Gå til innhold

Hvordan blir jeg kvitt "muffinmagen"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fett på magen som ikke vil bort. Jeg er stort sett fornøyd med resten av kroppen min, sett bort ifra at ræven min kunne vært litt mindre…. Men er magan som plager meg mest.. Jeg spiser ofte godteri, og søtt. Veit jo hvordan jeg fikk den. Men blir den mindre hvis jeg bare kutter ned på sukkerinntaket?

Jeg har gjort en avtale med meg selv å kun spise godis i helgene(fredag, lørdag, søndag.) Vil dette hjelpe? Hvor mye bør jeg spise før jeg overspiser? Vil magen bli mindre av det? Og når ser jeg forandringer? :klo:



Anonymous poster hash: 59ae0...612
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du spiser snop 3/7 dager i uken, tror jeg ikke du får noe særlig forskjell. Kutt ned til en gang i uken :) Spiser du normalt ellers, vil nok du merke på kroppen at den forandrer seg på ganske kort tid. Raske karbohydrater er aldri bra for en oppblåst mage.

Spis sunt, drikk vann og spis godterier en gang i uken, så kommer nok resultatene (og overskuddet) komme.



Anonymous poster hash: ff475...dc0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss har en genetikk som dessverre betyr at vi må ned til en ganske lav vekt for å minimalisere muffintoppen. Jeg har venninner som er mindre aktive enn meg og som veier 10 kg mer og som ikke har en cm til overs akkurat der (men de har store lår/rumper og fett på armene som ikke jeg har), sånn er det bare. For meg er det ikke verdt det, da jeg allerede er normalvektig uten å anstrenge meg. Har vært 5 kg mindre grunnet sykdom og hadde et penere mageparti, men da ble beina for tynne.

Selvsagt hjelper det å spise mindre godteri, tre dager i uken er galskap uansett, men fettplassering er genetikk.



Anonymous poster hash: 18a16...957
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss har en genetikk som dessverre betyr at vi må ned til en ganske lav vekt for å minimalisere muffintoppen. Jeg har venninner som er mindre aktive enn meg og som veier 10 kg mer og som ikke har en cm til overs akkurat der (men de har store lår/rumper og fett på armene som ikke jeg har), sånn er det bare. For meg er det ikke verdt det, da jeg allerede er normalvektig uten å anstrenge meg. Har vært 5 kg mindre grunnet sykdom og hadde et penere mageparti, men da ble beina for tynne.

Selvsagt hjelper det å spise mindre godteri, tre dager i uken er galskap uansett, men fettplassering er genetikk.

Anonymous poster hash: 18a16...957

Fettplasseringen trenger ikke å skyldes kun genetikk.

Noen får økt magefett grunnet bruk av kortison (div astmamedisiner gir bl.a. økt magefett som bivirkning), noen har økt magefett grunnet cushings syndrom, og i tillegg finnes andre grunner for økt magefett

Anonymous poster hash: b1bed...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiser snop 3/7 dager i uken, tror jeg ikke du får noe særlig forskjell. Kutt ned til en gang i uken :) Spiser du normalt ellers, vil nok du merke på kroppen at den forandrer seg på ganske kort tid. Raske karbohydrater er aldri bra for en oppblåst mage. Spis sunt, drikk vann og spis godterier en gang i uken, så kommer nok resultatene (og overskuddet) komme. Anonymous poster hash: ff475...dc0

Ja, særlig!

Anonymous poster hash: 109e5...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Selvsagt hjelper det å spise mindre godteri, tre dager i uken er galskap uansett, men fettplassering er genetikk.

Anonymous poster hash: 18a16...957

Er det virkelig galskap å spise godteri 3 dager i uken?

Si at jeg kjøper meg 100 g sjokolade på lørdag.

Hva er forskjellen på å spise alt på en dag, og å fordele det ut over hele uken, f.eks en bit eller to som dessert etter middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er det virkelig galskap å spise godteri 3 dager i uken?

Si at jeg kjøper meg 100 g sjokolade på lørdag.

Hva er forskjellen på å spise alt på en dag, og å fordele det ut over hele uken, f.eks en bit eller to som dessert etter middag?

Hva slags sjokolade er det snakk om ? det har jo alt å si.

NIDAR Hobby f.eks er vel kanskje DEN sjokoladen som påvirker blodsukkeret aller raskest iløpet av 1.5timers periode

.

MELKERULL er kanskje den sjokoladen som påvirker blodsukkeret aller minst over en 1.5timers periode.

Blodsukkeret styrer insulin produksjonen.

Raskt stigende blodsukker = høy insulin produksjon

Insulin åpner fettcellene

Fettholding mat deretter eller iforkant av den prosessen = fyller fettcellene

Forøvrig, glykemisk index (GI) sier noe om hvordan blodsukkeret påvirkes av de ulike matvare typene.

Lær deg dette, så vil du skjønne hvordan det henger sammen.

Insulin styrer all opptak av næring i kroppen til cellene, det er selve nøkkelen. Uten denne blir ingenting tatt opp av næring. Så lær deg hvordan dette nøkkelsystemet fungerer så forstår du alt det andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Hva slags sjokolade er det snakk om ? det har jo alt å si.

NIDAR Hobby f.eks er vel kanskje DEN sjokoladen som påvirker blodsukkeret aller raskest iløpet av 1.5timers periode

.

MELKERULL er kanskje den sjokoladen som påvirker blodsukkeret aller minst over en 1.5timers periode.

Blodsukkeret styrer insulin produksjonen.

Raskt stigende blodsukker = høy insulin produksjon

Insulin åpner fettcellene

Fettholding mat deretter eller iforkant av den prosessen = fyller fettcellene

Forøvrig, glykemisk index (GI) sier noe om hvordan blodsukkeret påvirkes av de ulike matvare typene.

Lær deg dette, så vil du skjønne hvordan det henger sammen.

Insulin styrer all opptak av næring i kroppen til cellene, det er selve nøkkelen. Uten denne blir ingenting tatt opp av næring. Så lær deg hvordan dette nøkkelsystemet fungerer så forstår du alt det andre også.

Jeg har ikke sagt noe om dette i det hele tatt, og GI kan jeg mye om.

Det jeg kommenterte på, var at det ble sagt at det var galskap å spise sjokolade/godteri 3 dager i uken.

Det er jeg ikke enig i.

Hvordan folk velger å innrette seg er opp til dem selv, og for noen passer det bedre å spise små mengder flere ganger i uken, mens for andre passer det best å spise en større mengde en gang i uken.

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe om dette i det hele tatt, og GI kan jeg mye om.

Det jeg kommenterte på, var at det ble sagt at det var galskap å spise sjokolade/godteri 3 dager i uken.

Det er jeg ikke enig i.

Hvordan folk velger å innrette seg er opp til dem selv, og for noen passer det bedre å spise små mengder flere ganger i uken, mens for andre passer det best å spise en større mengde en gang i uken.

Det er liksom det man får igjen for et informativt innlegg altså....jaja :)

GI kan du mye om? vel da forundrer det meg veldig hvorfor du stilte de spørsmålene du gjorde og heller ikke tok inn variabler som type sjokolade når du vet(?) relevansen det har.

Det kan være galskap å ete snop 3ganger i uken, men det kommer helt an på variabler som

# mengde,

# tid på dagen,

# aktivitetsnivå,

# insulin sensitivtet,

# muskelmasse,

blant flere osv osv ...

Håper du ikke fortsetter å tolke disse innleggene som personangrep, vil ikke at du skal sitte igjen med et såret *ego*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Det er liksom det man får igjen for et informativt innlegg altså....jaja :)

GI kan du mye om? vel da forundrer det meg veldig hvorfor du stilte de spørsmålene du gjorde og heller ikke tok inn variabler som type sjokolade når du vet(?) relevansen det har.

Det kan være galskap å ete snop 3ganger i uken, men det kommer helt an på variabler som

# mengde,

# tid på dagen,

# aktivitetsnivå,

# insulin sensitivtet,

# muskelmasse,

blant flere osv osv ...

Håper du ikke fortsetter å tolke disse innleggene som personangrep, vil ikke at du skal sitte igjen med et såret *ego*.

Innlegget ditt var greit nok det, som generell informasjon, men som svar på mitt innlegg var det totalt malplassert.

Det er, etter min mening, ikke mer galskap å spise 15 g sjokolade 7 dager i uken, enn det er å spise 100 g av samme type sjokolade en gang i uken.

Om noe, vil en få langt mindre blodsukkerpåvirkning av 15 g, enn 100 g (igjen av samme type sjokolade) og spesielt hvis en spiser disse 15 grammene som dessert etter en proteinrik middag.

Det er altså ordet galskap jeg reagerer på, og det er ikke gitt at det er mer galskap å spise godteri tre dager i uken, enn en dag.

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig som noen sier lenger opp at en dag i uken bør være nok, men kommer da selvfølgelig an på mengden! Selv har jeg gått på grete roede hvor vi "fikk lov" til å spise godteri for 350 kcal i uken. Dette kunne vi fordele til 50 kcal om dagen feks. Dette var da alt av sjokolade, smågodt, potetgull og alkoholholdige drikker. Mener ikke du nå skal følge dette like slavisk, men du bør planlegge hvor mye godteri du vil spise på en uke og dele det heller opp etter det om du ikke klarer å holde deg til en dag i uken. 100g smågodt tilsvarer ca 500-600 kcal (sjokkerende mye som ikke mange er klar over), og resten finner du lett ut ved å se på næringsinnhold eller bruke app på mobil hvor du tar bilde av strekkode og sjekker. Når en skal slanke seg handler det like mye om å spise kcal som å spise sunt. Bare et tips :-) Og jeg ville også tenkt på hvor mye fett du spiser. Det hjelper ikke mye å kutte ned på godteri om man mater på med feit mat, smør, oljer osv.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bli kvitt muffinmagen = ta deg ei pæra.



Anonymous poster hash: 6e4c0...4da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ man spise snop? Du får velge, snop eller mage. Kutt sukkerholdig brus og saft også. Spis fisk. Laks har jeg hørt at skal ta magefett, kanskje det stemmer?

Sjøl spiser jeg snop når det passer meg, men veldig lite. Utrolig hvor godt det smaker om man bare unner seg bittelitt.



Anonymous poster hash: bedad...392
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette. Jeg spiser aldri godteri og spiser lavkarbo, men har i det siste fått litt fett nederst på magen. Midjen min er derimot 60 cm og helt slank. Hvordan blir jeg kvitt det lille fettet nederst? Er det mer trening som må til? Og i så fall hvilken? Er klar over at man ikke kan punktslanke seg, men det må vel være noe som hjelper?



Anonymous poster hash: 0597b...f59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette. Jeg spiser aldri godteri og spiser lavkarbo, men har i det siste fått litt fett nederst på magen. Midjen min er derimot 60 cm og helt slank. Hvordan blir jeg kvitt det lille fettet nederst? Er det mer trening som må til? Og i så fall hvilken? Er klar over at man ikke kan punktslanke seg, men det må vel være noe som hjelper?

Anonymous poster hash: 0597b...f59

Som en skriver lenger oppe så er det faktisk endel kvinner som har et naturlig fettlag på magen, og som vil ha dette nesten uansett. Det man VET hjelper er å kutte karbohydrater og sukker, drikker masse vann og trene hardt. Men - veien til en flat mage går hovedsakelig gjennom kjøleskapet.

Når det er sagt er jeg en av de som har et lite fettlag på magen selv om jeg ellers har en lav fettprosent og trener mye. Den eneste gangen jeg har blitt kvitt denne har jeg vært altfor tynn generelt sett, med utstikkende ribbein og hverken hatt pupper eller rumpe igjen. Jeg har forsonet meg med at jeg er skapt sånn, og jeg ofrer ikke de fine formene mine forøvrig for å få den superflate magen, det er ikke verdt det. Jeg leste forresten et intervju med Carmen Electra en gang, hvor hun klagde over det samme :P Så ... hvis hun har forsonet seg med det kan vel vi og ;)

carmen-electra-20081024-465973.jpg

Anonymous poster hash: 43406...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir ikke kvitt magefett på annen måte enn å gå ned i vekt all over, dessverre. Så da er spørsmålet om man vil risikere å være så tynn at det gjør vondt (med flat mage) eller være så sunn man kan og innfinne seg med at kroppen vil ha litt fett på magen. Å begrense sukker og godis til fordel for sunn mat er uansett en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...