Gå til innhold

Erfaring med Clearblue EL digitale test?


Spent...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har brukt vanlig strimmeltest i 5 mnd nå, men føler ofte det kan være vanskelig å tolke resultatet. Likevel har mensen kommer 14 dager etter det jeg har tolket har vært en positiv test.

Jeg begynte likevel med digital EL test fra Clearblue denne mnd.

Har hatt 4 dager med blinkende fjes, og dagen før første dag med blinkende fjes, hadde jeg en sirkel.

Er det mange som har gode erfaringer med denne testen? Vi har samleie annenhver dag, etter anbefaling av gynekologen.

Det står at når testen viser et smilefjes (ikke blinkende) skal man da ikke ta flere tester den syklusen. Betyr det at EL kommer 2 dager etter dette smilefjeset?

Håper på å bli gravid nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr at el mest sannsynlig (kan bekreftes med temping) kommer 12-48 timer etter dette. Det er individuellt hvor lenge etter positiv el test egget kommer. Hos megner el innen 24 timer etter positiv test.

Anonymous poster hash: 8d9c3...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv med cb dobbel digital dag 13, men strimmel og temping viste veldig tydelig el dag 19. Så jeg har dårlig erfaring med cb dessverre.. Kanskje er det hormonnivåene mine som er "off", men alt virker helt normalt hvis man ser på strimler og temping, så jeg velger å tro det er cb det er noe galt med.

Jeg tror forresten det er vanlig å anta at eggløsning kommer dagen etter positiv eltest. Slik at dagene med maks fertilitet ("fast" smilefjes) i følge cb er dagen før el og selve eldagen. Men det er jo ingen eksakt vitenskap.

Lykke til :)



Anonymous poster hash: c86ce...02b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...