Gå til innhold

Mangler kvinner grunnskam?


Gjest Hofmann

Anbefalte innlegg

Den type generalisering om menn er like hinsides som TS sin generalisering om kvinner.

Så må en gjenta, altså, "IKKE ALLE MENN". Sukk... Jeg sikter selvfølgelig til disse som rakker ned på kvinner for å skape en egen "identitet". 

Anonymous poster hash: e4eca...3e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnskam? Er det et ord?! Tror ikke det du TS

 

Til ditt eksempel med fotgjengerfeltet har jeg ikke opplevd det samme som deg, på et generelt grunnlag er noen raskere over veien enn andre, men det er ikke konsekvent på kjønn. 



Anonymous poster hash: 2f0a8...2d4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnskam? Dette ordet må dere ha funnet opp selv. Entitlement? Det har for øvrig ingenting med skam å gjøre at man nikker et takk til en sjåfør som har stanset. Det er overhodet ikke et "unnskyld at jeg er til", så jeg mener denne "analysen" er altfor grunn til å tas alvorlig.

Presist og vittig formulert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper over veien og føler meg til bry for den som måtte stoppe for meg.
Jeg kler meg i ikke-tettsittende klær fordi jeg skammer meg over å bli sett på på seksuelle måter når jeg bare vil gå en uskyldig tur til butikken.
Jeg sørger for å være ekstra hyggelig til buss sjåføren når jeg går på bussen fordi jeg skammer meg over å bli sett på som en som tar bussen og bussjåføren for gitt.
Jeg skammer meg omtrent hele tiden for kjønnet mitt, og kjenner meg overhodet ikke igjen i noen av de patetiske tingene du skriver i hovedinnlegget.

Derimot møter jeg ofte menn som ikke skammer seg for å ta parkeringsplassen til noen andre, prompe en stor braker i offentlighet, snike foran andre i køen, berøre fremmede uten lov, +++++++ tror nok det heller er menn som ikke eier skam gitt!!!!!!



Anonymous poster hash: 391bd...d89
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig kvinner og menn bare reagerer ulikt når de skammer seg :vetikke:

 

Dersom en bil måtte stoppe for meg, hadde jeg skammet meg sånn at jeg ikke hadde turt å se han i øynene, men bare latet som ingenting.....



Anonymous poster hash: 5eb2d...16c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som skal holde deg til tema når du svarer i en tråd. Makan til entitlement. Se å skaff deg litt grunnskam, kvinne, og vær glad jeg ikke rapporterer deg for avsporing.

Du kjefter på andre fordi de ikke forholder seg til et begrep du har oppfunnet, og som ikke inneholder noen mening som er kjent for andre enn deg selv? Eier du ikke skam i livet?

Dine observasjoner stemmer ikke med mine, og fenomenet du prøver å beskrive har absolutt ingen ting med skam å gjøre, men med folkeskikk.

Dette er enda et dårlig kamuflert forsøk på å formidle kvinnehat.

Voks opp. Hvis det interesserer deg, så er jeg altså en middelaldrende mann som har sett seg lei på nesevise internettkrigere med dårlig selvbilde.

Anonymous poster hash: 2db83...fc5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst! Er enkelte av dere menn så bitre på kvinner at dere TIL OG MED analyserer dem når de går på fotgjengerfeltet? Lite å gjøre kanskje? En ordentlig hobby kan være tingen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake hadde jeg en diskusjon med en kompis om dette med "grunnskam". Han mente at kvinner ikke hadde grunnskam, mens jeg mente at kvinner også har litt grunnskam (f.eks. over gold digger - genet sitt), men ikke så mye som menn. Det at kvinner ikke har grunnskam baserte han hovedsaklig på at han hadde observert hvordan kvinner og menn oppfører seg når man som bilist stopper for dem ved gangfeltet. Her hadde han observert at når man stopper for menn ved gangfeltet, pleier de å skynde seg over gata for å være minst mulig i veien, og i tillegg gir de deg gjerne et lite "nikk" for å annerkjenne at de beklager at de er til. Men når man stopper for kvinner, gjør de absolutt nada for ikke å være i veien, men slentrer i stedet over gata i sitt eget tempo, og annerkjenner heller ikke sjåføren som stoppet for dem.

 

Altså, når man stopper for en mann ved et fotgjengerfelt, kan man se helt tydelig hvordan grunnskammen hans kommer til syne. Men når man stopper for en kvinne, ser man det motsatte: entitlement. Etter denne samtalen har jeg bitt meg litt merke i det her, og har forsøkt å observere hvordan fotgjengere forholder seg til meg som bilist når jeg stopper for dem ved fotgjengerfelget. Og vet dere hva? Kompisen min har helt rett! Når jeg stopper for en mann er det som om hele kroppsspråket hans forsøker å sende meg en beklagelse. De går så fort de bare kan, og både nikker og bukker til meg mens de går over gata. Det er som om menn kjenner hardt på grunnskammen med en gang de "får" noe av noen andre. Kvinnene derimot slentrer sakte over gata, har all verdens tid, og de annerkjenner heller ikke din eksistens i det hele tatt. Kvinner har altså null problemer med å "få", og kjenner ikke på grunnskammen.

 

Så da lurer jeg på, hva tenker dere på KG? Har dere lagt merke til det her? Og har kvinner i det hele tatt noen grunnskam? På hvilke områder manifesterer denne grunnskammen seg i så fall hos kvinner? Åpenbart ikke når de går over fotgjengerfeltet ihvertfall.

 

Kvinner er ikke sånn fra naturen sin side, men feminismen har tvunget fram den unaturlige og entiteleda kvinnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at flesteparten av dem som gjør stygge forbikjøringer kjører Audi og dette har jeg luftet blant venner og kjente. Nå har jeg virkelig begynt å legge merke til det og synes nesten alle som kjører forbi meg er Audier. Er det fordi Audi-eiere og førere generelt sett er hensynsløse idioter i trafikken? eller er det kanskje fordi jeg har lagt spesielt merke til Audier som kjører som idioter og dermed nå biter meg merke i hver eneste Audi som kjører forbi og glemmer alle de andre biltypene jeg ser?

 

Man ser det man vil se og legger best merke til det man forventer å se. Jeg forventer å se Audimerket når jeg opplever stygge forbikjøringer. Du forventer å se damer når noen tar lite hensyn eller er lite takknemlige i fotgjengerfeltet. Likevel kan vi ikke dermed konkludere med at verden faktisk er sånn som vi ser den. Sånn er det å være forutinntatt og ha en hjerne som helst vil se velkjente mønstre i alt.



Anonymous poster hash: 8e10c...fab
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er ikke sånn fra naturen sin side, men feminismen har tvunget fram den unaturlige og entiteleda kvinnen. 

entiteleda? :skratte:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at to tilfeldige menns anekdotiske observasjoner kan si noe generelt om kvinners atferd. Det er bare å ringe forskning.no omgående. 

 

Ikke skjønner jeg hvorfor noen skal "takke" for at folk følger trafikkreglene heller. Derimot ville jeg nikket og smilt om en sjåfør plutselig stoppet for meg der det ikke var påkrevd.

Endret av sol87
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket det samme. Tipper fokuset hennes er på om hun ser bra ut når hun går og andre selvsentrerte tulletanker som gjør at kvinner er ganske disconnected med virkeligheten. 



Anonymous poster hash: acd3c...a52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg løper kanskje ikke over veien når bilene stopper, men jeg lukker iallefall dolokket etter meg.

 

Ja, for din egen skyld, sånn at du ikke skal virke turn off pga manglende renslighet og dårlig lukt

Anonymous poster hash: acd3c...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

 

Ja, for din egen skyld, sånn at du ikke skal virke turn off pga manglende renslighet og dårlig lukt

Anonymous poster hash: acd3c...a52

 

 

Nei, eller jo, jeg gjør det for min egen skyld, primært fordi tannbørsten min ikke står kjempelangt unna. Har lite bad :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ein føle skam for å gå over gangfeltet? Skal ein skamme seg? Makan.

*Grunnskam & entitlement* 🙀

Edit: Enig med Trollkarlen under.

Endret av Kjibba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trollkarlen

Er da ren folkeskikk å gå i litt høyere tempo(hvis mulig) over veien når noen stopper for deg. Selv går jeg raskere over gangfelt når biler stopper. De stopper for meg og jeg går fort over veien. Alle er snille med hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva og vi kvinner skal skamme oss så mye for?   Eller har jeg gått glipp av noe?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok snakk om kvinnekamp. Kvinner vet at det er flere menn enn kvinner som kjører bil, derfor har feministene bestemt seg for en gåsakte demonstrasjon for å vise sin misnøye mot menn

 

Lett å kjenne igjen de vikarierende argumentene om at det er fotgjengerne som er i sin fulle rett til å gjøre som de vil. Normal etikette tilsier at bilistene står over fotgjengere i rang. Det springer tilbake til tiden da hest var transportmiddelet og de fattige bare kunne takke seg selv om de ble nedrent. Man kan også trekke analogi fra sjøen hvor regelen er at det største fartøyet har høyest pri. 

 

Trafikklovene som prioriterer fotgjengeren og gir bilisten alt ansvaret ved uhell minner sterkt om forbudet mot prostitusjon. Ved første blikk kan det se ut som om begrunnelsen er beskyttelse av svake grupper, men går man lovene nærmere i sømmene så ser man ekstremfeminismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva og vi kvinner skal skamme oss så mye for?   Eller har jeg gått glipp av noe?

Grunnskam er sikker det samme som arvesynden.

I eldre tider var det vanlig at patriarken i huset ga kvinner og barn ris hver lørdag for å banke arvesynden ut av dem.

 

Nå når det ikke lenger er lov å banke arvesynden ut av kvinner og barn, blir vi alt for fulle av synd, noe som gir seg utslag i at vi ikke hyller alle mannlige bilister som følger trafikkreglene.

 

 

 

:ironi:

Anonymous poster hash: c260e...a8d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...