Gå til innhold

Natten før eksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer en bachelor på universitetet (andreåret), og har problemet at jeg aldri får sove natten før eksamen.

Før jul hadde jeg to skoleeksamener, og jeg lå lys våken hele natten før begge. Dette gjorde at jeg ble veldig uopplagt, og klarte ikke å konsentrere meg. Kunne pensum ut og inn, men klarte likevel ikke å skrive særlig bra. I ettertid ser jeg at jeg hadde klart det mye bedre dersom jeg hadde vært mer opplagt og hodet var på "riktig plass".

Nå er jeg redd for at det samme skal skje igjen. Har eksamen 15. mai, 26. mai og 3. juni. Er avhengig av å få bedre karakterer på disse, og leser derfor mye. Men lite hensikt dersom jeg ikke får sovet natten før, slik som forrige semester.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå det samme som sist?

- Jente 20 år.



Anonymous poster hash: 28229...090
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid vært slik jeg også, går siste semester i bachelor nå. Dette funker sikkert ikke for alle, men det funker for meg.

Dagen før eksamen passer jeg på å sove så lenge som mulig.

Har jeg feks eksamen på en tirsdag, så sover jeg til kl 12-13 på mandag (har alltid jobbet sent også, så jobb har aldri vært et problem). Dersom jeg ikke kan sove lenge så slenger jeg inn en god lur i løpet av dagen. Da blir ihvertfall ikke jeg for trøtt på eksamen morgen etter, selv om jeg ikke har sovet. Eller, jeg blir trøtt, men mer skjerpet trøtt om det gir mening. Føler jeg får masse adrenalin som gjør at jeg jobber bedre. Rett etter eksamen så drar jeg hjem og sover.

Anonymous poster hash: 6db41...c33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært slik jeg også, går siste semester i bachelor nå. Dette funker sikkert ikke for alle, men det funker for meg.

Dagen før eksamen passer jeg på å sove så lenge som mulig.