Gå til innhold

Ecover vaskemidler


Gjest On Topic

Anbefalte innlegg

Gjest Vestlandslefsa

Heia

Er på jakt etter miljøvennlige produkter som ikke er testet på dyr.

Har hørt at Ecover skal være et godt alternativ til vaskemidler (vaskemaskin , oppvaskmaskin , husvaks etc. )

Hva er deres erfaringer med dette merket ? Blir det rent og hvordan er lukta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har brukt ullvasken og "håndoppvaskmiddel" fra Ecover, og ullvaskemidlet var jeg veldig fornøyd med. Det lukter bedre enn Milo, synes jeg, og klærne ble både rene og myke. Oppvaskmiddelet var greit nok, men jeg syntes ikke det var så lett å få ting rene som med Zalo. Dessuten er vel verken Milo eller Ecover sitt ullvaskemiddel helt nedbrytbart, og jeg er usikker på om oppvaskmidlet er svanemerket f eks (det er vel ikke Zalo heller, tror jeg... Men ofte virker det som de vanlige vaskemidlene har bedre miljømerking enn de som gir seg ut for å være miljøvennlige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker oppvaskmiddel (for håndvask) og vaskemiddel for kulørte klær, og er kjempefornøyd. Jeg har ikke hadd problemer med at klær eller kopper ikke blir rene, og jeg synes oppvaskmidlet lukter mye bedre enn Zalo. Det eneste jeg har å utsette på Ecover er tilgjengelighet og utvalg. Så langt har jeg bare funnet det på Ultra Solsiden (Trondheim), og de har ikke mange produkter å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt ullvasken og "håndoppvaskmiddel" fra Ecover, og ullvaskemidlet var jeg veldig fornøyd med. Det lukter bedre enn Milo, synes jeg, og klærne ble både rene og myke. Oppvaskmiddelet var greit nok, men jeg syntes ikke det var så lett å få ting rene som med Zalo. Dessuten er vel verken Milo eller Ecover sitt ullvaskemiddel helt nedbrytbart, og jeg er usikker på om oppvaskmidlet er svanemerket f eks (det er vel ikke Zalo heller, tror jeg... Men ofte virker det som de vanlige vaskemidlene har bedre miljømerking enn de som gir seg ut for å være miljøvennlige).

Det koster jo en del å bli miljømerket da, det er jo noe som produsenten selv må betale for. Det er derfor svanemerking er mest vanlig på store merkevarer, der produsentene har råd til å betale for å fremstå som miljøvennlige.

Det er ikke dermed sagt at de er mer miljøvennlige enn umerkede produker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg bruker oppvaskmiddel (for håndvask) og vaskemiddel for kulørte klær, og er kjempefornøyd. Jeg har ikke hadd problemer med at klær eller kopper ikke blir rene, og jeg synes oppvaskmidlet lukter mye bedre enn Zalo. Det eneste jeg har å utsette på Ecover er tilgjengelighet og utvalg. Så langt har jeg bare funnet det på Ultra Solsiden (Trondheim), og de har ikke mange produkter å velge mellom.

De har på Ica Maxi også, på Tiller. Og noe i enkelte helsekostbutikker :) Men skulle ønske de hadde det i vanlige matbutikker også. I hvert fall ullvaskemidlet kunne jeg brukt fast om jeg hadde det litt mer tilgjengelig (bor godt utenfor byen...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Badabing

Noen som vet om det er andre butikker enn Meny som også selger Ecover? Er det lettere å få tak i i Sverige? Da jeg bodde i Danmark fikk jeg tak i det overalt, men her hjemme er det ikke så lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsekostbutikker fører ofte Ecover, og Coop har også enkelte produkter. Jeg kjøper ullvaskemiddelet hos Coop Prix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Ecover. Bruker oppvasktabletter, dovask og regngjøringsspray for badet fra Ecover. Bestiller fra iherb.com.

Endret av Maneo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker oppvaskmiddeltabletter, dovask og flekkfjerner fra de. Veldig fornøyd med alle produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iherb.com!

Jeg tipper miljøvinninga går opp i spinninga om man skal få sendt tunge vaskemidler fra USA. :filer:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper miljøvinninga går opp i spinninga om man skal få sendt tunge vaskemidler fra USA. :filer:

Men noen kjøper dem vel med tanke på dyrene også. Det er vel mligens det eneste vaskemidlet som ikke er testet på dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen kjøper dem vel med tanke på dyrene også. Det er vel mligens det eneste vaskemidlet som ikke er testet på dyr?

Rema 1000 sitt vaskepulver er vistnokk ikke testet på dyr.

Er like fornøyd med både ecover og rema 1000 sitt som omo ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rema 1000 sitt vaskepulver er vistnokk ikke testet på dyr.

Er like fornøyd med både ecover og rema 1000 sitt som omo ol.

Hva heter vaskempulveret til Rema 1000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest mari kontrari

Jeg er godt fornøyd med dovasken, og badesprayen er også ok. Kan også legge til at en jeg bodde sammen med tidligere ikke kunne vaske pga at hun ikke tålte jif ol., men med ecover gikk det helt fint for henne å ta speilet ol. (Kun forsåvidt sendt henne rundt med sitron og bakepulver også, men fint å ha en lettvint spray som ingen reagerte på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...