Gå til innhold

Negative reaksjoner på giftermål.


Mariahamm

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer gifter oss neste sommer, og gleder oss selvfølgelig veldig. Vi har valgt å ha et stort bryllup, med et budsjett på rundt 150 000. Problemet er at vi har fått en del negative reaksjoner. Vi er 22,men vært sammen 6 år, bodd sammen 4,og eier leilighet. Vi har et fint forhold, og vi er sikre på vår fremtid. Problemet er at det blir et lite skår i gleden når vi får negative reaksjoner. Kommentarer om hvor urealistisk det er at vi kommer til å klare et ekteskap. Våre nærmeste støtter oss, men likevel plager dette oss litt. Vi vil jo ha en fin fest hvor alle er glade, og også glade for oss! Problemet er at vi nå lurer på å ikke invitere noen som har vært små frekke og skeptiske til bryllupet. Hvorfor skal de være en del av det hvis de ikke støtter oss? Hva ville dere gjort i en liknende situasjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La vær å inviter de ja! Skjønner ikke hva som feiler enkelte folk, det er lov å tenke hva man vil men man må ikke alltid fortelle hva man tenker.

Lykke til!! :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke invitert dem. Ingen vits for dem å være der om de ikke ønsker å feire dere likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Hadde ikke invitert de, nei, spesielt ikke når det ikke er nære slektninger av dere som har sagt det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, først og fremst :-D

Og for å si det sånn, drit i dem som kommenterer negativt. Dere ville kanskje følt det ukomfortabelt i eget bryllup med slike mennesker rundt en, om de "kan unngås" å invitere så la de være ubedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg ville heller ikke invitert de. Hvorfor invitere folk som ikke er glade på deres vegne? Det er jo din og din forlovedes store dag som skal være fylt av glede og glade personer, hvorfor da ha noen "surpumper" der som ikke er glade for dere eller som ikke ønsker å feire dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt; Kjærlighet har ingen alder. Er dere forelsket og elsker hverandre, er det deres valg. Ingen andre's business :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Tjaaa.

Jeg har jo vært / og er i den motsatte situasjonen.

Og har dessverre hatt en hel del rett i mine antakelser.

Det er fryktelig fryktelig fryktelig kjipt å sitte å se på mennesker man er glad i

som inngår ekteskap / få barn med noen de egentlig burde vært for uten.

Så det ligger nok mest omsorg i bekymringen :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer gifter oss neste sommer, og gleder oss selvfølgelig veldig. Vi har valgt å ha et stort bryllup, med et budsjett på rundt 150 000. Problemet er at vi har fått en del negative reaksjoner. Vi er 22,men vært sammen 6 år, bodd sammen 4,og eier leilighet. Vi har et fint forhold, og vi er sikre på vår fremtid. Problemet er at det blir et lite skår i gleden når vi får negative reaksjoner. Kommentarer om hvor urealistisk det er at vi kommer til å klare et ekteskap. Våre nærmeste støtter oss, men likevel plager dette oss litt. Vi vil jo ha en fin fest hvor alle er glade, og også glade for oss! Problemet er at vi nå lurer på å ikke invitere noen som har vært små frekke og skeptiske til bryllupet. Hvorfor skal de være en del av det hvis de ikke støtter oss? Hva ville dere gjort i en liknende situasjon?

Kan du definere småfrekk og skeptisk?

Enten kan jo de være usedvanlig uhøflige, eller så kan det hende dere er litt overfølsomme og "bridezilla" rundt dette her.

Er jo ikke godt å si når du ikke spesifiserer hva dere tenker på som "småfrekk".

Anonym poster: 0d51160525ed2653d04726f70ee5465b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som er skeptisk jeg. Vent noen år til før dere gifter dere. Dere er i en farlig alder der man forandrer seg mye og folk vokser fra hverandre. Vent til dere er rundt 26.

Anonym poster: 649c0b2e62b4977011c24972f61b14ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Jeg og samboer gifter oss neste sommer, og gleder oss selvfølgelig veldig. Vi har valgt å ha et stort bryllup, med et budsjett på rundt 150 000. Problemet er at vi har fått en del negative reaksjoner. Vi er 22,men vært sammen 6 år, bodd sammen 4,og eier leilighet. Vi har et fint forhold, og vi er sikre på vår fremtid. Problemet er at det blir et lite skår i gleden når vi får negative reaksjoner. Kommentarer om hvor urealistisk det er at vi kommer til å klare et ekteskap. Våre nærmeste støtter oss, men likevel plager dette oss litt. Vi vil jo ha en fin fest hvor alle er glade, og også glade for oss! Problemet er at vi nå lurer på å ikke invitere noen som har vært små frekke og skeptiske til bryllupet. Hvorfor skal de være en del av det hvis de ikke støtter oss? Hva ville dere gjort i en liknende situasjon?

Herregud. Ikke inviter dem. Ta heller et lite privat bryllup og SPAR pengene til noe annet. 150 000 for EN dag er jo absurd. Bruk 20,000 så kan dere heller bruke 130,000 på en bedre bryllupsreise, en bil eller noe annet som VARER og gir MINNER. Kjenner så mange som angrer på at de blåste bort en halv årslønn på en eneste dag. Dere bruker jo i realiteten 150,000 kroner på ANDRE folk. Dere hadde da vel fått en like fin dag om dere bare brukte 200 kroner? Eller? Så hvorfor skal dere da bruke 150,000 kroner på folk som attpåtil ikke engang tror på bryllupet deres? Det er jo bisarrt! sprøtt! Hva tenker du/dere på?? At samfunnet forventer at man skal bruke en latterlig stor sum på deres konstruerte "prinsesse"drøm?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke invitert de. Bryllup skal feires med de man er glade i og de som vil være med og feire ekteskapet. De som er negative til bryllupet hadde enten ikke kommet eller bare kommet for å få gratis amt og drikke. Da er de ikke verdt å bruke de pengene på.

Og forresten; gratulerer med bryllup! Dere kjenner hverandre godt og det er ingen grunn til å tro at deres ekteskap ikke skal vare. Kjenner noen som giftet seg da de var 22, og de har det minst like fint nå seks år etter :) Og de hadde ikke vært sammen like lenge som dere heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg hadde gått så dramatisk til verks som å ikke invitere dem. Særlig ikke hvis det var nære venner. Har du fortalt dem ting når dere krangler? De må ha en grunn til at de reagerer. Jeg hadde bedt de oppføre seg i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

150,000 kroner..jeg kommer ikke over det. Har et vennepar som skal bruke 200,000 kroner. De skal ta opp LÅN. Hæ? De er allerede 100% belånt. Nå skal de ta opp forbrukslån for å bruke på EN dag. Jaja, greit for oss da, vi får gratis gourmetmat, alkohol og fest. Men det er EN eneste dag. Er det fortsatt slik at kvinner er så "ufornuftige og fjollete og teite" at de skal ha denne prinsesse-dagen? Har ikke de fleste kvinner virkelig kommet seg ut av den barnslige og fornedrende rollen som håpløse, uøkonomiske og dumme?

Er glad min kone bare lo av meg da jeg den gangen spurte om det var sånn at vi kom til å måtte bruke en halv årslønn på bryluppet. Nei, sa hu, selvfølgelig skal vi ikke det. Vi skal spise en god middag med våre nærmeste, deretter skal vi på bryllupsreise.

Takk "GUD" for at jeg ikke er gift med ei sånn fjolle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

150,000 kroner..jeg kommer ikke over det. Har et vennepar som skal bruke 200,000 kroner. De skal ta opp LÅN. Hæ? De er allerede 100% belånt. Nå skal de ta opp forbrukslån for å bruke på EN dag. Jaja, greit for oss da, vi får gratis gourmetmat, alkohol og fest. Men det er EN eneste dag. Er det fortsatt slik at kvinner er så "ufornuftige og fjollete og teite" at de skal ha denne prinsesse-dagen? Har ikke de fleste kvinner virkelig kommet seg ut av den barnslige og fornedrende rollen som håpløse, uøkonomiske og dumme?

Er glad min kone bare lo av meg da jeg den gangen spurte om det var sånn at vi kom til å måtte bruke en halv årslønn på bryluppet. Nei, sa hu, selvfølgelig skal vi ikke det. Vi skal spise en god middag med våre nærmeste, deretter skal vi på bryllupsreise.

Takk "GUD" for at jeg ikke er gift med ei sånn fjolle.

Vel, om noen velger å gjøre det, så betyr jo det ikke at alle gjør det vel? Det har du jo selv bevis på vil jeg tro. Du skriver "de fleste", så jeg går ut i fra at du går rundt å tror at dere kanskje er tilnærmet enestående? Og når det kommer til økonomi, så kan vi vel konkuldere med at det ikke bare er kvinner som ikke har oversikt og/eller særlig peiling på hvordan styre egen økonomi, så den må du ikke legge på kun et av kjønnene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

150,000 kroner..jeg kommer ikke over det. Har et vennepar som skal bruke 200,000 kroner. De skal ta opp LÅN. Hæ? De er allerede 100% belånt. Nå skal de ta opp forbrukslån for å bruke på EN dag. Jaja, greit for oss da, vi får gratis gourmetmat, alkohol og fest. Men det er EN eneste dag. Er det fortsatt slik at kvinner er så "ufornuftige og fjollete og teite" at de skal ha denne prinsesse-dagen? Har ikke de fleste kvinner virkelig kommet seg ut av den barnslige og fornedrende rollen som håpløse, uøkonomiske og dumme?

Er glad min kone bare lo av meg da jeg den gangen spurte om det var sånn at vi kom til å måtte bruke en halv årslønn på bryluppet. Nei, sa hu, selvfølgelig skal vi ikke det. Vi skal spise en god middag med våre nærmeste, deretter skal vi på bryllupsreise.

Takk "GUD" for at jeg ikke er gift med ei sånn fjolle.

Jeg ler. Jeg lo. Jeg ledde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler. Jeg lo. Jeg ledde.

Kanskje ta en liten oppfriskning av grammatikken din også kanskje?

Anonym poster: d81d9af451ae1bd9528d312e47afc0bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer an på hva de har sagt og hvor nær du er disse menneskene. Det kan bli unødvendig mye drama av å ikke invitere. Hva med å ta det opp med dem det gjelder? Si at du/dere blir såret? Kanskje du får en bedre forklaring på hvorfor de sier som de gjør da.

Forøvrig, 150 000 for EN dag? Hell no!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Vel, om noen velger å gjøre det, så betyr jo det ikke at alle gjør det vel? Det har du jo selv bevis på vil jeg tro. Du skriver "de fleste", så jeg går ut i fra at du går rundt å tror at dere kanskje er tilnærmet enestående? Og når det kommer til økonomi, så kan vi vel konkuldere med at det ikke bare er kvinner som ikke har oversikt og/eller særlig peiling på hvordan styre egen økonomi, så den må du ikke legge på kun et av kjønnene ;-)

De fleste kvinner vil være "pjinsesse" da. Ikke nekt for det! :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...