Gå til innhold

Jeg fikk feil vare fra Nelly, og de sier dette?!


Gjest Usminket

Anbefalte innlegg

Gjest Usminket

Hei. Jeg kjøpte en del klær fra Nelly for en stund siden og når jeg åpna pakken hadde jeg fått en feil genser. Jeg hadde bestilt en dyr grå en, og fikk en hvit billig genser som var av et helt annet merke.

Jeg sendte genseren i retur og sendte mail til Nelly, men fikk dette som svar:

Du kommer att få ett bekräftelsemail när vi mottagit och godkänt din retur. I samma veva kommer återbetalningen att aktiveras. Priset du returnerar varorna för kommer automatiskt återbetalas till de bankkonto som betalade beställningen inom 1-8 bankdagar. Du blir naturligtvis återbetalad den riktiga artikelns kostnad.

Om du önskar den korrekta artikeln så måste en ny beställning mot en ny betalning genomföras. Den kan du göra före eller efter att du blivit återbetalad. Du väljer.

Altså hva? Må jeg bestille genseren på ny og gjøre en ny betaling? Kan de ikke bare sende meg rett genser? Jeg har jo allerede betalt for den dyre genseren.

Har dere opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får pengene tilbake for genseren du kjøpte, de senger den ikke på nytt. Du kan velge selv om du ønsker å legge inn en bestilling på genseren igjen.



Anonymous poster hash: c1c0c...d39
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg aldri handler på nelly mer, det er et helvetes styr å bytte varer.

Anonymous poster hash: b87ed...72b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplevde å få feil vare en gang. returnerte varen, men husker ikke at jeg måtte legge inn ny bestilling? tror de sendte meg riktig vare og så fikk jeg en rabattkode som plaster på såret, men det er sikkert 3-4 år siden så mulig de har forandret på det. det virker jo tungvint? men du må jo nesten bare gjøre som de ber deg om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kjøpte en del klær fra Nelly for en stund siden og når jeg åpna pakken hadde jeg fått en feil genser. Jeg hadde bestilt en dyr grå en, og fikk en hvit billig genser som var av et helt annet merke.

Jeg sendte genseren i retur og sendte mail til Nelly, men fikk dette som svar:

Du kommer att få ett bekräftelsemail när vi mottagit och godkänt din retur. I samma veva kommer återbetalningen att aktiveras. Priset du returnerar varorna för kommer automatiskt återbetalas till de bankkonto som betalade beställningen inom 1-8 bankdagar. Du blir naturligtvis återbetalad den riktiga artikelns kostnad.

Om du önskar den korrekta artikeln så måste en ny beställning mot en ny betalning genomföras. Den kan du göra före eller efter att du blivit återbetalad. Du väljer.

Altså hva? Må jeg bestille genseren på ny og gjøre en ny betaling? Kan de ikke bare sende meg rett genser? Jeg har jo allerede betalt for den dyre genseren.

Har dere opplevd dette?

Du får iallefall tilbake pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har skjedd meg flere ganger på andre nettsteder, tror det er vanlig prosedyre



Anonymous poster hash: f71dc...c28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du må legge ny bestilling på den korrekte varen. Er de utsolgt får du ikke varen i det hele tatt, fordi de har gjort feil, sykt irriterende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en shorts i feil str en gang, returnerte den og la inn en ny bestilling. Fikk tilbake pengene og ny shorts. Innvikla - ja, men du får hvertfall rett vare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Jeg bestite tre topper og to par ballerinasko, ble trukket, men fikk aldri varene. Aldri mer Nelly. Synd, fordi de har en del fine klær der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usminket

Nå de gjør det så tungvindt at jeg må legge inn ny bestilling på en vare jeg allerede har bestilt så får det bare være. De som taper penger på det. Jeg får heller finne en ny genser eller den samme et annet sted :)

Jeg synes det er å forvente at de skal rette opp i det og sende rett vare til kjøper med en gang dersom de sender feil vare (i vært fall når kjøperen allerede har betalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var nelly mye bedre. Hadde aldri noe problemer med varene, men det har endret seg. Bestilt og aldri fått varene, så da ble de jo utsolgt etterhvert og fikk dem aldri. Feil varer og masse tull. De har tapt seg så enormt mye

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at nelly har tapt seg veldig de siste årene? Nå som flere og flere yngre kjøper seg klær der, og bloggerne tilbyr masse gratis reklame for dem, så kan de liksom gjøre hva de vil.

Næ, handler heller andre steder. Deres feil, de burde heller sendt deg pakken med en gang du klaget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk akkurat den samme meldingen i dag.
Kjøpte en trench coat, og fikk en kjole istedet, det virket litt pesete? kanskje jeg ikke forstod helt den meldingen, men orker ikke noe ny bestilling akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang bestilte jeg én vare på Nelly, de sendte meg 4 som jeg ikke hadde bestilt... Sendte dem mail, de beklaget veldig, ga meg pengene tilbake, rabattkode og lot meg beholde klærne som var feilsendt.

Kan ikke akkurat si at jeg har dårlig erfaring med Nelly :fnise:



Anonymous poster hash: cfb95...8ee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usminket

En gang bestilte jeg én vare på Nelly, de sendte meg 4 som jeg ikke hadde bestilt... Sendte dem mail, de beklaget veldig, ga meg pengene tilbake, rabattkode og lot meg beholde klærne som var feilsendt.

Kan ikke akkurat si at jeg har dårlig erfaring med Nelly :fnise:

Anonymous poster hash: cfb95...8ee

Æsj, jeg skulle bare ha beholdt genseren. Jeg sendte den tilbake og venter enda på pengene i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg skulle bare ha beholdt genseren. Jeg sendte den tilbake og venter enda på pengene i retur.

Tar seriøst en evighet å få igjen pengene. Husker jeg venta i over en mnd.

Anonymous poster hash: fbd12...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært i akkuratt samme situasjon. Forbanna drittbutikk. DE driter seg ut med å sende deg feil vare, så ordner de ikke opp heller. De må ta det som retur og du får igjen pengene i stede for at de bytter det til riktig vare for deg.

Jeg bestillte sko i størrelse 39 i fjor engang på salg, og de kostet vell tett opp mot 2000kr. Jeg fikk størrelse 36 i posten. Kundeservice var usannsynlig vanskelige å i det heletatt få tak i, og så måtte jeg sende skoene i retur, og jeg måtte kjøpe nye, men fikk ikke igjen pengene før noen uker senere. Ettersom jeg ikke akkurat sitter og ruger på 2000kr ekstra til enhver tid kunne jeg ikke kjøpe nye før jeg fikk tilbake pengene, og dermed ble det ikke noen sko på meg da salget var over når jeg hadde fått tilbake pengene. Veldig surt...

Tenker meg om mer enn en gang før jeg shopper hos de igjen for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Hørt mye dritt om retur hos Nelly jeg også. Jeg fikk feil type marc by marc jacobs solbriller, men beholdte dem i stedet for å styre med retur og risikere å ikke få de jeg skulle ha. De kostet det samme og var fine de også. Ellers har jeg aldri opplevd noe tull med Nelly, de sender raskt og tingene jeg har bestilt har jeg stort sett vært fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme beskjed en gang jeg måtte bytte vare hos Bubbleroom, gikk greit det men det har kanskje ikke noe å si siden det var en annen butikk..

Bestilte et par ting hos Nelly for et par år siden, en veske og noe fancy pynt til håret, da pakken kom frem lå vesken oppi men ikke hårpynten og jeg skjønte ingenting i noen minutter før jeg sjekket fakturaen hvor det stod med liten skrift at hårpynten var utsolgt.. greit nok det men man pleier jo å få tilsendt mail om at varen er utsolgt før pakken blir sendt (eventuelt så får man beskjed sammen med sendingsbekreftelsen).

Ingen big deal men syntes det var en litt uproff måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...