Gå til innhold

SniKkSnAkK tråden for hygge og sosial småprat


Kamikatze

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uten å spikkulere i hva og hvorfor, skulle en anta at hvis du gjør noe uakseptabelt, så pakker han og stikker/lemper deg ut.

Hvis han sier han trenger tid til å fordøye noe, er det ønske og vilje til å fortsette forholdet. Noe har skjedd, som får ham til å se deg i et annet lys.

Det blir litt som Hellstrømepisoden med nugattimannen. Han spiste nugattiskiver til frokost, lunsj, middag og kvelds. Helt til Hellstrøm viste ham hva nugatti egentlig består av, og hvordan den påvirket hans liv. Dårlig eksempel egentlig, for når det sank inn, sluttet nugattimannen tvert med nugatti. :fise:

Unnskyld at jeg bryter inn, men hva er det egentlig nugatti består av?

Jeg spør fordi jeg syns det er så gresselig godt og at jeg gjerne tar det på toppen av muffins og kaker og boller og sånt, som glasur.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del består nugatti av "noe veldig godt noe", nettopp fordi jeg nesten aldri spiser det.

Jeg syns smaken er som lørdagsgodt og dermed blir det litt feil å ha det på skiva for min del.

Av og til kjøper jeg ei minitube med "nøtte-pålegg" og koser meg glugg ihjel den skiva det varer.

...men å spise det hele tiden er jo innlysende feil. Å la unger vokse opp på sånt = fy&fy! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

For min del består nugatti av "noe veldig godt noe", nettopp fordi jeg nesten aldri spiser det.

Jeg syns smaken er som lørdagsgodt og dermed blir det litt feil å ha det på skiva for min del.

Av og til kjøper jeg ei minitube med "nøtte-pålegg" og koser meg glugg ihjel den skiva det varer.

...men å spise det hele tiden er jo innlysende feil. Å la unger vokse opp på sånt = fy&fy! :opplyser:

:fnise: Mye av det samme som at hvis en lot unger spise godteri hver dag. ;)

Viktig med grense setting og á tenke pá hva som er bra og sunt. Ogsá at det blir gjort med máte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste to store kanelboller idag, sammen med kaffe. <_< Inne i en periode der jeg synes søtt er masse digg.

Unnskyld at jeg bryter inn, men hva er det egentlig nugatti består av?

Jeg spør fordi jeg syns det er så gresselig godt og at jeg gjerne tar det på toppen av muffins og kaker og boller og sånt, som glasur.

:sjenert:

Apropos Nugatti eller sjokoladehasselnøttpålegg- her er en som man kan lage selv:

http://www.foodnetwork.com/recipes/giada-de-laurentiis/homemade-chocolate-hazelnut-spread-recipe.html

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

99699 kommer inn her som den rene helseapostel og jeg tror fullt og fast på det han skriver oppi der. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

99699 kommer inn her som den rene helseapostel og jeg tror fullt og fast på det han skriver oppi der. :jepp:

Haha, you're right, skulle vært kostholdsekspert ;) Er ikke sukkeret som er farlig, men palmeoljen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Skjónner ikke helt det der med palmeoljen. Hva er egentlig palmeolje for noe? Skjónner at det er en form for olje, men aldri hórt om det fór ná.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjónner ikke helt det der med palmeoljen. Hva er egentlig palmeolje for noe? Skjónner at det er en form for olje, men aldri hórt om det fór ná.

Det er noe usunn olje som utvinnes fra frukten på et type palmetre. Er en av svært få vegetabilske oljer som innehar mye mettet fett, som igjen ikke er sunt å spise for mye av. Kort og godt usunt fett som brukes altfor mye av i matindustrien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg burde vel komme meg ut av KG snart, har lett for á bli her litt for lenge enn hva jeg hadde planlagt.

Det kan skje den beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Skjønner ikke greia med å miste dagslyset kl 15.00 :snurt:

Dagene blir jo så HIMLA korte.

Bor du oppe i Nord-Norge, eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjónner ikke helt det der med palmeoljen. Hva er egentlig palmeolje for noe? Skjónner at det er en form for olje, men aldri hórt om det fór ná.

Stort sett alt er feil med palmeolje.

Det er det billigste vegetabilske oljeproduktet i verden, men også det som det er mest ødeleggende for miljøet å produsere.

I tillegg er det helseskadelig.

Det brukes i alt fra såpe til mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...