Gå til innhold

Mye rar utflod, men ingen mens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff skummelt dette - jeg har ikke testet på ny enda, men tar en test i morgen tidlig! Holder dere oppdatert 😊 er nok bare tull... Har ingen tro på at jeg kan være gravid :-( er på dag 49 nå... Bare maaasse utflod, gult - og mye vondt i korsrygg (mer eller mindre normalt). Av og til småmurringer i områdene ved livmor og eggstokkene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Negativ i dag også.... Var nok bare en slags skyggestrek, den kom jo leenge etter tiden så .. :-/

Åh, så kjedelig :( og fremdeles ingen tegn til TR heller? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig :( og fremdeles ingen tegn til TR heller? :/

Har småmurring, og fortsatt mye utflod ... Ingen tegn... Uuutålmodig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen TR her. Nå dag 55 i syklus. Har de siste ukene hatt en veldig våt og gulaktig utflod (hele tiden), men i dag skiftet den og ble tykkere og hvit! Kanskje eggløsning på gang?? Venter EL-tester i posten, så jeg får ikke testet heller... Har også hatt litt murring rundt eggstokkene og livmoren.. Hmmm! Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det var akkurat slik hos meg, mens jeg gikk på p-piller og ble gravid (!). Kanskje det er noe? ;) lykke til!



Anonymous poster hash: 2a2a1...3ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ingen TR her. Nå dag 55 i syklus. Har de siste ukene hatt en veldig våt og gulaktig utflod (hele tiden), men i dag skiftet den og ble tykkere og hvit! Kanskje eggløsning på gang?? Venter EL-tester i posten, så jeg får ikke testet heller... Har også hatt litt murring rundt eggstokkene og livmoren.. Hmmm! Hva tror dere?

Mulig det er eggløsning på gang ja! Hurra! Jeg er på 55 dag i syklusen i dag, og har fortsatt bare blankt utflod.. Forsatt ingen tegn til verken mens eller EL her. Blir gal av denne ventingen og synes TR kan komme snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeelp, jeg fikk EL-testene i posten i dag, og måtte teste med en gang! Det er svaakt positiv, så håper virkelig det blir sterkere de neste dagene, istedet for at jeg evt har gått glipp av den!! Hva tror dere? Hvis den skulle vært negativ så skulle den vel vært blendahvit? *krysser fingrene på en startende eggløsning*!!

post-87028-222900_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeelp, jeg fikk EL-testene i posten i dag, og måtte teste med en gang! Det er svaakt positiv, så håper virkelig det blir sterkere de neste dagene, istedet for at jeg evt har gått glipp av den!! Hva tror dere? Hvis den skulle vært negativ så skulle den vel vært blendahvit? *krysser fingrene på en startende eggløsning*!!

Beklager å måtte skuffe deg men med EL-tester så skal teststreken være like sterk eller sterkere en kontrollstreken. Denne er rimelig negativ desverre :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte skuffe deg men med EL-tester så skal teststreken være like sterk eller sterkere en kontrollstreken. Denne er rimelig negativ desverre :-/

Hei, jeg er meget klar over at positiv snal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. :) Jeg trodde at EL tester også skulle være blendahvite med mindre noe var på gang /nærmet seg, hehe. Da får jeg heller smøre meg med tålmodighet og teste litt videre og se 😊 takk for svar!

Endret av Poets
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er meget klar over at positiv snal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. :) Jeg trodde at EL tester også skulle være blendahvite med mindre noe var på gang /nærmet seg, hehe. Da får jeg heller smøre meg med tålmodighet og teste litt videre og se takk for svar!

Mine har hatt sterkere strek enn den hele syklusen, så den kan nok dessverre ikke si noe om hvor nært EL er! Det er nok individuelt hvor mye LH man utskiller (og dermed hvor sterk streken blir), men siden dette er den første testen du tar tror jeg ikke jeg ville antatt den sier noe om EL. Jeg ville heller satset på å fortsette å teste med jevne mellomrom, så ser du kanskje en trend etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine har hatt sterkere strek enn den hele syklusen, så den kan nok dessverre ikke si noe om hvor nært EL er! Det er nok individuelt hvor mye LH man utskiller (og dermed hvor sterk streken blir), men siden dette er den første testen du tar tror jeg ikke jeg ville antatt den sier noe om EL. Jeg ville heller satset på å fortsette å teste med jevne mellomrom, så ser du kanskje en trend etter hvert :)

Takk for svar 😊 jeg tok en ny test nå nettopp, den var eeenda mye svakere enn de to jeg tok i går, nesten blendahvit (kunne skimte en strek til). Kan det være at jeg haar hatt EL og at det er derfor den blir svakere? (Beklager, er helt ny og blå på el-testing), haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jeg tok en ny test nå nettopp, den var eeenda mye svakere enn de to jeg tok i går, nesten blendahvit (kunne skimte en strek til). Kan det være at jeg haar hatt EL og at det er derfor den blir svakere? (Beklager, er helt ny og blå på el-testing), haha..

Det er mulig, men det kan også hende at det bare skyldes normale variasjoner - hormonet man tester etter (LH, luteiniserende hormon) utskilles nemlig i litt forskjellig grad i løpet av en dag i tillegg til at det varierer i løpet av en syklus. Det kan sies at man normalt får sterkest test på ettermiddag/kveld fordi man utskiller mest av hormonet om morgenen, noe som gjør at man har mest av det i urinen i ettermiddag kveld, så det kan hende det betyr at du har hatt EL - men dessverre er det umulig å si sikkert :)

Det er utrolig mye man må gå rundt og lure på når man er prøver! Om ikke annet er en positiv side at man lærer litt mer om sin egen kropp og de fysiologiske prosessene :fnise:

Heldigvis får man tak i billige EL-tester så man kan prøve litt mye i starten for å bli bedre kjent med sin egen kropp, hehe - på ebay får man tak i billigere tester enn på billigetester.no også, men de bruker litt lengre tid på å lande i postkassa di, naturlig nok.

Nå forteller jeg ikke min historie for å forsøke å skremme deg, men heller for å si at det kan ta tid før det skjer noe: Da jeg slutta på pilla fikk jeg "aldri" tilbake TR. Etter et halvt år uten å se snurten av henne, dro jeg til gynekolog og fikk først provera (progesteron) for å fremkalle en bortfallsblødning, og da det ikke funket (jeg fikk bortfallsblødning, men så stoppet det opp igjen), provera + pergotime for å lure fram eggløsning. Det fungerte heldigvis, men det var en frustrerende tid i forkant - følte vi "sløste" med verdifull prøvetid.

Gynekologen sa imidlertid at det var relativt normalt at det kunne gå helt opp mot et år før man fikk tilbake syklusen sin etter å ha sluttet på hormonprevansjon. Skulle ønske man fikk mer informasjon om dét da man startet en gang i tiden :nei:

Lykke til videre med EL-testing og prøving :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er eggløsning på gang ja! Hurra! Jeg er på 55 dag i syklusen i dag, og har fortsatt bare blankt utflod.. Forsatt ingen tegn til verken mens eller EL her. Blir gal av denne ventingen og synes TR kan komme snart...

Hei! Hvordan går det med deg? Ingen TR? :-/ Ikke her heller.. Dag 61 og bare negative både EL og gravi-tester. Har lest litt om Primolut for å få mensen... Vurderer nesten å prøve dette! Har du hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen bruker dong quai for å få start på menstruasjonen. Det er en urt som skal stabilisere menstruasjonssyklusen. Hør gjerne med helsekostbutikker, de har kanskje andre råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bruker dong quai for å få start på menstruasjonen. Det er en urt som skal stabilisere menstruasjonssyklusen. Hør gjerne med helsekostbutikker, de har kanskje andre råd :)

Åh takk! Da slipper jeg å gå gjennom legen for det - det skal jeg sjekke ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les gjerne litt på nett om det. Jeg synes den stabiliserte temperaturen min, og hører andre har hatt god erfaring med å få mensen etterpå. Men jeg har begynt å blø nedeblod(bivirkning KAN være noen blødetendenser, da dette gjør at blodet ikke koagulerer like raskt), jeg velger å slutte på dette siden jeg synes det er litt plagsomt :) men om jeg ikke hadde fått mensen, hadde jeg ihvertfall prøvd det - og om du merker noen bivirkninger er det bare å kutte ut :) husk at det ikke skal taes når en får mensen, da en vil blø litt kraftigere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les gjerne litt på nett om det. Jeg synes den stabiliserte temperaturen min, og hører andre har hatt god erfaring med å få mensen etterpå. Men jeg har begynt å blø nedeblod(bivirkning KAN være noen blødetendenser, da dette gjør at blodet ikke koagulerer like raskt), jeg velger å slutte på dette siden jeg synes det er litt plagsomt :) men om jeg ikke hadde fått mensen, hadde jeg ihvertfall prøvd det - og om du merker noen bivirkninger er det bare å kutte ut :) husk at det ikke skal taes når en får mensen, da en vil blø litt kraftigere da.

Tusen takk for tilbakemelding - dumt med bivirkningene da :-/ Jeg har bestilt og skal prøve - så er det bare å krysse fingrene 😃 Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...