Gå til innhold

Kan noen fortelle meg noe godt om feminisme?


Rootz

Anbefalte innlegg

1.Tråden resonerte ikke helt med mitt perspektiv, så bestemte meg for å slette informasjonen.

2.Fikk noe klager på skrive metoden, men var ikke grunnlaget for endringen av tråden.

3.Regner med att hvis jeg er i humør, så kan jeg legge ut en rettferdig tråd i nær framtid. med litt mer research. og ha det litt morro med de kvinnfolka som prøver å overbevise meg om min reproduksjons kapasitet :)

Endret av Rootz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye av det du skisserer kommer av individualismen, og ikke bare feminismen. Videre er det en konsekvens av moderniteten. En god ting: Kvinner får ta utdanning, og jobbe. Hvem skal man skylde på for individualismen? Opplysningstiden? Menneskerettigheter og humanisme? Samfunn du peker på som legger mer vekt på det kollektive, altså miljøet rundt dem, har ikke gjennomgått den samme historien som vi i vesten. Så kan man stille seg spørsmålet om utviklingen har gått for langt. Det er vel det du gjør her.

Anonymous poster hash: 4438c...3bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeeesp.... Nok et menneske som ikke aner hva feminisme dreier seg om .....

Feminisme handler om like rettigheter, ikke at kvinnen skal hevde seg over mannen.
Enhver som er for menneskerettigheter er også for prinsippene til feminisme, og jeg kan ærlig talt ikke skjønne hvorfor feminisme skal være ille. Eksempler som motstandere nevner har NADA med feminisme å gjøre.



Anonymous poster hash: e7bb4...fc5
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor de gir feministene skylden for alt som er galt i verden. Det er en dårlig analyse av årsaksforhold.

Anonymous poster hash: 4438c...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gjeeeesp.... Nok et menneske som ikke aner hva feminisme dreier seg om .....

Feminisme handler om like rettigheter, ikke at kvinnen skal hevde seg over mannen.

Enhver som er for menneskerettigheter er også for prinsippene til feminisme, og jeg kan ærlig talt ikke skjønne hvorfor feminisme skal være ille. Eksempler som motstandere nevner har NADA med feminisme å gjøre.

Anonymous poster hash: e7bb4...fc5

 

 

At en mann skal ha rett til eget avkom, - er det innenfor eller er det utenfor feminismen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av dere bitre mannfolk



Anonymous poster hash: 359f4...2d1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Land med god likestilling scorer jevnt over bra på målinger. Lite korrupsjon, konflikter, vold og kriminalitet. Det burde altså være i alles interesse å jobbe for like rettigheter for begge kjønn = feminisme.

 

http://forskning.no/land-og-regioner-likestilling-menneskerettigheter-naeringsliv/2014/08/likestilling-gode-samfunn



Anonymous poster hash: b3e9a...46b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en mann skal ha rett til eget avkom, - er det innenfor eller er det utenfor feminismen?

 

Hvordan da? En enslig mann bør få lov til å adoptere, evt. bruke surrogatmor (selv om det er et kronglete område etisk sett).

 

Ellers er det selvsagt kvinnen som skal bestemme over sin egen kropp, og om hun vil bære fram et evt. barn.

Anonymous poster hash: b3e9a...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I land hvor feminisme er sterk sammenlinget med hvor feminisme ikke er like utviklet er det tydlig teng på forskjeller.

Bare i Norge og Andre Vestlige Land er:

Mennesker mer frakoblet, mindre emosjonelle og har mindre bevisthet for seg selv og miljøet rundt dem.

Folk er mer sannsynlig til å utvikle en svak identitet og bli veldig sterkt påvirket av miljøet rundt seg.(Folk har ingen verdier som beskytter de fra mulige negative påvirkninger rundt dem)

Når en liten gruppe med kvinnfolk syntes att andre kvinnfolk og menn skal oppføre annerledes bassert sine verdier er ikke en refleksjon av en gruppe som lytter til hva vi trenger.

Og hva faen er dette Menn VS Kvinnfolk tullet i første omgang? Hvis vi har problemer i samfundet burde vi adressere det som ett menneske problem,

Så ALLE kan bli informert gi feedback å finne ut en løsning SAMMEN.

Trodde først du var utlending, men skjønner at du bare er utrolig dårlig til å skrive. Muligens feminismens skyld? ;-)

Anonymous poster hash: 1fc72...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først du var utlending, men skjønner at du bare er utrolig dårlig til å skrive. Muligens feminismens skyld? ;-)

Anonymous poster hash: 1fc72...2be

 

Ok.

Endret av Rootz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er så lei av dere bitre mannfolk

Anonymous poster hash: 359f4...2d1

 

 

ok. synd det ikke er mange gode kvinnfolk der ute som motiverer mannfolk til å være sterke.

Kan ikke si jeg føler meg motivert til å redde, stå opp eller dø for ett land full av egosentriske dritt kvinnfolk som kun ser etter hva som kan være stimulerende for dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du at vi skal være da TS?

Anonymous poster hash: 4438c...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

folk finner en nisje de kan skylde på for alt mulig, og for hvite vestlige menn så er denne nisjen feminisme.

for afroamerikanere er det white People.

for fattige er det de rike.

for rike er det de fattige.

for sosialister er det kapitalister.

osv...

 

folk evner ikke å se en helhet. hvorfor er folk mer fraværende i dagens samfunn? de sitter inne og ser tv eller gamer,eller lever på sosiale medier, ER dette virkelig pga feminisme?tenk deg om,HVA har feminismen med dataspill og facebook å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må alltid ha en syndebukk for å skape seg en oversiktlig virkelighet.

Anonymous poster hash: 4438c...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. synd det ikke er mange gode kvinnfolk der ute som motiverer mannfolk til å være sterke.

Kan ikke si jeg føler meg motivert til å redde, stå opp eller dø for ett land full av egosentriske dritt kvinnfolk som kun ser etter hva som kan være stimulerende for dem.

Du mener at like arbeidsrettigheter, politikk rettigheter, helserettigheter og lønnsvilkår kun er stimulerende for dem selv? Er det mulig å være tettere i pappen...?!

Dette kommer alle til fordel, foreksempel din egen familie den dagen du har greid å stifte deg en. Om du i det hele tatt greier å få deg en, forsåvidt håper jeg du har endra syn til da, for ingen kvinne har godt av å bo med en mann som kaller hun for en egosentrisk dritt bare fordi hun ønsker å ha de samme rettighetene som deg.

Det er ikke rettferdig at en kvinne kanskje må ha tre deltidsjobber for å tjene det samme som deg som mann gjør, selvom hun har bedre eller lik utdannelse som deg, og det er ikke rettferdig at jentefostere blir drept i kina fordi jenter ikke er like sterke og dermed ikke like nyttige å ha som guttebarn,

det er heller ikke lenge siden kvinner fikk stemmerett selv her i norge, og du mener at om de ikke hadde hatt det så hadde landet vært mer rettferdig og ikke mere "stimulerende" for kun menn?

Read a book or something dude!

Anonymous poster hash: e7bb4...fc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke folks innvendinger mot feminisme nødvendigvis har med grunnprinsippene å gjøre. De aller fleste er nok tilhengere av like rettigheter og plikter (med unntak av jentene i "menn skal spandere"-tråden), og ser en bevegelse i retning dette som et gode.

 

Innvendingene kommer mot enkelte metoder, som f.eks. kvotering. Dette er kjønnsdiskriminering under alle definisjoner, og man har kanskje undervurdert betydningen av å kommunisere at jo, dette er i utgangspunktet et onde, men det er et midlertidig onde som potensielt og ideelt sett kan utjevne forskjeller på sikt. Et ensidig fokus på at løsning er kvinner i lederstillinger, samtidig som man fullstendig ignorerer kjønnsubalanse blant trailersjåfører og i servicenæringen, kan også fort oppleves som problematisk; som om de forventer en slags "trickle down feminism" ved å bare fokusere på toppen av samfunnet.

 

En annen åpenbar innvending er retorikken. Mye feminisme er ekstremt mannsfiendtlig, og det treffer folk rett i følelsene. Det er vanskelig å behandle bevegelsen rettferdig og ha en konstruktiv tilnærming når selverklærte representanter fra denne til stadighet påpeker at DU og folk som deg er SELVE PROBLEMET. Det er også et kjempeproblem at kritikk av kilder og metode møtes med "vel, da hater du kvinner".

Endret av Okapi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi forsøke å løfte blikket og klare å se 25 - 30 år tilbake? Og se om vi kan få øye på grunntanken og årsakene til at man ønsket å stimulere begge kjønn inn på studieretninger som frem til da hadde vært rene mannsbastioner?

 

Noen ganske få av disse studieretningene fikk en ordning hvor kvinnelige søkere fikk 2 ekstrapoeng. Dette var typiske linjer som høgspent og maskin.

De jentene som hadde bestemt seg for at det var de fagene de ville studere, de ville dødd av skam dersom de hadde kommet inn pga. de 2 ekstrapoengene. Jeg vet, for jeg var en av dem og dessuten kvinne nr.2 som i skolens historie som ble uteksaminert på den linjen.

 

Den gang som da er jeg sterkt i tvil hvorvidt ikke det gode her ble det bestes værste fiende, dette fordi det holder ikke til eksamen å bli tatt opp med 2 poeng fordi du har pupper og kan strikke. Du skal fremdeles ha lyst og evne til å tilegne deg stoffet og å stå til eksamen.

 

- men at det kanskje da ordningen ble innført fungerte som en ren invitasjon, som en døråpner for kvinner som virkelig hadde lyst og som dermed tok sjansen (det må ha vært på slutten av 70-åra antageligvis ?) det kan tenkes. Og dersom det åpnet noen øyne, slik at foreldregenerasjonen innså at det er evner og lyst, - og ikke kjønn, som tilsier hvorvidt du blir dyktig innen ditt fag... da er det bra.

 

Da jeg var ferdig med alle tillegg og påbygning og hadde eksamner på hver skulder, da startet jobben med å få seg jobb.

Det var ikke enklere, for å si det pent. Enkelte steder de hadde ledige jobber så var responsen denne: "Vi skal F*n ikke ha no' kjerring som jobber her !"

- la meg håpe de som ble ferdig utdannet i år slipper å høre den responsen.

 

Ting har gått fremover, man er mye dyktigere nå til å søke den beste kandidaten innen søkermassen og ikke henge seg opp i at det skal være en mann eller en kvinne.



Anonymous poster hash: 54a19...90e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. synd det ikke er mange gode kvinnfolk der ute som motiverer mannfolk til å være sterke.

Kan ikke si jeg føler meg motivert til å redde, stå opp eller dø for ett land full av egosentriske dritt kvinnfolk som kun ser etter hva som kan være stimulerende for dem.

Er dere så puslete at dere må ha kvinner til å motivere dere til å være sterke? Hjelpe meg,alt det merkelige oppgulpet dere menn lirer ut av dere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er feminisme et negativt ladet utrykk. Men jeg er sterk tilhenger av kvinners frihet, selvstendighet og likestilling, men da snekker jeg om likestilling og ikke diskriminering av kvinner. Slik som venstresiden med sin kvotering holder på med. For det er devaluering av kvinner og noe feminister burde engasjert seg i mot. Jeg tror på sterke selvstendige kvinner som ikke trenger spesiell tilrettelegging i samfunnet som funksjonshemmede og andre syke trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...