Gå til innhold

Røykere se her, derfor har røyken filter


Gjest Idollet

Anbefalte innlegg

Gjest Idollet

Jeg sitter her og røyker opp en pakke sigaretter jeg kjøpte mens jeg var i syden. Røyker ikke til vanlig, men dette filteret fikk meg til å tenke litt. Hva er poenget med det?

Her kan du lese litt: http://science.howstuffworks.com/innovation/science-questions/question650.htm

Det var for å gjøre sigarettene tryggere, ved å filtrere mer luft inn i draga dine når du røyker. For da at du skal få mindre tare og nikotin i deg. Problemet med dette er avhengighet av sigaretter er en fysisk avhengighet. Resultatet blir at personen da bare røyker mer. Flere sigaretter, siden så mye går tapt i røykskyen. Et økt salg for selskapene :)

Kos dere med røyken damer og herrer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter her og røyker opp en pakke sigaretter jeg kjøpte mens jeg var i syden. Røyker ikke til vanlig,

Kast sigarettene eller spar dem til du skal festrøyke om du gjør det.

Anonymous poster hash: 9a085...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Kast sigarettene eller spar dem til du skal festrøyke om du gjør det.

Anonymous poster hash: 9a085...c59

Det var så lite igjen. Er ikke så ofte på fest heller skjønner du ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

For å nevne en kuriositet tatt fra professoren min i patologi så var det for noen år siden stor forekomst av kreft blant menn som hadde røyket grov tobakk og sigaretter uten filter. Dette førte til utvikling av kreft gjerne sentralt langs de store luftrørene til lungene. Etter at tiden gikk og kvinnene begynte å røyke, ble det mer vanlig med finere røyk, og da gjerne sigaretter med filter.

Det de har sett under obduksjoner er da utviklingen fra sentrale kreftsvulster til mer perifere. Dette vil jo da ha sammenheng med at de partiklene som kommer igjennom filteret er mindre og kommer lenger ut i lungene. Denne typen lungekreft har nå også gått forbi den mer sentrale typen i hyppighet.

Så tja.. hvis man føler seg bedre ved å si til seg selv at sigaretter med filter er tryggere, er det vel opp til hver og en, men om det faktisk er det, bør man kanskje sette et spørsmålstegn ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...