Gå til innhold

Gode strømpebukser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finner de på dagligvarebutikker, men toppen på buksa kan rulle litt sammen når man sitter og slikt ellers sitter den bra.

Anonym poster: 48c00d4c3d0c5be5897d91c0595dc374

Akuurat det kan ha noe med størrelse å gjør. Pierre Robert har jo ganske stor hopp i størrelsene om jeg husker riktig?

Jeg har gått ned ganske mye i vekt i løpet av de to siste årene. Tidligere da jeg hadde mer magefett og fett rundt livet, brukte jeg 40-44, fordi jeg var en 44. Da rullet kanten seg ned, ALLTID. Jeg forsøkte en størrelse større, men det var for stort både i livet og nedover beina.

Men, etterhvert som vekta raste så merket jeg plutselig forandringer. Da jeg var 40-42 passet 40-44 hos Pierre Robert som et skudd, og kanten rullet ikke.

Så konklusjonen blir vel at om du er i starten/midten av størrelsen du kjøper fra dem så er iallefall min erfaring at strømpebuksene sitter bedre.

Anonym poster: 16dd1d3af1180e0ff0cbaa1c77fa720a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ta den tonen der. Jeg tror nemlig et finnes bra og rimelige strømpebukser, ellers ville de vel ikke ha solgt strømpebukser på HM, Lindex, Cubus, KappAhl osv hvis alt bare var dritt?

Anonym poster: 73306e3bbe232660e82a50eb17dc1a86

Jo. Jo, det gjør de.

Anonym poster: d61aa6769825d322d06b84adc0baec9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuurat det kan ha noe med størrelse å gjør. Pierre Robert har jo ganske stor hopp i størrelsene om jeg husker riktig?

Jeg har gått ned ganske mye i vekt i løpet av de to siste årene. Tidligere da jeg hadde mer magefett og fett rundt livet, brukte jeg 40-44, fordi jeg var en 44. Da rullet kanten seg ned, ALLTID. Jeg forsøkte en størrelse større, men det var for stort både i livet og nedover beina.

Men, etterhvert som vekta raste så merket jeg plutselig forandringer. Da jeg var 40-42 passet 40-44 hos Pierre Robert som et skudd, og kanten rullet ikke.

Så konklusjonen blir vel at om du er i starten/midten av størrelsen du kjøper fra dem så er iallefall min erfaring at strømpebuksene sitter bedre.

Anonym poster: 16dd1d3af1180e0ff0cbaa1c77fa720a

Jeg er 38/40 og har dem i 40/og hva det nå er. Magen er også en av de siste plassene fettet legger seg hos meg. Så vet ikke hvorfor den ruller jeg, men det skjer nå når jeg sitter bøyd.

Anonym poster: 48c00d4c3d0c5be5897d91c0595dc374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sort 50 denier fra Wolford. Den kostet 250 kroner og jeg har hatt den i snart fire år!

Har brukt den til alt! Bunad, under skjørt på kaldere dager, under bukse etc...og jeg kan ikke finne et eneste mikroskopisk hull på den enda.

Så jeg hadde definitivt investert i en slik. H&M strømpebuksene rakner jo alltid etter to kvelder på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en sort 50 denier fra Wolford. Den kostet 250 kroner og jeg har hatt den i snart fire år!

Har brukt den til alt! Bunad, under skjørt på kaldere dager, under bukse etc...og jeg kan ikke finne et eneste mikroskopisk hull på den enda.

Så jeg hadde definitivt investert i en slik. H&M strømpebuksene rakner jo alltid etter to kvelder på byen.

Såpass tykke som 50 denier rakner sjelden, men nå når det er varmere bruker jeg tynnere strømpebukser og de holder ofte ikke så godt.

Anonym poster: 73306e3bbe232660e82a50eb17dc1a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra H&M som er litt høy i livet med litt hold in er de beste jeg har prøvd. De koster vel 79 kr, de siger heller ikke ned. De rakner ikke med en gang, jeg har en som jeg har brukt flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra H&M som er litt høy i livet med litt hold in er de beste jeg har prøvd. De koster vel 79 kr, de siger heller ikke ned. De rakner ikke med en gang, jeg har en som jeg har brukt flere ganger.

Hva heter de, da?

Anonym poster: 73306e3bbe232660e82a50eb17dc1a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 50 denier er ikke spesielt tynt.

Anonym poster: 48c00d4c3d0c5be5897d91c0595dc374

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hei, nå er det ofte slik at gode strømpebukser koster flere hundre kroner. Det er kanskje det som skiller de gode fra de dårlige.

Jeg vil anbefale Oroblu, Falke og Wolford, de har jeg brukt i årevis.

Alle disse tre merkene er gode å ha på, sitter der de skal hele dagen og kvelden, varer lenge-vask etter vask. Dette gjør de kanskje billigere på sikt enn de billige strømpebuksene som rakner eller mister formen med en gang.

Enjoy,

Vantage.

:Nikke:

Gjelder generelt sett dette gitt.

Kvalitet koster mer, enten vi snakker om strømpebukser, stayups eller strømper.

For alle variantene gjelder også min anbefaling, eller tips, om å faktisk kjøpe seg et par strømpehansker som brukes når man tar produktene på og av.

- hvor mange har ikke bannet høylytt over skader forårsaket av en bitteliten flis på en negl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nå har jeg tatt en rask liten runde hos en av mine leverandører (riktignok da av strømper) og funnet følgende tynne strømpebukser med raknebeskyttelse.

Disse er tynne (12 denier) fra Falke. Prisen var vel også helt ok vil jeg tro ? £8,29 for salg til Norge).

Kjøp 2 par og man ligger godt under 200 NOK grensen, legg til frakt, del på 2 og kom ut med en pris på 96 kroner per strømpebukse, ferdig levert i postkassen :)

Jeg tror det er en grei pris for Falke 12 denier strømpebukser ? :klo:

Edit:

Et Oroblu eksempel (sammenliknet Club og Dolce Vita nå) 15 denier.

Pris per stk i Norsk nettbutikk: 129 NOK

Kjøp 3 stk fra England (du er under 200 NOK grensen med dagens valutakurser), blir prisen per par 77,88 NOK (frakt inkludert) :blink:

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er alltid på utkikk etter bra strømper når jeg er i utlandet. De er flinkere på det enn oss.

Ellers har jeg bestillt fra ebay, men det er mer enn 6 måneder siden, så den synes ikke lenger på loggen min.

547511_10152714949675285_32018726_n.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet ut Pierre Robert-strømpebuksene og de var helt greie, de! De sitter godt oppe og virker solide. Hilsen TS

Anonym poster: 73306e3bbe232660e82a50eb17dc1a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nå har jeg bestilt meg prøvepakke på strømpebukser hos efi.no. Fire strømpebukser til 78 kr. Blir spennende å se om de er bra! TS

Anonym poster: 73306e3bbe232660e82a50eb17dc1a86

Nå har jeg bestilt meg prøvepakke på strømpebukser hos efi.no. Fire strømpebukser til 78 kr. Blir spennende å se om de er bra! TS

Anonym poster: 73306e3bbe232660e82a50eb17dc1

Endret av Marit Elise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg bestilt meg prøvepakke på strømpebukser hos efi.no. Fire strømpebukser til 78 kr. Blir spennende å se om de er bra! TS

Anonym poster: 73306e3bbe232660e82a50eb17dc1a86

Elsker Comfort Control Top strømpebuksene til EFI. Det beste er at du alltid har strømpebukser når det virkelig haster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Comfort Control Top strømpebukser i mange år. De er helt kjempe bra :) Om vinteren bruker jeg Soft Silk Thighs som er litt tykkere og holder varmen. EFI strømpebukser sitter der de skal. De rakner heller ikke så lett. Bli med i klubben, så er i alle fall ikke strømpebuksene problemet når du "bare må ut i kveld" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de fra Cubus som koster 69 kr jeg. Jeg er forsiktig med mine, og de har holdt ihvertfall 10-15 ganger før de begynner å rakne ved tær eller hæl. Er hold-in på dem som er veldig behagelig, og de svarte ser ut som kvalitetsstrømper i forhold til de man kjøper på HM eller Pierre Robert sine.

På Cubus har de også strømpebukser som passer perfekt til min olivenhud, og det er sjeldent når man ikke vil gi mer enn 100 kr :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nylig Wolford-frelst. Tror jeg betalte 170 kr for et par? Så myke og nydelige, holdt seg kjempegodt oppe (og jeg har endel mage, så jeg sliter skikkelig med å få ting til å holde seg oppe, det meste siger ned under magen), og selv etter endel bruk nå ser jeg ikke antydning til rakning. Og jeg har ganske flisete og ødelagte psoriasis-negler, så jeg ødelegger ullstrømpebukser ganske raskt, til sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...