Gå til innhold

Til dere som hater "navere"


Gjest Kili

Anbefalte innlegg

Vil si at det er en STOR forskjell på de som er syke/ trenger nav penger og de som ikke orker å jobbe fordi de er late. Men du bør være takknemmelig for oss som faktis jobber, uten oss hadde du nok sultet i hjel. Hvis du hadde hatt en jobb hadde du nok fattet hvor irriterende det er at enkelte folk som er late kan gå hjemme og spille ps, men andre går ut og slite ræva av seg og, lurer på om de vil klare seg neste måend. Som sagt er det en forskjell på de som virkelig trenger støtte fra nav og enkelte som ikke trenger.

Kjenner at jeg blir irritert over hva du skrive. Tenk heller på hvor nav pengene dine kommer i fra før du slenger ut med hatet ditt.

Du kan trene men ikke jobbe? Ver litt takknemelig for vi som betaler treningstudio til deg du ;)

Endret av Queen of the world
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si at det er en STOR forskjell på de som er syke/ trenger nav penger og de som ikke orker å jobbe fordi de er late. Men du bør være takknemmelig for oss som faktis jobber, uten oss hadde du nok sultet i hjel. Hvis du hadde hatt en jobb hadde du nok fattet hvor irriterende det er at enkelte folk som er late kan gå hjemme og spille ps, men andre går ut og slite ræva av seg og, lurer på om de vil klare seg neste måend. Som sagt er det en forskjell på de som virkelig trenger støtte fra nav og enkelte som ikke trenger.

Kjenner at jeg blir irritert over hva du skrive. Tenk heller på hvor nav pengene dine kommer i fra før du slenger ut med hatet ditt.

Du kan trene men ikke jobbe? Ver litt takknemelig for for vi som betaler treningstudio til deg du ;)

Det er bedre at han trener enn at han sitter inne hele tiden og blir dårligere! Da gjør han faktisk NOE selv for å bygge seg opp. Er det og feil? Ikke alle bruker trenings studio heller. Jeg trener alltid utendørs, løper i skog, parker etc.

Angående å motta penger fra Nav. Dette kan skje med ALLE! Jeg jobbet i mange år ( så jeg har selv bidratt i mange år ), men plutselig møtte jeg veggen! Har vært dårlig lenge, prøver å komme meg videre, men det er ikke alltid like lett. For noen reiser seg fort, mens andre bruker lengre tid. Jeg ønsker å skifte retning, da jeg føler jeg sitter fast. Det er viktig å kunne bruke egne evner, ikke bare ha samme jobb hele tiden hvis man føler man stagnerer som menneske. Da kan man bli ennå sykere. Det var mitt tilfelle. Men det er ikke bare finne seg en ny jobb heller. Så ha litt medfølelse.

Å dømme noen som går på Nav, forteller mest om dem selv. Alle har forskjellige grunner, dere som kritiserer mest, kan og havne der en dag, når dere minst venter det!

Anonymous poster hash: 1bc84...dbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre at han trener enn at han sitter inne hele tiden og blir dårligere! Da gjør han faktisk NOE selv for å bygge seg opp. Er det og feil? Ikke alle bruker trenings studio heller. Jeg trener alltid utendørs, løper i skog, parker etc.

Angående å motta penger fra Nav. Dette kan skje med ALLE! Jeg jobbet i mange år ( så jeg har selv bidratt i mange år ), men plutselig møtte jeg veggen! Har vært dårlig lenge, prøver å komme meg videre, men det er ikke alltid like lett. For noen reiser seg fort, mens andre bruker lengre tid. Jeg ønsker å skifte retning, da jeg føler jeg sitter fast. Det er viktig å kunne bruke egne evner, ikke bare ha samme jobb hele tiden hvis man føler man stagnerer som menneske. Da kan man bli ennå sykere. Det var mitt tilfelle. Men det er ikke bare finne seg en ny jobb heller. Så ha litt medfølelse.

Å dømme noen som går på Nav, forteller mest om dem selv. Alle har forskjellige grunner, dere som kritiserer mest, kan og havne der en dag, når dere minst venter det!

Anonymous poster hash: 1bc84...dbb

Som SAGT er det STOR forskjell på de som sitte på ræva hjemme og ikke gjør en dritt og de som er syke....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som SAGT er det STOR forskjell på de som sitte på ræva hjemme og ikke gjør en dritt og de som er syke....

Du vet ikke nok om ts helse eller livssituasjon. Du kritisterte at han trente...bl.a..

Anonymous poster hash: 1bc84...dbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke nok om ts helse eller livssituasjon. Du kritisterte at han trente...bl.a..

Anonymous poster hash: 1bc84...dbb

Har du lest alt han skriver i forumene her ?

Og hvordan han formulerer "hatet" til de som naver, tror jeg bare gjør folk ekstra irriterte...

Endret av Queen of the world
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som hater Navere er nok kun sjalu ;)

Anonymous poster hash: 2f98e...989

Sjalu? Det faller på sin egen urimelighet at man skal syntes at folk som for alltid vil stå i "status quo" er noe å misunne. Minstepensjon "here we come".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at andre ikke har det verre enn meg. SELVFØLGELIG finnes det ting som er verre enn hodepine. Har du hatt vondt i hodet i åresvis? Hvis ikke er det en smule dømmende å påstå at du selv fint kunne jobbet med hodeverk hver dag!

Men i alleste dager! Er det ikke dømming du selv gjorde i forrige innlegg?

Anonymous poster hash: 3b98c...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at hele diskusjonen her irriterer meg grenseløst. Slutt å dra alle over en kam. ALLE som er på NAV er ikke late. ALLE som er på NAV er ikke snyltere!

Dere dømmer de som er på NAV, men klarer å dra på fest. Har dere tenkt på at de før denne festen har sittet og samlet opp krefter for å klare å være sammen med vennene sine? I etterkant så ligger de kanskje rett ut i flere dager. Trening er bra for den psykiske helsen. Det at du ser en "naver" som trener, betyr ikke at h*n kan jobbe.

Det at man mottar penger fra NAV, betyr ikke at DU sponser meg ene og alene. For du vet ikke hvilken stønad jeg mottar. Kanskje har jeg jobbet selv i mange år, og betalt min skatt. Det er derfor man betaler skatt her i landet, for at man skal få hjelp om noe går til helvete. Hva vet du om hva en psykisk syk kan og ikke kan? Det kommer ann på diagnosen de har. Slutt å heve dere over leger, psykologer og de NAV ansatte som ser hva en har krav på.

Dere burde be en bønn om at dere aldri blir syk og må på NAV, for da vil dere møte dere selv i døra. Dere vil kjenne på hatet fra de uvitende, slik som dere selv er i dag. Good luck with that.

I tillegg til å være syk, så klarer man ikke å jobbe selv om man gjerne vil. Dette er stor påkjenning i seg selv, om man ikke skal få psyken enda mer ødelagt på grunn av "bedrevitere" som dere.



Anonymous poster hash: 3b98c...afa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det er en ting som plager meg VELDIG i psykisk syke og NAV debatten. Alle som er psykisk syke er ikke deprimerte eller har angst! Der finnes mange andre diagnoser som gjør det vanskelig å holde på jobb. Man har schizofreni, schizoaffektiv lidelse og andre psykosediagnoser for å nevne noen. Man kan medisineres til å fungere sånn noen lunde i det daglige, men for mange så fungerer man ikke godt nok for en jobb.

Det er ikke bare snakk om fungering i jobb. Problemet med medisinering, som de fleste tror er løsningen på alt, er at sterke medisiner gjør at kroppen blir helt utslitt slik at personen såvidt klarer å komme seg ut av senga etter å ha tatt disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at andre ikke har det verre enn meg. SELVFØLGELIG finnes det ting som er verre enn hodepine. Har du hatt vondt i hodet i åresvis? Hvis ikke er det en smule dømmende å påstå at du selv fint kunne jobbet med hodeverk hver dag!

Det er jævlig kan jeg tenke meg, og ikke minst plagsomt. Jeg vet om ei som har vert plaget med hodepine i årevis. Hun jobber, og står på uansett og jeg beundrer henne for det. Hun har fått beskjed om at hun må ta det rolig, til og med når det gjelder jobb og ikke stresse for hvis hun stresser så blir det mye verre. Jeg skal innrømme at jeg vet ikke om jeg hadde klart å jobbe hver dag med hodeverk. Kanskje, kanskje ikke. Kommer an på hvor vondt det er. Jeg hadde prøvd i alle fall. Jeg har prøvd nå også. Flere ganger. Det var ikke så morsomt når mine psykiske problemer gikk utover de andre som jobbet der. Jeg følte jeg ødela for alle! Folk ble sinte på meg og klarte ikke jobbe med meg.

Vil si at det er en STOR forskjell på de som er syke/ trenger nav penger og de som ikke orker å jobbe fordi de er late. Men du bør være takknemmelig for oss som faktis jobber, uten oss hadde du nok sultet i hjel. Hvis du hadde hatt en jobb hadde du nok fattet hvor irriterende det er at enkelte folk som er late kan gå hjemme og spille ps, men andre går ut og slite ræva av seg og, lurer på om de vil klare seg neste måend. Som sagt er det en forskjell på de som virkelig trenger støtte fra nav og enkelte som ikke trenger.

Kjenner at jeg blir irritert over hva du skrive. Tenk heller på hvor nav pengene dine kommer i fra før du slenger ut med hatet ditt.

Du kan trene men ikke jobbe? Ver litt takknemelig for vi som betaler treningstudio til deg du ;)

Jeg tenker på hvor pengene kommer fra og jeg er evig takknemlig for det. Jeg hater ingen. Kun eksen min som har gjort meg mye vondt. Kan vel ikke kalle det skikkelig hat. Jeg er ikke takknemlig for å bli hatet for det om jeg får hjelp fra nav.

Jeg trener og er sosial for jeg MÅ komme meg ut selv om jeg ikke har jobb. Hva tror du hadde skjedd hvis jeg hadde stengt meg helt inne? Jeg kunne aldri kjempet for å bli frisk da, for da hadde jeg blitt verre og verre.

Jeg har en evig kamp jeg må kjempe hver eneste dag. Det er den tyngste jobben jeg noen gang kan tenke meg. En jobb jeg ikke får lønn for en gang! Nettene er et helvete. Jeg sover veldig lite. Jeg klarer ikke uansett hvor trøtt jeg er. Jeg gråter ofte om nettene og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det verste er når noen ligger attmed meg. Da må jeg skjule så godt jeg kan. Jeg sovner sjelden før 4-5 om nettene og våkner ofte i 7-8 tiden. Noen ganger kan jeg sove til 11-12. Det er ikke så gøy. Ingen luksus liv. Hvordan hadde dette gått hvis jeg gikk til en jobb? Det gikk ikke tidligere, det går neppe noe bedre nå. Jeg får hjelp, og har fått det i mange år. Synes ikke noe er blitt bedre.

Som SAGT er det STOR forskjell på de som sitte på ræva hjemme og ikke gjør en dritt og de som er syke....

Det er sant! Det finnes de som ikke gidder og bare sitter hjemme og later seg. De fortjener ikke hjelp fra nav, og de må se litt mer etter hvem de gir penger til! Ikke bare gi til alle som ber om hjelp. For det er mange som ikke trenger hjelp, som ikke vil jobbe for det er for mye jobb.

Men å hate alle som får hjelp er ikke greit.

Endret av Kili
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle ble jeg anbefalt av NAV-kontoret i hjembyen, faktisk, å søke om uføretrygd for å få ikke bare økonomien på rett kjøl men for å få stabilitet i livet og tid til å fokusere på helsen. Folk som slenger rundt ordet "navere" i tide og utide vet ikke det. Hvis de synes jeg er daukjøtt og en belastning på samfunnet er det deres problem og har ingen betydning hverken for meg eller min situasjon. Å være uføretrygdet er ikke det samme som å få betalt for å sitte på ræva. Søknaden og koordinatoren oppfordrer søkeren til å fylle livet sitt med tilpassede aktiviteter og daglige gjøremål til tross for sykdom/psykiske lidelser. Jeg tolker det som at kommunen faktisk bryr seg. Andre får tro hva de vil tro. Jeg er glad for hjelpen jeg har fått.

Endret av AmandaVI
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere så full i hat? Hvorfor liker dere å presse ned folk som alt ligger langt nede psykisk?

Fordi de stjeler pengene mine selvsagt.

Anonymous poster hash: 05866...448

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi de stjeler pengene mine selvsagt.

Anonymous poster hash: 05866...448

Er det greit at alle innvandrere kommer å stjeler pengene dine?

Uansett så er det ikke synd på deg. For det er ikke bare du som betaler skatt. Til og med jeg betaler skatt så kanskje mine egne penger går til meg selv? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Det er ikke bare snakk om fungering i jobb. Problemet med medisinering, som de fleste tror er løsningen på alt, er at sterke medisiner gjør at kroppen blir helt utslitt slik at personen såvidt klarer å komme seg ut av senga etter å ha tatt disse.

Problemet for mange er at de må velge mellom to onder, medisiner som slår dem ut fysisk eller å ha det skikkelig tøft psykisk. Hvis jeg hadde valget mellom å halusinere skikkelig ekle ting, ha ekstrem paranoia eller å "bare" være tung og trett i kroppen og hodet hele dagen så hadde valget vert veldig enkelt. Jeg hadde kanskje ikke fungert på jobb med medisinene, men det hadde jeg ikke uten dem heller.

Med slike diagnoser så er det ikke nok kun å jobbe med seg selv og gå til samtaleterapi x antall ganger i uken. Uten medisiner kan de ende opp med å bli innlagt pga at de er en fare for seg selv eller andre.

Edit: Jeg svarte kanskje litt krasst nå. Jeg tolket det som om du mente at det var tull med medisiner, men det var kanskje ikke det du skulle frem til?

Endret av Fluttershy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle ble jeg anbefalt av NAV-kontoret i hjembyen, faktisk, å søke om uføretrygd for å få ikke bare økonomien på rett kjøl men for å få stabilitet i livet og tid til å fokusere på helsen. Folk som slenger rundt ordet "navere" i tide og utide vet ikke det. Hvis de synes jeg er daukjøtt og en belastning på samfunnet er det deres problem og har ingen betydning hverken for meg eller min situasjon. Å være uføretrygdet er ikke det samme som å få betalt for å sitte på ræva. Søknaden og koordinatoren oppfordrer søkeren til å fylle livet sitt med tilpassede aktiviteter og daglige gjøremål til tross for sykdom/psykiske lidelser. Jeg tolker det som at kommunen faktisk bryr seg. Andre får tro hva de vil tro. Jeg er glad for hjelpen jeg har fått.

Sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

Problemet for mange er at de må velge mellom to onder, medisiner som slår dem ut fysisk eller å ha det skikkelig tøft psykisk. Hvis jeg hadde valget mellom å halusinere skikkelig ekle ting, ha ekstrem paranoia eller å "bare" være tung og trett i kroppen og hodet hele dagen så hadde valget vert veldig enkelt. Jeg hadde kanskje ikke fungert på jobb med medisinene, men det hadde jeg ikke uten dem heller.

Med slike diagnoser så er det ikke nok kun å jobbe med seg selv og gå til samtaleterapi x antall ganger i uken. Uten medisiner kan de ende opp med å bli innlagt pga at de er en fare for seg selv eller andre.

Edit: Jeg svarte kanskje litt krasst nå. Jeg tolket det som om du mente at det var tull med medisiner, men det var kanskje ikke det du skulle frem til?

Nei, Du gjentok igrunn det jeg sa: at medisiner slår de ut fysisk.

Jeg mente at folk ikke skal tro at det bare er å medisinere så er problemet løst: send dem ut i arbeidslivet. Det er ikke så enkelt. Medisinering gjør bl.a at man blir helt utslått, man mister konsentrasjonsevne, glemmer etc.

Selvsagt er jeg for medisinering for at folk skal kunne fungere i dagliglivet, ha det bedre. Men når det kommer til diskusjon om at de skal ut i jobb med begrunnelse i at de fungerer godt i dagliglivet minner dette mer om kunnskapsløse meninger enn hvordan virkeligheten faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Nei, Du gjentok igrunn det jeg sa: at medisiner slår de ut fysisk.

Jeg mente at folk ikke skal tro at det bare er å medisinere så er problemet løst: send dem ut i arbeidslivet. Det er ikke så enkelt. Medisinering gjør bl.a at man blir helt utslått, man mister konsentrasjonsevne, glemmer etc.

Selvsagt er jeg for medisinering for at folk skal kunne fungere i dagliglivet, ha det bedre. Men når det kommer til diskusjon om at de skal ut i jobb med begrunnelse i at de fungerer godt i dagliglivet minner dette mer om kunnskapsløse meninger enn hvordan virkeligheten faktisk er.

Ja da er vi enige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en "naver" i ett år. Altså, jeg hadde verken jobb eller sykdom, men fikk støtte fra NAV uansett. Fikk 6000 kr i mnd.

Dette var fordi jeg bodde for meg selv, hadde ingen inntekt og det var ekstremt vanskelig å skaffe seg jobb. Fikk ikke telefonselgerjobb engang (ja, så ille var det en periode).

Så jeg hadde ingen andre valg enn å gå til NAV, for hva ellers skulle jeg leve av?

Syns man skal tenke litt på at det er flere og flere som sliter med å skaffe seg jobb. Enten pga manglende utdanning, eller andre ting. Det er ikke alltid "bare bare" og skaffe seg jobb. Jeg prøvde hardt og lenge (ca ett år) før jeg endelig fikk en jobb! Og det var kjempe deilig.

Men jeg er enig i at det finnes folk som ikke gjør noe for å skaffe seg jobb, og snylter på staten uten spesiell grunn. Når man får støtte fra NAV, og er frisk, burde man jobbe hardt for en jobb.



Anonymous poster hash: a6028...cf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...