Gå til innhold

Hvorfor må kvinner alltid igle seg på menns områder?


FreeLife

Anbefalte innlegg

Trenger ikke bare å se på det, men se på kvinner som vil inn i spesialstyrker... Man kan jo ikke ha samme trening for dem som for menn fordi kvinner ikke har samme fysikk, selv om mange mener de har det. Hvorfor skal noen kvinner på død og liv ta det samme som menn, når man må senke nivået?

(Jeg er selv kvinne for øvrig.)Anonymous poster hash: fb4ab...864

Jenter blir også kalt inn til førstegangstjeneste på lik linje som gutter.

Det er positivt, da jeg mener at alle har godt av å tjenestegjøre i militæret.

At menn er fysisk sterkere enn kvinner er en realitet.

Men jeg er ganske sikker på at ikke alle menn hadde klart de fysiske testene som jenter må gjennomføre, for å bli tatt inn i en spesialstyrke.

Det handler ikke bare om fysisk styrke og utholdenhet, men også mental styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er ikke at kvinner fisker, men at de bare fisker for å få oppmerksomhet og igle seg innpå menn.

 

Det gjelder forsåvidt internett også.

Herregud, jeg har fisket siden jeg var jentunge, uten at motivet har vært "å få oppmerksomhet og igle meg innpå menn."

Fisking og fisker er min store lidenskap, jeg liker fisker så godt at jeg rett og slett har tatt en utdannelse om de. Og kom ikke her å si at jeg gjør det for å få oppmerksomhet fra menn, makan til innbilskhet!

Anonymous poster hash: 81d8c...642

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Kan du ikke bare fortsette å fiske på en usexy måte, og la være å bry deg om hva andre gjør? Eller ville hun gjøre sexy fisking påbudt for alle?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg har fisket siden jeg var jentunge, uten at motivet har vært "å få oppmerksomhet og igle meg innpå menn."

Fisking og fisker er min store lidenskap, jeg liker fisker så godt at jeg rett og slett har tatt en utdannelse om de. Og kom ikke her å si at jeg gjør det for å få oppmerksomhet fra menn, makan til innbilskhet!

Anonymous poster hash: 81d8c...642

 

OK!

 

Igjen..om du leser HI (hovedinnlegget) så ser du at jeg bruker generaliseringer for å få til en debatt. Det er derfor KLINGENDE likegyldig at DU, ene personen, likte å fiske siden du var barn.

 

Det har ingenting med debatten å gjøre. Har kvinner et problem med å forstå hvorfor man generaliserer? Herregud altså. "Men JEG likte å fiske uten å ri på en dildo samtidig!" Ja..flott for deg. Men MAJORITETEN av kvinner rir dildo når de fisker..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Generelt sett er det riktig at det er flere menn i ytterpunktene.
 
Ellers er det mange kvinner som også blir «ekstreme» når det gjelder sine hobbier, men flertallet der dyrker gjerne innen andre interesser enn menn. Jeg vet om flere kvinner som er lidenskapelig opptatt av for eksempel håndarbeid og interiør, og som bruker svært mye fritid på dette.
 
Når det gjelder gamingindustrien, så er det vel like mange kvinner som menn som spiller dataspill generelt. Samtidig er det gjerne en overvekt av menn som spiller online FPS eller hardcore RPG/PvP. Spesielt her er det en del forskjellsbehandling av kvinnelige spillere, og det er en kjensgjerning at mange kvinnelige spillere velger å skjule at de er kvinner.
 
Sånn jeg ser det, vil det være dumt av gamingindustrien å ikke ta til etterretning at mange kvinner faktisk spiller dataspill. Man snakker tross alt om en stor kundegruppe, og ved å lage spill som har en bredere målgruppe, vil man potensielt få en større inntjening. Det betyr ikke at man ikke skal lage spill for menn.
 
Ellers ser jeg ikke helt hva det er du ønsker å diskutere. Ut fra tittelen din fremstår det nesten som om du mener at kvinner som spiller dataspill eller fisker gjør dette for å igle seg inn på menns områder. Men verken dataspill eller fisking er aktiviteter som kun er for menn, det finnes faktisk kvinner som driver med dette fordi de faktisk liker det.
 
Jeg synes det greieste er at folk må få drive med akkurat det de selv vil, så lenge det ikke går ut over andre - og jeg ser ikke helt hvordan det skader menn at kvinner spiller dataspill eller fisker. Derfor ser jeg ikke helt hva slags diskusjon det er du legger opp til.

 

 

Det finnes endel kvinner som oppriktig liker å spille dataspill. Poenget er at de ønsker å forandre dataspillindustrien. De igler seg innpå en typisk mannegreie, også prøver de å gjøre den til sin egen på sine egne premisser. De tar altså over, og presser menn vekk - som dukker opp et annet sted uten kvinner. 

 

Husker en absurd debatt på radioen hvor ei feminist raste over at det ikke var flere kvinnelige artister på norske festivaler. En mann prøvde å forklare henne at det kanskje hadde noe med at det var så utrolig mange flere band bestående av menn. Jammen, jammen , jammen, jeg føler at det er urettferdig sa feministen. Jo..greit det, men faktum er at kvinner flest ikke sitter å jammer på gitar siden de var små, eller danner band når de er tenåringer. Så da blir det naturlig nok færre kvinnelige musikere, og dermed også proprorasjonlt mindre kvinnelige musikere på festival.

 

Men rasjonalitet og logikk ser ikke ut til å gjelde..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med menn som hacker seg innpå sine fruers syforeningstreff, selv om de mennene ikke er der for å sy?!

Anonymous poster hash: a849e...968

 

 

Hæ?

 

Hacker menn seg inn på fruenes syforeningstreff? Jeg skjønner ikke engang hva det betyr..Er syforeningstreff på internett? Er alle menn hackere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke bare å se på det, men se på kvinner som vil inn i spesialstyrker... Man kan jo ikke ha samme trening for dem som for menn fordi kvinner ikke har samme fysikk, selv om mange mener de har det. Hvorfor skal noen kvinner på død og liv ta det samme som menn, når man må senke nivået?

(Jeg er selv kvinne for øvrig.)

Anonymous poster hash: fb4ab...864

 

Nei nettop. 

 

Det må jo føles jævlig nedverdigende for kvinner nettop det der.

 

Kvoteres inn i "spesialstyrker" som er på samme nivå som helt vanlige styrker og ikke har noe som helst med FSK eller HJK (for menn) å gjøre. En slags skreddersydd tulle-spesialstyrke for kvinner..

 

Jeg hadde følt meg helt patetisk i hvert fall. Kvinner har aldri blitt nektet å prøve seg på FSK eller HJK. 

Endret av FreeLife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dypt interessert i både gaming og fisking. Skal jeg bli latterliggjort for det bare fordi jeg er kvinne?



Anonymous poster hash: 02cba...838
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes endel kvinner som oppriktig liker å spille dataspill. Poenget er at de ønsker å forandre dataspillindustrien. De igler seg innpå en typisk mannegreie, også prøver de å gjøre den til sin egen på sine egne premisser. De tar altså over, og presser menn vekk - som dukker opp et annet sted uten kvinner. 

 

Husker en absurd debatt på radioen hvor ei feminist raste over at det ikke var flere kvinnelige artister på norske festivaler. En mann prøvde å forklare henne at det kanskje hadde noe med at det var så utrolig mange flere band bestående av menn. Jammen, jammen , jammen, jeg føler at det er urettferdig sa feministen. Jo..greit det, men faktum er at kvinner flest ikke sitter å jammer på gitar siden de var små, eller danner band når de er tenåringer. Så da blir det naturlig nok færre kvinnelige musikere, og dermed også proprorasjonlt mindre kvinnelige musikere på festival.

 

Men rasjonalitet og logikk ser ikke ut til å gjelde..

 

Jeg er ikke helt enig. Det er riktig at noen kvinner ønsker å forandre gamingindustrien. Samtidig er det mange som ikke bryr seg, de vil bare spille uten å gjøre noe stort poeng ut av hvilket kjønn de er. Jeg har truffet mange svært dyktige kvinnelige gamere, og dessverre har de fleste av dem opplevd sin andel fordommer. Dette burde være unødvendig, uten at det betyr at de ønsker å ta over på noen måte. Jeg ser ikke helt hvordan menn blir presset vekk av kvinner på disse områdene.

 

Uansett anser jeg det som idioti av gamingindustrien å ignorere kvinner som målgruppe, ettersom svært mange kvinner faktisk spiller dataspill.

 

Når det gjelder kvinnelige musikere, så har det etter hvert blitt mange dyktige artister og band med kvinner. Jeg tror det er viktig at de som booker til festivaler ikke er fastlåst i sin tankegang, men bevisst forsøker å gi en god bredde i det programmet de setter opp.

 

Verken gaming eller musikk er noen mannsbastion lenger, og det bør være plass til begge kjønn på begge arenaer. Jeg synes ikke verken du eller menn generelt bør føle seg truet eller støtt vekk av den grunn. Har du noen eksempler på at menn blir presset vekk?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er dypt interessert i både gaming og fisking. Skal jeg bli latterliggjort for det bare fordi jeg er kvinne?

Anonymous poster hash: 02cba...838

 

 

Mener du at spillindustrien er sexistisk og trenger å forandres på til fordel for kvinner?

 

Anonymous poster hash: 878c3...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

 

Hacker menn seg inn på fruenes syforeningstreff? Jeg skjønner ikke engang hva det betyr..Er syforeningstreff på internett? Er alle menn hackere? 

Jeg har ikke brukt ordet "alle" i forbindelse med menn, når jeg skrev dette som du siterte: "Hva med menn som hacker seg innpå sine fruers syforeningstreff, selv om de mennene ikke er der for å sy?!"

Anonymous poster hash: a849e...968

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at spillindustrien er sexistisk og trenger å forandres på til fordel for kvinner?

 

Anonymous poster hash: 878c3...26a

 

Jeg synes det er åpenbart at spillindustrien er sexistisk. For øvrig synes jeg ikke alt må forandres. Man bør selvsagt kunne lage spill som hovedsakelig appellerer til menn. Samtidig er det lite strategisk å la være å utvikle spill der kvinner også er i målgruppen, ettersom det tross alt er en stor andel kvinner som spiller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes endel kvinner som oppriktig liker å spille dataspill. Poenget er at de ønsker å forandre dataspillindustrien. De igler seg innpå en typisk mannegreie, også prøver de å gjøre den til sin egen på sine egne premisser. De tar altså over, og presser menn vekk - som dukker opp et annet sted uten kvinner. 

 

 

Menn eier ikke dataspillarenaen. De aller fleste kvinner jeg kjenner som er under 35 spiller/har spilt en eller annen form for dataspill, kvinner utgjør en stor prosentandel av spillentusiaster i verden, og de har all verdens rett på å gjøre det til sitt eget på sine egne premisser uten at menn burde føle seg truet av det. Kanskje enkelte menn burde slutte med å lukke seg inn i gutteklubbene sine og heller prøve å koeksistere med damer som interesserer seg for det samme som dem?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ?

 

Hacker menn seg inn på fruenes syforeningstreff? Jeg skjønner ikke engang hva det betyr..Er syforeningstreff på internett? Er alle menn hackere? 

Flere av de mennene de er der nok for å studere mamma (se latinsk ordbok dersom det trengs)

Anonymous poster hash: a849e...968

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ser ironien I at en mann går inn på Kvinneguiden for å skrive dette innlegget? :klo:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

 

Hacker menn seg inn på fruenes syforeningstreff? Jeg skjønner ikke engang hva det betyr..Er syforeningstreff på internett? Er alle menn hackere? 

Slenger ved denne linken: https://nn.wikipedia.org/wiki/Bryst

 

Anonymous poster hash: a849e...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Flere av de mennene de er der nok for å studere mamma (se latinsk ordbok dersom det trengs)

Anonymous poster hash: a849e...968

 

 

Så flink du er i latin  :blomst: 

De fleste menn jeg vet om som infiltrerer syklubber er der dog for å lage seg LAIV- og cosplaycostymer. ;) Uten at det nødvendigvis utelukker observasjon av mammae.

Endret av Anoia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere av de mennene de er der nok for å studere mamma (se latinsk ordbok dersom det trengs)

Anonymous poster hash: a849e...968

 

*mammae*

Anonymous poster hash: f4fac...0cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...