Gå til innhold

Jobb "på dagen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utrolig fortvilet. Jeg har rotet totalt med økonomien min, og sitter her med helt syke summer som må betales og har ikke jobb og ikke rett på noe som helst fra NAV. :sukk:

Jeg er ikke ute etter tips til å utsette betaling og slike ting, det har jeg allerede gjort, men det er fortsatt slik at det virker som første steg til luksusfellen hvis jeg ikke får meg en jobb ASAP - denne måneden, aller helst denne uken.

Jobbsøking gjør jeg hver dag, både på nettet og på sykkeltur rundt om med CV og søknad, men enten så er jeg utrolig lite attraktiv eller så er jobbmarkedet utrolig trangt. Det har i alle fall vært helt tørt for meg i fire måneder nå.

Jeg har ingen utdanning. Finnes det noen steder hvor man kan få jobb på dagen? Eller innen en uke, for den saks skyld. Jeg har ingen utdanning, bare fullført VGS, men tar til takke med hva som helst akkurat nå. Om det så er under hundrelappen i timen.



Anonymous poster hash: 43845...92a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bensinstasjoner, butikk....? Eller lagerjobb. Der tjener man godt også. Har du vært inne på vikarbyråer? Håper det ordner seg for deg. Lykke til :) Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjoner, butikk....? Eller lagerjobb. Der tjener man godt også. Har du vært inne på vikarbyråer? Håper det ordner seg for deg. Lykke til :) Klem fra meg

Nattevakt på bensinstasjon er det eneste jeg kan skjønne at de trenger folk i for øyeblikket, i hver fall som ikke allerede har flere hundre søkere. Søkte på en nisjebutikkstilling og de hadde fått 250 søknader :grine:

Dessverre hadde jeg en utrolig sur opplevelse på et jobbintervju jeg var på, på en bensinstasjon for omtrent en måned siden. Jeg la i fra meg telefonen i 20 minutter på personalrommet og da jeg kom inn igjen var den borte! Og de ansatte og sjefen ble umiddelbart defensive og vet ingenting om saken, selvfølgelig. :glare:

Vet ikke helt hvorfor da det garantert var et engangstilfelle, men det fikk meg til å revurdere bensinstasjon-målet...

Tusen takk for den hyggelige posten!

Anonymous poster hash: c7cd7...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har callsenter i området ditt, så er dette jobber som ofte bemanner på veldig kort tid. Men det vil jo bety at de faktisk trenger noen nå. Ofte krever de bare vgs og så blir du bedømt utifra tester og intervjurunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevakt på bensinstasjon er det eneste jeg kan skjønne at de trenger folk i for øyeblikket, i hver fall som ikke allerede har flere hundre søkere. Søkte på en nisjebutikkstilling og de hadde fått 250 søknader :grine:

Dessverre hadde jeg en utrolig sur opplevelse på et jobbintervju jeg var på, på en bensinstasjon for omtrent en måned siden. Jeg la i fra meg telefonen i 20 minutter på personalrommet og da jeg kom inn igjen var den borte! Og de ansatte og sjefen ble umiddelbart defensive og vet ingenting om saken, selvfølgelig. :glare:

Vet ikke helt hvorfor da det garantert var et engangstilfelle, men det fikk meg til å revurdere bensinstasjon-målet...

Tusen takk for den hyggelige posten!

Anonymous poster hash: c7cd7...73f

Ikke alle bensinstasjoner er sånn. Men butikk, lager...? Hvor bor du? Hvis jeg kan spørre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleieassistent? De trengs alltid. Ikke så gøy jobb, men du tjener bra og om du er pliktoppfyllende og lite syk får du masse vakter.



Anonymous poster hash: 7d6ff...617
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Vikarbyråer trenger ofte folk. Spesielt vikarbyråer for barnehager.

- Ellers nærmer vi oss sommertid, så følg ekstra nøye med på sommerhjelp. Det er kanskje bare to måneder, men da har du noe å leve på mens du leter videre.

- Er du flik til å skrive? Kanskje du kan skrive noe freelance for lokalavisen? De trenger som oftest også litt ekstra hjelp denne tiden.

- Ellers er det veldig mange som ikke har fått barnehageplass, så kanskje det er noen desperate foreldre der ute som trenger dagmamma? Sett inn en annonse i avisa eller se om det finnes en facbookgruppe for dette i ditt område :)

- Selv om du ikke har noen rettigheter hos Nav, kan du kanskje spørre pent om du kan få være med på jobbsøkerkurset om det blir noen ledige plasser?

- Et annet triks er å kjøpe noe superbillig på eBay, så selge det videre til en litt dyrere pris på Finn.no eller Facebook. For eksempel tannbleking. Du vil jo ikke bli rik på det, men tjener du 300 kroner har du i hvert fall kanskje nok til en regning eller et par middager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at du ikke vil få noen lønning før neste måned, og hvis du ikke får en jobbb før mai, så vil du ikke få lønn før i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen utdannelse, men har alltid blitt tilbudt jobb etter intervju på sånne callsenter-greier. Der hvor man ringer opp folk for å selge eller gjøre undersøkelser virker det lettest, mens f.eks kundeservice for Netcom, Canal digital osv egentlig krever VGS, men de overser det om du virker oppegående ellers.

Ellers kan du jo registrere deg på "småjobber" på finn.no? Barnepass, dyrepass, hjelp til flytting (om du er litt sterk), hjelpe eldre i hagen eller handle i butikken for de, sånne ting?



Anonymous poster hash: 6d40c...e80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...