seg på datteren din. I så tilfelle er det ikke spesielt vanskelig å drepe noen uten konsekvenser.

Jeg har selvsagt ingen problemer med å se for meg at mer primitive instinkter ville tatt overhånd dersom jeg var i samme situasjon, og den var reell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den logikken vil det jo være nødverge å drepe noen som har brutt seg inn hos deg også. I USA vil det nok stemme, men heldigvis ikke her. Selvom man føler seg truet så kan man ikke drive med slike "preventive-strikes". Har noen brutt seg inn kan du hive dem ut (fjerne voldtektsmannen fra datteren) og om han DA går til fysisk anngrep så kan du selvfølgelig forsvare deg. Skal jeg slå folk jeg ser på byen i hode med en stein så snart jeg ser de har kniv på seg da, før de får sjansen til å stikke meg ned? Samme logikken. Bare fordi han er en voldtektsmann betyr det ikke at han også er en morder. På samme måte som at de som ulovlig bærer kniv på byen ikke nødvendigvis har tenkt til å stikke meg ned av den grunn.

Det kan utmerket godt være nødverge å slå i hjel en inntrenger i huset. Det kommer an på omstendighetene forøvrig. Men det er en stor forskjell mellom den saken vi diskuterer og et skarve innbrudd: Det dreier seg om voldtekt av et barn på 5 år, en temmelig alvorlig forbrytelse. Jeg aner ikke hva straffenivået er i USA for noe slikt, men her i landet kan det gi 21 års fengsel.

Og nei, du skal ikke slå folk i hodet fordi du ser de har kniv. Men hvis du ser at de har kniv og er i ferd med å begå en voldtekt, så burde du antakelig gjøre akkurat det dersom du ville forsøke å stoppe voldtekten. Jeg ville ikke klandret deg.

En mann som voldtar 5-åringer tiltror jeg forøvrig nøyaktig hva som helst, og vil ikke engang vurdere å sette min egen sikkerhet på spill for å unngå å skade vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man gjør ikke det, men man slår ikke ihjel dem heller. Dette var, uansett hvordan man vrir og vrenger på det ikke nødverge. Det hadde holdt med å dratt fyren av dattern, alt det andre var unødvendig. Men det er jo tross alt USA det er snakk om. Et ganske skrudd land.

Anonym poster: 7ba5bbc1c821175c0a8e09b5d956d92e

Nå var det ikke hans intensjon å slå vedkommende ihjel, heller. Det er sånt som skjer når man bruker vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da kjenner du ikke nødvergeparagrafen godt nok.

Anonym poster: d3ebe2e64658ec0ad9525a135cd0b3bf

Det er automatisk slik at man blir frikjent for å ha drept noen selvom øvrige vilkår for nødverge er tilstede. I norsk rett er det slik at man straffritt kan gjøre det som er nødvendig for å hindre en forbrytelse. I mange tilfeller vil det å ta livet av noen være å skyte langt over mål, og man kan ikke vise til nødverge for å slippe å bli dømt.

Om det hadde blitt frikjennelse etter norske bestemmelser i denne saken, vet jeg ikke nok om saken til å kunne fastslå.

Anonym poster: 898be1ac55fffe35e8aa3a1f113a76e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er automatisk slik at man blir frikjent for å ha drept noen selvom øvrige vilkår for nødverge er tilstede. I norsk rett er det slik at man straffritt kan gjøre det som er nødvendig for å hindre en forbrytelse. I mange tilfeller vil det å ta livet av noen være å skyte langt over mål, og man kan ikke vise til nødverge for å slippe å bli dømt.

Om det hadde blitt frikjennelse etter norske bestemmelser i denne saken, vet jeg ikke nok om saken til å kunne fastslå.

Anonym poster: 898be1ac55fffe35e8aa3a1f113a76e8

Det skal selvsagt stå "det er ikke automatisk slik at man blir frikjent...".

Anonym poster: 898be1ac55fffe35e8aa3a1f113a76e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke rett til å hindre noen ytringsfrihet om dette temaet.

Feil (og dessuten en utbredt misforståelse). KG er et privat nettsted, og ytringsfriheten begrenser ikke deres rett til å lage et regelverk på hva som kan ytres eller ikke.

Anonym poster: 898be1ac55fffe35e8aa3a1f113a76e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...