Gå til innhold

Samme kjole i konfirmasjon og bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

skal i både bryllup og konfirmasjon i mai, og må derfor kjøpe ny kjole. Vurderer å ha på samme kjole til begge anledninger, men vet ikke om det ikke passer seg? Jeg har en festdrakt jeg kan bruke i konfirmasjonen, en sånn billig en fra sparkjøp. Føler ikke den er fin nok til hverken 17.mai eller konfirmasjon lenger (eller er det bare oppi huet mitt?). Har bestilt bunad, men får den ikke før til sommeren... :sukk:

Legger ved bilde av festdrakten og kjolen. Festdrakten jeg har er i rødt.

Er usikker på om kjolen passer seg i en konfirmasjon...

post-37809-0-16396500-1424983596_thumb.j

post-37809-0-37744000-1424983621_thumb.j

Link: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/nly-eve-1103/floral-decor-long-dress-300890-133/


Anonymous poster hash: b41e2...14e



Anonymous poster hash: b41e2...14e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått for festdrakten i konfirmasjonen, men kjolen er fin til bryllupet :Nikke:

Samme. Festdrakter er fine :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for festdrakten i konfirmasjonen, men kjolen er fin til bryllupet :Nikke:

Samme. Festdrakter er fine :)

Takk for svar begge to! Det hjelper litt på :) Merker at jeg føler meg litt utilpass når "alle andre" har bunad, mens jeg bare har en gammel festdrakt fra sparkjøp :P

Anonymous poster hash: b41e2...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke lånt en bunad til konfirmasjonen, da?? Om du synes festdrakta er litt enkel?

Endret av Bex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være ærlig så synes jeg "festdrakt" fra Sparkjøp er simpel.

Jeg hadde heller brukt en kjole i konfirmasjonen.

Du trenger jo ikke ha samme både til bryllup og komfirmasjon, regner med du har flere kjoler i skapet enn den du linker til (som passer perfekt til et bryllup).



Anonymous poster hash: ee6b3...a53
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festdrakt er fint, men den kjolen kan du ikke bruke i konfirmasjon. Til bryllup derimot er den fin :-)

Anonymous poster hash: 2c189...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes festdrakten er fin til konfirmasjon og kjolen til bryllup.



Anonymous poster hash: 72881...6f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg synes festdrakt fra sparkjøp blir veldig sært etter barneskolen. Du kan fint bruke kjolen i både konfirmasjon og bryllup:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes festdrakt fra sparkjøp blir veldig sært etter barneskolen. Du kan fint bruke kjolen i både konfirmasjon og bryllup:)

Enig! Festdrakt fra Sparkjøp er forbeholdt de under fem år.

Anonymous poster hash: 918a4...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Festdrakt fra Sparkjøp er forbeholdt de under fem år.

Anonymous poster hash: 918a4...fc1

Så slemme dere er, ikke rart hun kvier seg for å bruke den fine og absolutt passende festdrakten sin fra Sparkjøp. Nå har TS kjøpt seg bunad, men det er faktisk ikke alle som har råd til bunad, og da syntes jeg festdrakt er et supert alternativ, uansett om den koster 100 eller 10 000 kr.

Anonymous poster hash: e4b88...63d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes festdrakten er helt fin til en konfirmasjon. Og om noen skulle være som snobbene her og påpeke det, så er det jo å si som sant er at bunaden din ikke er ferdig enda, så da ble det det nest beste. Den kjolen syntes je gikke passer til konfirmasjon (nyydelig til bryllup da)

Om du ikke føler deg vel i festdrakten, er bluse+skjørt f.eks. en ganske billig løsning for konfirmasjon, samtidig som det er fint nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Eg trur eg heller ville gått i ein overpynta ferskenkjole i konfirmasjonen og latt festdrakta liggje, eg synest også den Sparkjøp-festdrakta er litt simpel. Om det gjer meg til snobb så lev eg greitt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen fra Nelly passer seg ikke i en konfirmasjon, men er sikkert flott i bryllup.

Ang festdrakten så vet jeg ikke helt. Er den type gammel og loslitt/stygg, eller er den fortsatt fin men at du ikke like den så godt lengre? Så lenge festdrakten fortsatt er i fin stand så tror jeg at jeg hadde gått for den i konfirmasjonen. Evt noe annet du har hengende i skapet.

Anonymous poster hash: be90b...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mythic

Jeg synes ikke den kjolen passer i konfirmasjon i det hele tatt! Til bryllup passer den helt fint :) Bruk festdrakten din i konfirmasjon, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes festdrakt fra sparkjøp blir veldig sært etter barneskolen. Du kan fint bruke kjolen i både konfirmasjon og bryllup:)

Enig! Festdrakt fra Sparkjøp er forbeholdt de under fem år.

Anonymous poster hash: 918a4...fc1

Mange voksne har slike festdrakter, enten de er fra Sparkjøp eller hvor de er fra. Det er da ikke noe galt i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin drakt, jeg ville ikke tenkt på at det skulle være noen billigutgave.



Anonymous poster hash: d8213...5cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...