Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En sånn:

15897634522_5e081679fe_z.jpg

til alle dere butikkansatte som må jobbe nå før jul. Vi andre (særlig vi som har jobbet i butikk selv) setter innmari pris på det. Hold ut!

:blomst:

Endret av Pingting
  • Liker 30
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag, midt i verste julerushet, bestemte den ene av våre to kasser seg for å ta juleferie.Skjermen ble helt svart. Vi fikk tak i support på tlf, og de skulle se på problemet og ringe oss tilbake når de hadde feilsøkt. Kunder blir jo helt koko når de ser at en kasse er stengt, så jeg tenkte jeg skulle skrive en stor plakat om hva som hadde skjedd. Så for å lette litt på stemningen skrev jeg "KASSA HAR DAUA :( VI VENTER PÅ EKSPERTHJELP." Flere som sto i køen lo litt da jeg hengte opp plakaten, og en kar kom bort og tok bilde. Det virket heldigvis som om folk skjønte problemet, og tok det med godt humør.

Helt til Fru Ancher-Lyche-Pihle fra Øvre Bærum kom stormende med varene sine. Kollegaen min sto og snakket med support på tlf igjen, og jeg hjalp henne å gå gjennom en prosedyre steg for steg. Fru Ancher-Lyche-Pihle slipper varene ned på rullebåndet, og kollegaen min bare peker på den gedigne plakaten. Fruen rynker på nesen. "Hva STÅR det der?? Det ordet (*peker på ordet DAUA) har jeg ALDRI HØRT! Hva BETYR DET???" Jeg forklarer at det betyr at kassen er kaputt, den har reist for å møte sin skaper, den er død! "HVAAA? Dere må jo skrive så folk forstår dere! Hva slags skrivemåte er dette??"

Jeg klarer bare ikke la være. Jeg setter opp det mest skeptiske ansiktsuttrykket jeg har, og sier "DET ER DRAMMENSDIALEKT"!

Fine mennesker, hva får de til å tro at de mer rett på livet enn andre? At det går an å være så tett i knollen. Et scenarie der en kasse er stengt, en stor plakat henger over den og en ansatt som snakker i telefon burde få de fleste med intelligens til å forstå tegningen. Bare for å gjøre idioten enda tydeligere kunne det jo ha skjedd at en ansatt hadde stengt kassen for å snakke med en kompis. Men slikt er vel sjeldent at det skjer. Legg sammen 1+1 og forstå tegningen :D

Nei, fisefine mennesker skulle ha blitt sendt til en annen dimensjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No hotlinking, Pixbay Free Images, kommer opp på begge bildene.

Svart bakgrunn, hvit skrift. Ingen bilder.

aaargh, fordømte mobilversjon av nettsider som ikke kan ha all info :dry: *fikser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagens gullkorn: Hvordan er åpningstidene til "butikk i annen kjede der jeg aldri har satt mine bein" i romjula?

Hvordan i all verden skal jeg vite det? Hva med å gå de 50 meterne bort dit og spørre noen som faktisk jobber der?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg veldig godt. Vi har ikke lov til å si at vi stenger og dersom en kunde spør om hun/han kan kjøpe noe i det vi stenger butikken; Selvfølgelig med et smil. Mine tanker?: dra til det helvete du kom fra.

Også har vi de som vil ha pakken pakket med rødt papir, etter at jeg har pakket inn og satt på bånd -please, jeg har pakket inn varer, ansvar for paller og alt skal se perfekt ut i butikken, 9 timer, hver eneste dag i løpet av desember, drit nå i det jævla julepapiret som er anonymt fra før av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av kunder som vil ha ting klippet uten at de aner hvor mye de trenger. Hadde en dame i går som skulle ha klippet stoff til en duk.

Meg: Hvor mye trenger du?

Kunde: Stort.

Meg: Jeg må ha et mål.

Kunde: Stort.

Meg: Hvor stort er bordet ditt?

Kunde: Stort.

Meg: Stort er ikke en måleenhet. Jeg må ha et faktisk mål.

Kunde: Stort. 2 meter.

Meg: Måler og viser hvor mye det er.

Kunde: Ja, stort.

Meg: Er du helt sikker på at dette er nok? Er du sikker på at du ikke vil måle bordet ditt først.

Kunde: Ja. Helt sikker.

Meg: 100 % sikker?

Kunde: Ja.

Så da klippet jeg da, og hun spør om hun kan gå hjem og prøve den på bordet for å komme tilbake med den om det var for lite.

Meg: Nei, vi tar det ikke inn igjen.

Kunde: Da skal jeg ikke ha det.

Meg: Jo, det skal du. Jeg spurte deg gjentatte ganger om du var helt sikker på at det var nok.

Kunde: Jeg må få se om det er nok.

Meg: Nei, det var du som nektet å måle bordet ditt først!

Kunde: Jeg skal ikke ha.

Meg: Jo, det skal du!

Endte med at jeg fulgte henne ned til kassen og sørget for at hun betalte. Det er ikke mitt problem at hun ikke har målt det forbanna bordet sitt!

Endret av The Kitten
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

"Hvordan kan du selge det der pølsebrødet, det er ikke annet enn sukker og gluten og setter helsa til kundene dine i fare!"

Nei, for pølsa du snurt takket ja til uten brød er sååå bra for deg i forhold.

Dumme mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også en kunde som beskyldte meg for å stjele fra henne. Vi har cashguard og det er umulig for meg å putte sedler på feil. Dessuten viser den til enhver tid hvor mye kunden har betalt.

Hun ga meg en 50 lapp og puttet på masse mynter, og jeg sier at det mangler 150 kr.

Kunde: Hvor mye fikk du der?

Meg: En 50-lapp.

Kunde: Nei, du fikk 200 kr.

Meg: Nei, jeg fikk en 50-lapp.

Kunde: Du fikk en 200-lapp.

Meg: Nei, det gjorde jeg ikke. Det står jo her hvor mye du har betalt.

Kunde: Du fikk en 200-lapp.

Meg: Nei. Nå annulerer jeg salget og så kommer alt du har betalt ut igjen.

Det kom selvfølgelig en 50-lapp pluss alle myntene hennes.

Kunde: Jeg ga deg 200 kr.

Meg: Er du seriøs nå? Alt du har gitt meg har jo kommet ut igjen. Jeg har ikke 200-lappen din.

Kunde: Jo, det har du.

Meg: Hvor skulle jeg hatt den da?

Kunde: I maskinen.

Meg: Den ville også kommet ut igjen når jeg annulerte salget.

Kunde: Jeg VET jeg ga deg en 200-lapp.

Meg: Jeg vet ikke hva som har skjedd med den, men jeg har den ikke.

Så dro hun frem en haug med kvitteringer og viste meg at den og den dagen hadde hun handlet der og der, betalt med den og den seddelen og fått så og så mye igjen. Mens hun gransker disse innser hun at hun nettopp hadde brukt denne 200-lappen på en annen butikk.

Kunde: Hehehe. Feil kan skje.

En ydmyk unnskyldning hadde kanskje vært mer på sin plass eller?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kunde: Hehehe. Feil kan skje.

En ydmyk unnskyldning hadde kanskje vært mer på sin plass eller?

Selvsagt ikke, kunden gjør aldri feil. Og når de først gjør det, er det en selvfølge at de oppfører seg som drittsekker i etterkant :blomst:

Ahhh... kunder. De beriker livet mitt på en slik herlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Fascinerende. Kanskje like greit å bli kvitt ham, eller?

Mannen min skulle fremkalle noen bilder på Japan Photo i går. De har en 5-6 automater som skriver ut på stedet. Laaang kø og ganske kaotisk. Da det ble hans tur kom en delegasjon fra barnevognmafiaen som ikke bare skubbet seg frem i køen, de prøvde å holde av et par automater (!) til noen mafiamedlemmer som "kommer snart". :hakeslepp: De andre i køen protesterte, så jeg tror ikke det ble noe automatkupping på den gjengen. Men mannen min var ganske sur da han kom hjem. :fnise:

å gud nå skremte du meg :P var på japan foto i går med barnevogn :P men jeg holdt ikke av noen automater :P å trur jeg oppførte meg bra:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TheKitten: herregud, beundrer at du holdt deg rolig. Jeg hadde klikket helt på den kunden! Og at hun ikke trodde på deg selv når pengene hun hadde gitt kom ut igjen!

Jeg gir opp mennesker!

Btw, jeg er så lei av å pakke inn gaver nå at jeg spyr. Bare 2 arbeidsdager igjen så kan jeg ta juleferie. GAH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snaaaart juleferie. Pust med magen og ignorer alle idiot-kundene. Bare tooo arbeidsdager igjen. Hold fokus på alle de tålmodige og høflige kundene. Klistre på et smil, det er snart jul!"

Dette har gått på repeat i hodet mitt de siste dagene, det eneste som får meg gjennom dagen uten å klikke i vinkel på alle tullingene som nettopp har innsett at det er julaften på onsdag.. 😒

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde i dag som skulle sende noen greier (litt sent, men men). Dette var slike pittesmå pakker. Hun ville ha en stor smartpost konvolutt, og jeg sjekket hvilke vi hadde.... viste seg at vi kun hadde en av de minste igjen. Jeg tok den opp fra skuffen, viste den til denne og sa;

J: Ser dessverre bare ut som om vi har disse igjen, og de blir alt for små dessverre.

K: De der kan passe!

Så snappet hun konvolutten rett ut fra hendene mine, og forsøkte å stappe de pittesmå eskene hun skulle sende nedi... konvolutten revnet selvsagt nesten momentant. Passet gjorde det absolutt ikke. Hun skulle da selvsagt ikke ha konvolutten, men jeg ville jo at hun skulle betale for den. Jeg hadde jo sagt at den ikke ville passe, men hun hadde likevel valgt å bare ta den fra meg.

Men neida, hun nektet. Dette var en av de fisefine damene fra en av Bergens bedre deler, tror hun var typ 40 år. Hun mente at siden vi var tom for de andre, større konvoluttene, måtte vi regne med at folk da vil gjøre alt de kan for å få plass i annen innpakning. (!)

Med fire andre i kø orket jeg ikke mer, sendte henne et dumt ansiktsuttrykk, og sa "E du seriøs? Greit. Du kan bare gå. De har post borte på ***** også".

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheKitten: herregud, beundrer at du holdt deg rolig. Jeg hadde klikket helt på den kunden! Og at hun ikke trodde på deg selv når pengene hun hadde gitt kom ut igjen!

Jeg gir opp mennesker!

Btw, jeg er så lei av å pakke inn gaver nå at jeg spyr. Bare 2 arbeidsdager igjen så kan jeg ta juleferie. GAH!

Jeg får ut frustrasjonen min her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...