Gå til innhold

Mest nyttige årsstudium?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå Farmasi men jeg har bestemt meg for at jeg vil gå den integrerte masteren i stedet for Bachelor og må derfor ta Kjemi 1 og 2 før jeg kan komme inn. Karaktersnittet er allerede på plass og litt til.

På grunn av det ønsker jeg enten å jobbe eller å gå noe annet i mellomtiden. Men jeg aner rett og slett ikke hva det skulle være, Farmasøyter er jo svært spesialiserte så de har jo ikke det samme behovet for krysskompetanse som mange andre yrkesgrupper vil ha.

Noen som har gode ideer? Kompetanse som enten vil bli nyttig under studiene eller ellers?



Anonymous poster hash: b869f...7d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som farmasøyt tror jeg det mest nyttige ville være et årsstudium i økonomi og ledelse eller å lære et språk, kanskje i utlandet. Da kan du få jobb i legemiddelindustrien om du skulle bli lei av å jobbe i apotek. Nå skal det sies at jeg ikke har peiling, men bare synser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

årsstudium i biologi kanskje? Ellers vil jeg anbefale psykologi, vanvittig lærerikt uansett om man ikke skal studere det videre :)



Anonymous poster hash: 5187d...8c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som farmasøyt tror jeg det mest nyttige ville være et årsstudium i økonomi og ledelse eller å lære et språk, kanskje i utlandet. Da kan du få jobb i legemiddelindustrien om du skulle bli lei av å jobbe i apotek. Nå skal det sies at jeg ikke har peiling, men bare synser.

Det kan man jo uavhengig av noen ekstrautdannelse. Som provisorfarmasøyt (som man blir etter 5-årig utdannelse) kan man jobbe på apotek, sykehus, i legemiddelindustrien, undervise, forske etc.

Anonymous poster hash: 6c449...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt årsstudium i økad egentlig



Anonymous poster hash: 96321...94b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man jo uavhengig av noen ekstrautdannelse. Som provisorfarmasøyt (som man blir etter 5-årig utdannelse) kan man jobbe på apotek, sykehus, i legemiddelindustrien, undervise, forske etc.

Anonymous poster hash: 6c449...719

Ja, men det vil jo ikke akkurat telle negativt med ekstra kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det vil jo ikke akkurat telle negativt med ekstra kompetanse.

Men det er heller ikke noe poeng med overflødig utdannelse når man uansett er egnet for stillingen. Jeg synes det er tullete å overutdanne seg for å få en stilling som alle andre med samme grunnutdannelse som deg har mulighet til å få når ekstrautdanningen ikke bidrar med stort.

Anonymous poster hash: 6c449...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller benytte muligheten til å reise litt? :) evt jobbe i en hjelpeorganisasjon i utlandet!



Anonymous poster hash: b868e...b79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...