Gå til innhold

Begynt å trene og har kuttet ut søtsaker men....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er da normalvektig og fin vil jeg si, men trening er absolutt positivt :) Ville ikke fokusert på å gå ned i vekt, men evt. stramme opp kroppen om du synes det er litt slapt her og der :) Drikker du nok vann? Jeg kjente det litt i hode når jeg ikke spiste sukker - tror jeg var avhengig og det er kroppen som reagerte litt. Innrømmer at jeg koser meg med litt snop og søtsaker i helgene. Klarer ikke la være for da ryker jeg på en smell tilslutt.

Ikke interessert å gå ned i vekt, kun stramme opp kroppen og kanskje litt muskler.

Jeg slet i mange år med angst, depresjon og litt av hvert. Men jeg klarte ikke å få hjelp.

Da begynte jeg å trene og endret kostholdet og på denne lille mnd har jeg følt meg lykkeligere og friskere enn på lenge. Det er ikke for ingenting at dem sier at begynn å tren og endre kostholdet, så kan du flytte på fjell :)

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både for lite mat og vann, så det er ikke så rart du er svimmel. Har ingenting med sukker å gjøre.

Ok. Hvor mye vann skal jeg drikke om dagen?

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hvor mye vann skal jeg drikke om dagen?

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Det kommer jo litt an på flere faktorer, som vekt, aktivitet, hvor varmt det er osv, men den vanlige anbefalningen er jo 2 liter vann om dagen. Ikke nødvendig å presse det i deg da, du kan heller drikke litt nå og da, eller få det via andre kilder (som f.eks te som KateW foreslo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra et helsemessig perspektiv er det null problem å kutte ut alt av søtsaker, brus og chips. For den sosiale kosen kan det nok være vanskeligere.

At du blir svimmel kan komme av at du får i deg for lite næring. Ut fra det du skrev spiser du lite. Nå som det er så varmt er det også viktig å få i seg nok drikke, hvis ikke kan du bli svimmel. Det kan også være lurt å roe ned treningen på de varmeste dagene, i alle fall hvis du ikke trener et sted med aircondition el.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iForms kostdagbok kan være et fint hjelpemiddel for å finne ut om du får i deg riktig mengde mat med riktig sammensetning. Her legger du inn både trening og annen aktivitet, og alt mat-/drikkeinntak. Du får vurdering i om du har spist nok eller for mye både på dagsbasis og pr. måltid, og om måltidene dine har en balansert sammensetning av fett, proteiner og karbohydrater. Den forteller deg også hvilke valg av mat som har vært bra, og hvilke som har vært mindre bra. En gratis prøveperiode kan være alt du trenger for å få en pekepinn i hvilke endringer du bør gjøre, men ellers koster det ikke mer enn 39,- pr. mnd., så det kan det kanskje være verdt for en liten periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på flere faktorer, som vekt, aktivitet, hvor varmt det er osv, men den vanlige anbefalningen er jo 2 liter vann om dagen. Ikke nødvendig å presse det i deg da, du kan heller drikke litt nå og da, eller få det via andre kilder (som f.eks te som KateW foreslo).

Ok. Skal prøve på det. Men det hjelper heller ikke at jeg drikker mye melk om dagen? Drikker melk til frokost og ofte til middag også. Kanskje bytte det med vann da.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Skal prøve på det. Men det hjelper heller ikke at jeg drikker mye melk om dagen? Drikker melk til frokost og ofte til middag også. Kanskje bytte det med vann da.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Tja, du kan jo prøve å se om det hjelper, men da skal du jo i grunn få i deg nok væske. Ville prøvd med en litt større lunsj og litt mer mat for å se om det hjalp mot svimmelheten. Viktig når du trener, spesielt når du prøver å stramme opp/få muskler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hvordan og hva? Har du lyst å tilføye litt? Blir takknemlig.

Hva mente du med at jeg vil gå på en smell ?

Jeg føler meg myyyyye bedre nå enn når jeg spiste mye før.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Du vil gå på en smell fordi kroppen ikke vil klare å å opprettholde energi og overskudd når du spiser så lite over tid.

Du sier du ikke skal ned i vekt og at du vil bli mer fit. Da må du spise større måltider og mer kalorier slik at du gir kroppen næring til å bygge opp musklene på. Uten nok næring så vil du ikke klare å bygge opp noe muskler og da blir du bare seende mager og syk ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på flere faktorer, som vekt, aktivitet, hvor varmt det er osv, men den vanlige anbefalningen er jo 2 liter vann om dagen. Ikke nødvendig å presse det i deg da, du kan heller drikke litt nå og da, eller få det via andre kilder (som f.eks te som KateW foreslo).

Mange eksperter mener dette er bare tull, og et tall som er skapt av flaskevannindustrien. I likhet med disse mener jeg man skal holde seg til å drikke når man er tørst (med mindre det er veldig varmt eller man deltar i maraton el.l. som gjør at man svetter mye og får økt behov for væske - da kan det være greit å være føre var). Men det er jo en fordel å drikke mest mulig vann og minst mulig sukkerholdig/kunstig drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store deler av vår væskebehovet dekkes av både mat og andre drikkevarer enn bare vann. Så å hive på med 2L vann i tillegg til alt annet er stort sett unødvendig.

Synes forøvrig også det ser ut som om TS spiser alt for lite. Man bygger ikke muskler med såpass stor kaloriunderskudd, dette er jo en god del mindre enn man burde spise når man faktisk slanker seg. Om målet er å bli mer fit trenger du derimot mer muskler og mange flere kcal per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...