Gå til innhold

Gå ned 15 kg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips for å gå ned 15 kg relativt raskt, uten de helt store forandringene. Har ikke bestandig så mye tid, så om noen kan komme med noen enkle råd, ville jeg satt pris på det. Trener når jeg har mulighet.



Anonymous poster hash: 0e6f8...f32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er "relativt raskt"? Og hva er startvekt?

Regn ut din TDEE - hva du forbrenner ved normal aktivitet og legg deg 400-500 kalorier under det per dag.



Anonymous poster hash: 36e58...8a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "relativt raskt"? Og hva er startvekt?

Regn ut din TDEE - hva du forbrenner ved normal aktivitet og legg deg 400-500 kalorier under det per dag.

Anonymous poster hash: 36e58...8a7

Kutt ut melk, egg og gluten. Jeg har nå gått ned 25 kg på et år. 👍

Anonymous poster hash: 76659...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myfitnesspal er et godt sted å starte. Få orden på kaloriene du inntar og spis sunn og ren mat. Jeg har gått ned 12 kg siden mars uten noe særlig trening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kutt ut melk, egg og gluten. Jeg har nå gått ned 25 kg på et år.

Anonymous poster hash: 76659...f21

Jeg beklager, men det er ikke nødvendigvis lurt. Det innebærer en stor innstramming av matvarer, og om man spiser glutenfrie erstatningsvarer (som glutenfritt brød osv) kan de faktisk være mer usunne enn normal mat.

Med mindre det er en god grunn til å kutte disse matvarene, som intoleranse, cøliaki osv, så er det rett og slett dumt å gjøre det. Jeg lever selv glutenfritt og laktosefritt, men det er ikke valgfritt, og det har ikke gjort at jeg har mistet vekt, jeg har holdt meg helt stabil på vekta jeg hadde før jeg måtte over på dette kostholdet.

Spis sunn mat i greie mengder ts, og øk daglig aktivitet. Gå til butikken, ta en joggetur, sykle til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil gå ned 15 kg relativt raskt (hvor raskt er det?), uten å gjøre de store forandringene? Du høres ut som en som gjerne vil forbedre karakteren to-tre hakk til eksamen uten å lese noe særlig; det går bare ikke.

Å gå ned mye i vekt raskt er en veldig god måte å slanke seg feit på. Våre kropper er fremdeles programmert som om vi lever i steinalderen, og da betydde raskt vekttap at det var dårlige tider. Dermed vil kroppen søke å raskest mulig gå opp igjen. Det er mange som har slanka seg atskillig feitere enn utgangspunktet på raske kurer.

Sats heller på det som gir varig virkning: Sunn mat i passelige mengder, og rikelig med mosjon. Hele 80% av alle nordmenn oppfyller ikke helsemyndighetenes minimumsanbefaling om 30 minutter bevegelse hver dag. Jeg synes 30 minutter med bevegelse, der man teller alt som å gå til jobben, gå i trapper osv., er ekstremt lite. Når så mange nordmenn sitter så stille er det ikke rart vi blir feite.

Beveg deg hver dag! Trening betyr ikke nødvendigvis blodsmak i munnen, alt som får opp pulsen er bra. Finn noe du liker, ellers kan det være vanskelig å opprettholde over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips for å gå ned 15 kg relativt raskt, uten de helt store forandringene. Har ikke bestandig så mye tid, så om noen kan komme med noen enkle råd, ville jeg satt pris på det. Trener når jeg har mulighet.

Anonymous poster hash: 0e6f8...f32

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=854695

Anonymous poster hash: 35475...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...