Gå til innhold

Ny forskning viser at jordens alder er 6000 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter

For min del eksisterer ingen åndelig sjel. Personlighet har man selvsagt og hjernen har mange uløste mysterier, men det kommer stadig ny viten :)

Jeg er åpen for ny viten og kunnskap, men hver gang noen har kommet med noe som er ådelig så har det gått i "tror ikke noe på det" boksen for meg. Helt fint at andre mener det er noe der ute, en sjel, en gud, skogsånder, spøkelser osv. Bare vær så vennelig å ikke gnål om det i det uendelige til meg og hvilket "fattig og trist" liv jeg må ha som ikke tror på x,y eller z.

Tar gjerne en diskusjon hvis vedkommende ikke er en steil vegg ;)

nei trist bør det ikke være :fnise:

Eneste som er trist er når folk mener å "vite allt" ;) Å ha litt ydmykhet og det å være åpen for at ting kanskje er annerledes enn det man selv tror på kan være lurt tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næmmen, Herre.. Er dette virkelig noe å diskutere? Selvsagt er jorda 6000 år. Minst.

Den er hvertfall ikke noe yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, nei, Adam og Eva er fiktive figurer i en gammel bok skrevet av vrangforestilte (evt løgnaktig manipulerende) geiteskjendere i et lite land i midt-østen. Gud er en fiktiv entitet i samme bok, og historiens elendigste forsøk på å forklare alt vi ser rundt oss.

Ble ting klarere nå?

I beg to differ. :opplyser:

Det fins ingen konkrete beviser for at de var geiteskjendere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er trist er når folk mener å "vite allt" ;) Å ha litt ydmykhet og det å være åpen for at ting kanskje er annerledes enn det man selv tror på kan være lurt tror jeg

Men er det egentlig ydmykt og åpent å fornekte vitenskapen fordi den ikke samsvarer med "tro"? Være seg religion, alternativ medisin, healing etc. Spesielt tilhengere av de to sistnevnte ynder å kalle seg "åpne", men fornekter all dokumentert vitenskap på området.

Er man åpen om man velger å tro på "mer mellom himmel og jord" framfor å tilegne seg store mengder kunnskap? Mennesker VIL at det skal være mere der. VIL at det skal være større makter som gir mening og støtte når det trengs. Søken etter å fylle dette behovet er ikke åpenhet, det er frykt. Spør du meg! ;)

Endret av Zevs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Men er det egentlig ydmykt og åpent å fornekte vitenskapen fordi den ikke samsvarer med "tro"? Være seg religion, alternativ medisin, healing etc. Spesielt tilhengere av de to sistnevnte ynder å kalle seg "åpne", men fornekter all dokumentert vitenskap på området.

Er man åpen om man velger å tro på "mer mellom himmel og jord" framfor å tilegne seg store mengder kunnskap? Mennesker VIL at det skal være mere der. VIL at det skal være større makter som gir mening og støtte når det trengs. Søken etter å fylle dette behovet er ikke åpenhet, det er frykt. Spør du meg! ;)

Det går faktisk an å ha en tro på høyere makter, og samtidig støtte vitenskapen ;) Vitenskapen er ikke djevelens verk i mine øyne, bare så det er sagt. Jeg tar ting litt som det faller seg. Kommer det nye bevis for dagen fra forskere, ja så syntes jeg det er flott. Men forskere er BARE mennesker de også. Historien har vist oss så mange grove påstander og feil fra dem at jeg satser ikke liv og lemmer på det en og annen "klok" herremann eller frue mener er skrevet i stein ;)

Vi mennesker bare elsker å tro vi vet allt. Vi nyter tanken på at vi kan bygge og løse alle problemer som kommer på vår vei. Sannheten er ganske annen tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I beg to differ. :opplyser:

Det fins ingen konkrete beviser for at de var geiteskjendere.

Du mener at geitene gjorde det frivillig?

Jeg kan forresten en god vits om det der.

Den er riktignok om samer og reinsdyr, men likevel.

En sosialantropologistudent er ute på feltarbeid med noen samer, langt inne på vidda, og begynner å føle seg litt nøden. Så en kveld spør han samene om hvordan det er å være så langt fra alt som heter kvinnfolk, og hvordan de takler det.

"Neida, det e`kke nokka problem, vi finn oss berre ei simla." var svaret. Det ble studenten litt rystet over, men ettersom dagene gikk og nøden ble større, så begynte han å vurdere det.

Og så en dag da han hadde det som verst, treiv ei simle og lot det stå til. Men best som han stod der og jokket løs på simla, ble han var de tre samene som stod et stykke borte og storflirte og slo seg på låra. Sint og skamfull slapp han simla og trakk opp buksene, og strente bort for å skjelle dem ut.

"Var det ikke det jeg visste, dere gjorde bare narr av meg! Faens drittsekker! Dere gjør det ikke med simler, likevel, det var bare løgn!"

"Neida, neida, ro dæ nu ned, det e`kke sånn det e`! Vi bruke jo simlene. Men vi tar nu ikke den styggaste i flokken!!"

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener at geitene gjorde det frivillig?

Jeg mener bare at det er så lenge siden at dette er det ingen som har konkret informasjon om.

Det fins feks ingen vetrinær som har undersøkt de aktuelle geitene som har uttalt seg. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...