Gå til innhold

Jeg kan da ikke være gravid? P-piller og mens. Men symptomer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok innerst inne at jeg ikke er det, men har noen spørsmål allikevel..

Var ferdig med min forrige mens for omtrent 2 uker siden. Den var sen, kom vel på 3 eller 4 sukkerpilla, men hadde kraftige menssmerter og blødde mye. Varte i ca 4 dager.

Så, kan man bli så mye og ha slike smerter, men likevel være gravid? Med rent friskt blod osv?

Nå skal jeg ha mens igjen om 5 dager, men har så utrolig vondt i pumpene. Gjør vondt å ta av seg bh'en, for de er så ømme. Og forran speilet ikveld innbilte jeg meg at jeg hadde fått mer synlige blodårer på dem.

Men dette er vel et tegn gravide får litt ut i svangerskapet? Kan vel ikke få sånne symptomer om jeg bare er kanskje en uke på vei?

Eller kan jeg ha vært gravid under min forrige mens?

Er 23 og gått på p-piller i mange år. Alltid slitt med mye menssmerter og kan ikke si forrige gang var noe annerledes.

Er veldig mye på do å tisser da, spesielt på natten. Men drikker mye vann, også..

Har heller ikke glemt noen piller..

Noen med litt peiling som kan svare? Hehe.. Er dette i det hele tatt mulig? Er vel bare noe jeg innbiller meg?

Anonymous poster hash: 858e0...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, pumpene ja... 😅

Litt skriveleif skal det være. Håper på noen svar. Klarer nesten ikke tenke på noe anna akkurat nå.

-Ts

Anonymous poster hash: 858e0...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en til til.. Har svake mensmurringer også..

Anonymous poster hash: 858e0...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo klart dere ikke kan vite.. Skal ta en test, men skal jeg ta test selv om jeg får mens om 5 dager? For var det jeg lurte på.. Om man kan være gravid når selv om man har kraftige menssmerter og blør over flere dager. Går det ann?

Har jo hørt om småblødninger osv gjennom hele svangerskapet, og vet det er relativt normalt. Men hva med store blødninger? Er det noe som feks er normalt tidlig i svangerskapet? :/

Anonymous poster hash: 858e0...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går an… :) Men skjønte ikke helt, går du fremdeles på pillen? I såfall synes jeg ikke dette er noen tegn til at du er gravid… :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt går an :) Men skjønte ikke helt, går du fremdeles på pillen? I såfall synes jeg ikke dette er noen tegn til at du er gravid :)

Ja, går fortsatt på p-piller, og mensen kom til normal tid og var kraftig. Skjønner ikke selv at det kan gå ann. Men må tenker jeg vel så mye at jeg innbiller meg symptomer. Men de ømme brystene er ikke det ihvertfall. De er så forbaskade vonde. Verker..

Anonymous poster hash: 858e0...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, går fortsatt på p-piller, og mensen kom til normal tid og var kraftig. Skjønner ikke selv at det kan gå ann. Men må tenker jeg vel så mye at jeg innbiller meg symptomer. Men de ømme brystene er ikke det ihvertfall. De er så forbaskade vonde. Verker..

Anonymous poster hash: 858e0...c77

Hvis mensen kom til normal tid, hvorfor bekymre seg? Brystene kan absolutt være vonde under menstruasjon, det er helt normalt. Kanskje enda mer normalt når man går på pillen. Så jeg ser ingen grunn til at du skal være gravid :) Det er nok noe du innbiller deg, men når du har vært flink å ta pillen til normal tid skjønner jeg ikke helt hvorfor du er bekymret for å være gravid…?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mensen kom til normal tid, hvorfor bekymre seg? Brystene kan absolutt være vonde under menstruasjon, det er helt normalt. Kanskje enda mer normalt når man går på pillen. Så jeg ser ingen grunn til at du skal være gravid :) Det er nok noe du innbiller deg, men når du har vært flink å ta pillen til normal tid skjønner jeg ikke helt hvorfor du er bekymret for å være gravid?

Mensen kom til normal tid sist jeg hadde mens. Nå er det snart så den skal komme igjen. Så lurer på om man kan få symptomer så fort? Eller var jeg allerede gravid under forrige blødning isåfall?

Altså, er jo 90 prosent sikker på at jeg Ikke er det. Men jeg vil bare gjerne vite om det går ann å blø masse over flere dager og fortsatt være gravid.

Hører jo om folk som går på pilla og plutselig blir gravide allikevel.. Derfor jeg lurer..

Er veldig rar om dagen. Er som sagt sikkert bare innbilning. Men, seriøst. Ingen som vet dette med graviditet og blødninger? Får man vanlig mens når man går på pilla selv om man er gravid. Siden de kaller dette "falsk blødning

Anonymous poster hash: 858e0...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig usannsynlig ut at du er gravid, selv om det jo er en bitteliten brøkdels promille som blir gravide selv om de har brukt p-pillene riktig. Jeg synes du bør kjøpe en graviditetstest, slik at du ikke trenger å lure og bekymre deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sansynlig er du ikke gravid, men ja du kan ha symptomer nå om du ble gravid denne mnd.

Anonymous poster hash: f86bb...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom til normal tid sist jeg hadde mens. Nå er det snart så den skal komme igjen. Så lurer på om man kan få symptomer så fort? Eller var jeg allerede gravid under forrige blødning isåfall?

Altså, er jo 90 prosent sikker på at jeg Ikke er det. Men jeg vil bare gjerne vite om det går ann å blø masse over flere dager og fortsatt være gravid.

Hører jo om folk som går på pilla og plutselig blir gravide allikevel.. Derfor jeg lurer..

Er veldig rar om dagen. Er som sagt sikkert bare innbilning. Men, seriøst. Ingen som vet dette med graviditet og blødninger? Får man vanlig mens når man går på pilla selv om man er gravid. Siden de kaller dette "falsk blødning

Anonymous poster hash: 858e0...c77

Du kan ha vært gravid forrige mens ja, selvom du fikk menstruasjon. Den kan komme dersom man er gravid om man går på piller eller ei, men det er ikke vanlig. Når man går på pillen er det jo som du sa, en "falsk" menstruasjon som kommer hver måned, og da er det hormonene i pillen som gjør at det begynner å blø. Derfor godt mulig at det forsetter å blø dersom du skulle ha vært gravid nå.

Men jeg ser fremdeles ingen tegn til hvorfor du bekymrer deg utifra det du skriver :P du sier du har tatt pillene som normalt, at du blødde mye forrige mens som kom på 3 sukkerpille og at du hadde veldig vonde bryster. Dette er helt normalt når man går på p-pillen og er bare symptomer på pillebruk og menstruasjon, så jeg forstår ikke hvilke av symptomene som får deg til å tro at du kan være gravid? Jeg hadde ikke bekymret meg om jeg var deg, men har du tidligere tatt en g-test som har vært positiv siden du er så usikker? Vil hvert fall anbefale å ta en test bare for sikkerhets skyld når du undrer sånn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...