Gå til innhold

Pergotime kur


prøver_02

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 25 år som har vært prøver i en del år. (Vi har ikke vært opptatt av "timing" inntil de siste 2 årene. Jeg har alltid hatt regelmessig mens med en syklus på ca 28 dager! Jeg har vært på sykehuset for å se om jeg har eggløsning, noe jeg har samt noen flere tester! Samboeren har tatt sædprøve 2 ganger og den er normal med antall celler men noe dårlig kvalitet (dette skulle i utgangspunktet ikke ha noe betydning for å klare det på egenhånd da den var bra men ikke superduper bra) hehe. Jeg har vært hos gynokolog på dag 12 i syklusen og egget mitt var veldig fint. Det er sånsett ikke noe "GALT" med noen av oss, men vi har fortsatt ikke blitt gravide. Er det noen som er i samme situasjon?

Jeg fikk mens idag og har fått lov til å begynne på en pergokur for å se om det gjør susen.. Fra dag 4 i syklusen min skal jeg ta 2 tabeletter hverdag frem tilogmed dag 8 i syklusen. Dette kan jeg gjenta annen hver mnd i 3 mnd - altså jeg skal ha tre mnd med pergo og 3 mnd pause før vi kan gå noe videre om jeg ikke blir gravid!

Jeg har med dette noen spørsmål til dere :

1. Hvor lenge har dere vært prøvere?

2. Har dere blitt gravid med pergo?

3. Evnt hvor mange kurer måtte til før dere ble gravide?

4. Er det deg eller mannen det er noe "GALT" med? Eller rett og slett ingen av dere, men det går bare ikke?

5. Fikk du noen syntomer med pergo?


Håper på svar! icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal også nå begynne på pergotime, men er kommet noen bumper i veien så vi får ikke begynt helt enda desverre =/ Så har ikke noen svar til deg, men det jeg tenkte på var at vi skal bruke kuren veldig forskjellig. Jeg har fått beskjed om å ta tablettene fra 5.syklus dag og i 5 dager, med 1 tablett om gangen. Går det ikke ved første forsøk skal jeg ta 2 tabletter på samme måte en gang til.

Og fikk beskjed fra apoteket om å holde meg til 1 tablett om gangen for hun viste om 2 som begynte med 2 med en gang for å få sakene i gang. Og de endte om med tvillinger og trillinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år og vi har allerede prøvd i 3 år på nr. to, vi har en gutt fra før på 4 år som ble til uten noe planlegging.

Vårt problem er meg, mannen er helt fin. Jeg er overvektig og har ikke eggløsning hver måned, jeg har knapt eggløsning i det hele tatt. Jeg er i gang med å gå ned i vekt og håper virkelig at det skal hjelpe oss, men vi har også vært gjennom pergotimebehandling. Jeg har brukt 4 kurer og fikk eggløsning hver gang, men ikke i pausemåned.

Jeg ble gravid andre runde, men mistet veldig tidlig.. Jeg fikk ingen symptomer av pergotime, noe som var overraskende siden jeg normalt sett reagerer negativt på ppiller.

Nå er jeg så dritt lei hele prøvingen at jeg omtrent har gitt opp for en periode. Det er alt for mye psykisk press og stress for meg, og det går hardt innpå mannen også selv om han ikke viser det så mye. Så nå tar vi en pause i ca 3-4 mnd mens jeg holder på å gå ned i vekt. Da skal jeg være omtrent på det tallet jeg var på da jeg ble gravid med gutten vi har.

Da skal vi sende inn søknad om IVF, og prøve medisinen Femar mens vi venter. Evt. blir det privat IVF for å korte ned ventetiden siden jeg er himla utålmodig.



Anonymous poster hash: 7c0af...702
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor lenge har dere vært prøvere?

Vi hadde vært prøvere i ca. 1,5 år når jeg fikk Pergo.

2. Har dere blitt gravid med pergo?

Ja!

3. Evnt hvor mange kurer måtte til før dere ble gravide?

Jeg begynte med en enkel kur, så pausemåned, deretter en dobbel kur, så pausemåned. Etter dette fikk jeg to dobbelkurer igjen med pausemåned mellom, med beskjed om å begynne på pillene 3. syklusdag, hadde tidligere begynt på 5. Ble gravid på begge disse dobbelkurene, men første gangen var en EXU.

4. Er det deg eller mannen det er noe "GALT" med? Eller rett og slett ingen av dere, men det går bare ikke?

I utgangspunktet ikke noe galt med mannen, han hadde litt trege svømmere, men jeg hadde sannsynligvis ikke EL hver måned, derfor fikk jeg Pergo. Ellers ikke noe galt med meg.

5. Fikk du noen syntomer med pergo?

Usikker på hva du mener med symptomer? Fikk merkbar eggløsning og kanskje litt vondere mens, ellers ingenting merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere! Jeg er på dag 2 i syklusen min idag og begynner med pergo til lørdag! Er det rart at jeg har fått det når jeg har eggløsning hver mnd? :P Jeg var også inne å så på egget mitt ved innvendig ultralyd på dag 12 i syklusen og det så veldig fint ut, nesten 20 mm(?) (har eggløsning på dag 14).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år og vi har allerede prøvd i 3 år på nr. to, vi har en gutt fra før på 4 år som ble til uten noe planlegging.

Vårt problem er meg, mannen er helt fin. Jeg er overvektig og har ikke eggløsning hver måned, jeg har knapt eggløsning i det hele tatt. Jeg er i gang med å gå ned i vekt og håper virkelig at det skal hjelpe oss, men vi har også vært gjennom pergotimebehandling. Jeg har brukt 4 kurer og fikk eggløsning hver gang, men ikke i pausemåned.

Jeg ble gravid andre runde, men mistet veldig tidlig.. Jeg fikk ingen symptomer av pergotime, noe som var overraskende siden jeg normalt sett reagerer negativt på ppiller.

Nå er jeg så dritt lei hele prøvingen at jeg omtrent har gitt opp for en periode. Det er alt for mye psykisk press og stress for meg, og det går hardt innpå mannen også selv om han ikke viser det så mye. Så nå tar vi en pause i ca 3-4 mnd mens jeg holder på å gå ned i vekt. Da skal jeg være omtrent på det tallet jeg var på da jeg ble gravid med gutten vi har.

Da skal vi sende inn søknad om IVF, og prøve medisinen Femar mens vi venter. Evt. blir det privat IVF for å korte ned ventetiden siden jeg er himla utålmodig.

Anonymous poster hash: 7c0af...702

Ja, utrolig kjedelig å få mensen mnd etter mnd! Syntes også det er veldig kjedelig! :( Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at dere snart treffer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Hvor lenge har dere vært prøvere?

Vi hadde vært prøvere i ca. 1,5 år når jeg fikk Pergo.

2. Har dere blitt gravid med pergo?

Ja!

3. Evnt hvor mange kurer måtte til før dere ble gravide?

Jeg begynte med en enkel kur, så pausemåned, deretter en dobbel kur, så pausemåned. Etter dette fikk jeg to dobbelkurer igjen med pausemåned mellom, med beskjed om å begynne på pillene 3. syklusdag, hadde tidligere begynt på 5. Ble gravid på begge disse dobbelkurene, men første gangen var en EXU.

4. Er det deg eller mannen det er noe "GALT" med? Eller rett og slett ingen av dere, men det går bare ikke?

I utgangspunktet ikke noe galt med mannen, han hadde litt trege svømmere, men jeg hadde sannsynligvis ikke EL hver måned, derfor fikk jeg Pergo. Ellers ikke noe galt med meg.

5. Fikk du noen syntomer med pergo?

Usikker på hva du mener med symptomer? Fikk merkbar eggløsning og kanskje litt vondere mens, ellers ingenting merkbart.

Tusen takk for gode og utfyllende svar! Da har jeg vel et lite håp om å klare det med pergo jeg også iom jeg har eggløsning hver mnd! :-) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også nå begynne på pergotime, men er kommet noen bumper i veien så vi får ikke begynt helt enda desverre =/ Så har ikke noen svar til deg, men det jeg tenkte på var at vi skal bruke kuren veldig forskjellig. Jeg har fått beskjed om å ta tablettene fra 5.syklus dag og i 5 dager, med 1 tablett om gangen. Går det ikke ved første forsøk skal jeg ta 2 tabletter på samme måte en gang til.

Og fikk beskjed fra apoteket om å holde meg til 1 tablett om gangen for hun viste om 2 som begynte med 2 med en gang for å få sakene i gang. Og de endte om med tvillinger og trillinger..

Da krysser jeg fingrene for deg og håper det går fort for dere etter du har startet med pergo! :) Vet ikke hvorfor jeg fikk en dobbelkur med en gang? Hehe. Jeg må også ha pausemnd mellom hver kur og skal totalt ta 3 kurer om jeg ikke blir gravid de første mnd! :-) Lykke til! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

1. Hvor lenge har dere vært prøvere?

Vi var prøvere i 1 1/2 år før vi fikk prøve Pergo.

2. Har dere blitt gravid med pergo?

Nei, fikk ikke engang eggløsning med pergo. Ivf søknad ble sendt etter 2 pergo kurer

3. Evnt hvor mange kurer måtte til før dere ble gravide?

4. Er det deg eller mannen det er noe "GALT" med? Eller rett og slett ingen av dere, men det går bare ikke?

Jeg har ikke stabil eggløsning, pga litt overvekt

5. Fikk du noen syntomer med pergo?

Hetetokter, humørsvingninger, sinnsyke buksmerter , kjempe vond menstruasjon som kom ganske lenge etter tiden, og jeg sov veldig dårlig når jeg gikk på Pergo.

Skal sies at en mnd etter siste kur ble jeg gravid, etter vi fikk godkjent ivf søknaden.

Det klaffer som regel tilslutt, men noen får bare en laaang omvei.

Lykke til, prøveperioden er noe av det verste jeg har opplevd :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor lenge har dere vært prøvere?
I ca 10 måneder da jeg fikk første pergo-kur.

2. Har dere blitt gravid med pergo?

Jepp! Uheldigvis mistet jeg tidlig, og har ikke blitt gravid siden.

3. Evnt hvor mange kurer måtte til før dere ble gravide?
Ble gravid etter syvende pergokur. Har totalt vært gjennom ti.

4. Er det deg eller mannen det er noe "GALT" med? Eller rett og slett ingen av dere, men det går bare ikke?

Da vi startet å prøve hadde jeg litt "krøll" med syklusene etter en del år på p-piller. Pergokurene fikk i gang systemet mitt igjen, og nå har vi diagnosen uforklarlig barnløse - det vil si at vi tilsynelatende er friske og fine begge to.

5. Fikk du noen syntomer med pergo?

Hetetokter (spesielt om natten), vektøkning, litt EL-smerter og menssmerter og litt humørsvingninger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor lenge har dere vært prøvere?

Vi var prøvere i tre mnd før jeg fikk pergo. Jeg fikk dette pga kjent pcos og lange sykluser. Har EL stort sett hver syklus uten stimulering, men vanskelig å vite når den kom.

2. Har dere blitt gravid med pergo?

Ja, vi ble gravide på andre og fjerde kur på pergo. Mistet tidlig i SA første gang, andre gang i MA med utskrapning uke 10.

3. Evnt hvor mange kurer måtte til før dere ble gravide?

Vi ble spontant (uten stimulering) gravide første syklus etter utskrapningen. Vi skulle ikke "prøve", men hadde sex uten prevensjon når vi hadde lyst. Er nå i uke 22.

Så, det ble med de fire kurene - forhåpentligvis - i denne omgang.

4. Er det deg eller mannen det er noe "GALT" med? Eller rett og slett ingen av dere, men det går bare ikke?

Mannen har i løpet av prøvetiden levert to sædprøver. Begge viste noe redusert antall og kvalitet. Jeg har som nevnt pcos. Så, vi er vel begge "skyld" i at det tok litt tid.

5. Fikk du noen symptomer med pergo?

Ikke som var veldig plagsomme. Merket kanskje noe ekstra murring i livmoren.

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg de to siste tabelettene idag! Får krysse fingrene! Har heller ikke hatt noen bivirkninger av kuren! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...