Gå til innhold

Folk som leser bøker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Folk som leser bøker, av det rette slaget, er mer intelligente enn de som ikke gidder åpne en bok.

Anonymous poster hash: ad0b0...92d

 

 

Hva slags bøker er det rette slaget ?

Anonymous poster hash: 72a5d...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker ble skapt slik at venneløse folk ikke blir ensomme.

 

 

Folk som har venner har ikke behov for å lese bøker.



Anonymous poster hash: f7546...8a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mye. Masse fagbøker, men også mye krim. Leser som regel 3-4 bøker i måneden, men er også perioder hvor jeg kan bruke lang tid på en bok. Jeg blir kalt nerd av de som kjenner meg, men jeg "ser" ikke ut som en typisk nerd. Liker bøker mye bedre enn tv o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tviler på at de fleste som leser bøker er nerder. Det er ihvertfall ikke det inntrykket jeg sitter igjen med. Men som i mange andre grupper, så er det et bredt utvalg av personligheter og typer.
Litt ironisk er det at jeg er en skikkelig nerd når det kommer til bøker og PC. Leser mellom 8 og 14 fagbøker hver måned, og mesker meg stort når det er salg på dette. Leser om alt som er verd å lese, både eldre bøker og de mer oppdaterte. Men dette er som sagt fåtallet av de som leser bøker som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser masse og trives veldig med det. 

 

Jeg har en venn som sier at å lese bøker er bortkasta tid, man kunne jo brukt den tida på å jobbe i stedet. Hu henter også dattera si for seint i barnehagen hver dag fordi hu prioriterer jobbing. Men altså, jeg er den teite fordi jeg bruker tida mi på å lese bøker :P

 

Hvis du ikke liker å lese bøker er det helt greit, men du trenger ikke si at jeg ikke har venner, ikke har et liv og er teit fordi jeg prioriterer det. 



Anonymous poster hash: 5ed88...b28
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så negativt å være en nerd da?!

I min verden er det bare morsomt at folk er forskjellige 😆

Men jeg vil ikke kalle meg en nerd fordi jeg leser bøker, men fordi jeg har en over gjennomsnittet stor interesse for bøker som handler om eller handlingen foregår i middelalderen. Vet ikke hvorfor, det fenger meg bare! Når det er sakt så går jeg ikke på middelalder-messer i kostymer og denslags, interessen begrenser seg til bøker ☺

Anonymous poster hash: 94a3a...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 ett hus helt uten bøker, er som ett legeme helt uten sjel.



Anonymous poster hash: f44d3...e03
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kategorien bestemmer vel en del. Jeg for min del liker best historiske romaner, nå for tiden. Holder på med triologien til Ken Follet, ingen av venninnene mine leser slike romaner.

Jeg syns absolutt ikke man er nerd, eller kanskje litt dersom man leser tung faglitteratur på sengen.

Anonymous poster hash: b7729...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt skremt når folk hverken leser bøker eller aviser. Ikke ser de nyheter.

Det viser seg jo, de kommer til kort i div sammenhenger

Anonymous poster hash: d18fd...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Zeitgeist

Jeg leser veldig mye, og mangt om meget. Som kvinne med en liten forkjærlighet for bøker om fysikk, så kvalifiserer jeg sikkert til nerdestatus hos enkelte. Men den kan jeg vitterlig leve med. Hos meg går det jevnt over i ymse sakprosa, så jeg må tidvis tvinge meg selv til å lese skjønnlitteratur, og har en uskreven kontrakt med meg selv om at høsten skal vies denne type litteratur. Starter alltid min skjønnlitterære sesong med Bjørneboes "Bestialitetens Historie" slik at jeg kommer inn i en skikkelig midlertidig dystopisk sinnstilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Folk som leser Isfolket og andre serier er ofte enkle sjeler. Neppe nerder.

Ja, jeg er litteratursnobb. Og litt nerd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg leser veldig mye, og mangt om meget. Som kvinne med en liten forkjærlighet for bøker om fysikk, så kvalifiserer jeg sikkert til nerdestatus hos enkelte. Men den kan jeg vitterlig leve med. Hos meg går det jevnt over i ymse sakprosa, så jeg må tidvis tvinge meg selv til å lese skjønnlitteratur, og har en uskreven kontrakt med meg selv om at høsten skal vies denne type litteratur. Starter alltid min skjønnlitterære sesong med Bjørneboes "Bestialitetens Historie" slik at jeg kommer inn i en skikkelig midlertidig dystopisk sinnstilstand.

Dystopi er deilig eskapisme. Bra dame, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...