Gå til innhold

Hvorfor er det tabu med to forskjellige sokker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hele livet hørt at man ikke kan ha på seg to FORSKJELLIGE sokker, nei, fy fy! Sokkene må være like. En hadde lagt ut bilde av ungen sin på Facebook, der klagde mannen hennes over at hun hadde lagt ut bilde av ungen med forskjellige sokker på, da kunne jo folk se at han hadde tatt på ungen forskjellige sokker!

HVORFOR ER DET TABU? Får man ikke jobben, hvis den potensielle sjefen ser at du har ulike sokker? Er det en uskreven regel at sokkene må være like? Dø,mer de ansatte i bhg foreldrene hvis ungen har forskjellige sokker?

Anonymous poster hash: df673...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ordenspolitiet som regjerer der ute. Jeg syns det er helt ok å ha forskjellige sokker, til og med morsomt med fargerike forskjellige sokker. Noen må begynne å gi "dem" litt motstand og jeg skal begynne i dag. Takk for tipset. :)



Anonymous poster hash: bed22...4db
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært så nøye på om sokkene mine er like eller ikke. Det irriterer vettet av samboer, av en eller annen grunn, men så lenge de fungerer til formålet, så bryr jeg meg ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Barnet her i huset kler seg selv. Av og til tar hun på seg sokker i ulike farger, fordi fargene passet så fint sammen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr folk virkelig seg om at folk påpeker bekledningen sin? Gi no beng i å bry deg on det da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da for svingende ikke tabu. Folk synes gjerne det ser rart ut, og mange tror vel at man bare har glemt seg, men det er da ikke forbudt eller forbundet med skam. Bare noe folk stusser litt på. Det er ikke mer tabu enn grønt hår: De fleste synes kanskje ikke det er så fint, mens noen synes det er kult. De aller fleste bryr seg ikke i noen retning i det hele tatt.



Anonymous poster hash: c7156...057
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tabu" :fnise:Anonymous poster hash: 0f381...dfe

Det er det, du kan BANNE på at hvis man drar til svigers i 50-årene med forskjellige sokker, så blir man sett rart på og så videre.

Anonymous poster hash: df673...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Det er det, du kan BANNE på at hvis man drar til svigers i 50-årene med forskjellige sokker, så blir man sett rart på og så videre.

Anonymous poster hash: df673...5d6

Det er da ikke tabu.. At det blir sett på som rart er noe annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? er det TABU? Da er det mange som ler bak ryggen min, det hører da til sjeldenheten at jeg har like sokker. Parre sokker er desidert under kategorien min som det aller kjedeligste her i verden av gjøremål, så det gjøres ikke.

Heia for fargerike personer og sokker :blomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man her bør spekulere i, er hvorfor man reagerer på de ulike sokkene.

Ikke en kjeft av de som reagerer, har tenkt noe på dette. De bare reagerer fordi andre har reagert før dem. Saueflokk much.

De som ikke reagerer, gir bare faen. Som man burde gjøre, isteden for å henge seg opp i noe så vanvittig meningsløst.



Anonymous poster hash: ef295...ab3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil du være? En som følger alle moter til enhver tid. Slik at du blir usynlig i mengden av alle andre som prøver å være "normale"? Eller vil du syns og vise frem din personlighet?

Det er rart at de som prøver å være normale. Alltid skal la seg provosere av folk som vil og tør gå egne veier. Dette er et godt eksempel på det. De blir stresset over at folk f.eks har forskjellige fargefulle sokker. Det strider så i mot de ordensuniformene de vil at alle skal gå i.

Min mening er at det er deres tap om de bruker tid og krefter på å la seg provosere av slike ting. Skal du ha en kreativ jobb. Så leter de etter kreative mennesker. Så der er nok dette derimot et ess i ermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke tabu.. At det blir sett på som rart er noe annet.

Har du fritidsproblemer?

Anonymous poster hash: df673...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Jeg gár med to forskjellige sokker av og til. Spessielt nár jeg ikke finner den andre sokken, sá kan jeg greit gá ut med en forskjellig sokk pá hver min fot. Om andre synes det er rart fár vaere deres problem. ;) Livet gár da videre om jeg ikke alltid tar pá meg to like sokker hver gang. :jepp:

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så nøye på fargen, men sokkene må i hvert fall være av samme type og ha samme fasong og størrelse, hvis ikke så føles de ulike, som at den ene sokken strammer mer enn den andre.

Anonymous poster hash: 9f215...e21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke tabu med to forskjellige sokker. Vet du hva tabu betyr?

At mange mener det er merkelig er ikke det samme som om at det er tabu.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabu er det ikke. Ikke er det en indikasjon på kreativitet heller, eller på opprør hvis ikke resten av antrekket også signaliserer opprør.

Det er en indikasjon på at man ikke er særlig organisert av seg, og litt orden i livet er allment ansett som en god egenskap kontra at mangel på litt orden er allment ansett som en mindre bra egenskap. Verre er det ikke.



Anonymous poster hash: 6d403...653
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...