Gå til innhold

Dere som jogger, sykler, går på tur i fjell osv osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker dere Endomondo eller en annen app? Har hatt litt trøbbel med endomondoen i det siste, og lurer på om noe er bedre? Har ikke råd til å kjøpe meg en sånt bånd på armen (som jeg alltid glemmer hva heter ;) )

Hvor har dere mobilen? Jeg har sett mange som har den på armen, jeg har den selv i bånd rundt hoften.

:)



Anonymous poster hash: ae983...4ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Enomondo, fordi jeg synes statistikk er gøy! Har ikke hatt noen problemer med den, men du kan jo prøve Runkeeper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tomtom multisport (klokke) og appen som hører til. Mobilen legger jeg igjen hjemme, eller har den i lomme bak på tightsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Enomondo, fordi jeg synes statistikk er gøy! Har ikke hatt noen problemer med den, men du kan jo prøve Runkeeper?

Det som er det største problemet med endomondoen, er at den måler forskjellig lengde hver gang, selvom jeg feks løper nøyaktig samme løype. Og har en treningskamerat som også bruker endomondo, og selvom vi gjør nøyaktig det samme, så viser de opptil 1km forskjellig. Samme med høydemål i fjellet... :klo:

Er runkeeper en god app? :)

ts

Anonymous poster hash: ae983...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det største problemet med endomondoen, er at den måler forskjellig lengde hver gang, selvom jeg feks løper nøyaktig samme løype. Og har en treningskamerat som også bruker endomondo, og selvom vi gjør nøyaktig det samme, så viser de opptil 1km forskjellig. Samme med høydemål i fjellet... :klo:

Anonymous poster hash: ae983...4ea

Kan det ha noe med hardware/software i mobiltelefonen å gjøre? :klo: Hvis det ikke er helt optimalt blir det jo ikke så enkelt for appen å gi korrekte tall. Men prøv Runkeeper og se om du slipper de problemene der :)

Anonymous poster hash: e3d7b...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Runkeeper er den suverent beste. Som noen her sa, Enomondo er ikke korrekt. Da hjelper det ikke hvor mye ekstra fancy detaljer det er på appen om den ikke kan angi riktig lengde og fart. Da er den faktisk ubrukelig.



Anonymous poster hash: bfe0b...f7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endomondo er riktig for meg. Jeg flere løper jeg løper/går som jeg vet ganske nøyaktig avstand, og den måler riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da nyter jeg turen og gir på så jeg blir sliten :)

Jasså, jeg visste ikke at man ikke kan nyte turen eller gi på så man blir sliten om man bruker endomondo/runkeeper....

Jeg bruker forøvrig runkeeper, og er veldig fornøyd med den. Den viser ganske nøyaktig. Men det kan variere litt ut i fra hvilken mobil man har, moren min har en litt eldre mobil enn meg og der er runkeeper mer unøyaktig.

Endret av magicpie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg brukte først IMapMyFitness siden den fulgte med min gamle Android. Men så begynte den å tulle. Så prøvde jeg Edmondo en tur, den nektet å starte skikkelig. Nå har jeg brukt Runkeeper i snart 1,5 år og er stor fornøyd.

Det eneste virkelige problemet er batterikapasiteten på mobilen på lange turer. Gode forslag mottas med takk.

(PS: til de som ikke har prøvd treningsapp'er, pulsklokker eller lignende: dere vet ikke hva dere kritiserer. Disse forteller hvor langt man har gått, hvor høyt man har klatret, hvordan man gjorde denne ruten denne gangen i forhold til tidligere runder, beste tid pr km noen sinne, på denne runden osv. Du kan få varsel om at det er på tide å trene, sette deg mål som den hjelper deg å nå og mye mer. For meg og mange andre er dette noe som motiverer til mer trening. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det største problemet med endomondoen, er at den måler forskjellig lengde hver gang, selvom jeg feks løper nøyaktig samme løype. Og har en treningskamerat som også bruker endomondo, og selvom vi gjør nøyaktig det samme, så viser de opptil 1km forskjellig. Samme med høydemål i fjellet... :klo:

Er runkeeper en god app? :)

ts

Anonymous poster hash: ae983...4ea

Jeg bruker runkeeper og er veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg gjør det enkelt. Jeg går/jogger/sykler i minst 40 minutter, helst lengre. Jeg har en liten, stram ryggsekk på ryggen med vannflaske, banan, bandasje i tilfelle ulykken skulle skje og selvfølgelig mobiltelefonen i. Ryggsekken sitter godt på ryggen og er ikke til plage når jeg jogger :)

Jeg bruker ingen app. Jeg bruker å søke distansen på google maps om jeg er nysgjerrig, men jeg tenker mer på intensitet og lengde på økta framfor hvor mange km f.eks. Og så måler jeg ikke puls :) Jeg kjenner jo at den stiger, så det orker jeg ikke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker RunKeeper. Er sånn sett fornøyd med den, men det irriterer meg at den ofte viser feil startpunkt til å begynne med, så jeg må alltid følge med de første par metrene om den faktisk vet hvor jeg er hen på GPSen. Ofte så viser den feil slik at jeg må slette turen og begynne på ny frem til GPSen klarer å finne ut hvor jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker RunKeeper. Er sånn sett fornøyd med den, men det irriterer meg at den ofte viser feil startpunkt til å begynne med, så jeg må alltid følge med de første par metrene om den faktisk vet hvor jeg er hen på GPSen. Ofte så viser den feil slik at jeg må slette turen og begynne på ny frem til GPSen klarer å finne ut hvor jeg er.

Det er nok det som skjer med min Endomondo også. Stort fungerer den fint og rutene mine stemmer på meteren, men andre ganger bare hopper den over en periode og det ser ut som jeg har løpt som en afrikansk sprinter! Har brukt Endomondo i mange år og aldri opplevd dette før nå i vår. Har ikke lyst til å bytte for nå har jeg så mye statistikk inne! :-(

Anonymous poster hash: d9968...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned Runkeeper, og skal prøve den etterpå :)

Har samsung s4, så kan ikke se at telefonen er problemet? :klo:

ts

Anonymous poster hash: ae983...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg bruker pulsklokke, som måler puls, og det er det jeg anser som viktigst i forhold til treningseffekt. Ingen gps. Jeg hadde en klokke med innebygd gps før (nike med tomtom), men jeg ble bare stressa av den. Så nå nyter jeg turen og følger med på pulsen, uten å stresse med antall km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg valgte meg SportsTracker, fordi den også registrerte stigning. Den virket ..som regel.. i begynnelsen, men etterhvert klarte den aldri å bruke GPS. Stort sett ble ingen avstand målt, men noen ganger ble det målt på deler av turen.

Jeg lastet derfor ned RunKeeper nylig. Samme problem. Jeg har ikke prøvd den mer enn ca 3 ganger, men det er vel kun 1 gang den har registert ruten.

Jeg antar det må være telefonens GPS som er for dårlig. Det er en Samsung Galaxy S2, og den må vel betraktes som eldgammel nå.

Uansett, utrolig irriterende. Skulle så gjerne ha målt distansen jeg løper. Lurer nesten på å erstatte pulsklokken min, med en som har GPS.

Er det noen som vet hva disse problemene skyldes?



Anonymous poster hash: 417fb...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...