Gå til innhold

Begynt å trene og har kuttet ut søtsaker men....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å kutte de ut helt?

Nå er det ca en mnd jeg har sluttet med søtsaker, sjokolade, potetgul, brus, sukker alt det usunne. Da mener jeg at jeg ikke har smakt sjokolade siden da, er jeg hugen på søtt så tar jeg meg frukt.

Har også begynt å trene, for å komme i bedre form.

Flere ganger denne uken har jeg vært svimmel, vet ikke hvorfo men tror det kanskje er pga sukker. Hva tror dere?

Dere som trener, spiser dere søtsaker innimellom eller er det mulig å kutte de helt ut?

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har kuttet det helt ut, for etter en stund så forsvinner lysten på søtsaker. Spiser kake etc om jeg blir servert men lager eller kjøper det aldri selv.



Anonymous poster hash: 403b5...c23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jogger hver dag og rører sjeldent sukker og er aldri svimmel. Hvordan ser en typisk matdag ut og hva trener du? Høyde, alder og vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange som aldri spiser sukker og som ikke er svimmel. Kommer nok av annet. Hvitt sukker er ikke noe kroppen behøver i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke svimmel når jeg aldri spiste sukkerholdig mat. Kan være du rett og slett spiser for lite/ikke får i deg nok næring da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jogger hver dag og rører sjeldent sukker og er aldri svimmel. Hvordan ser en typisk matdag ut og hva trener du? Høyde, alder og vekt?

Glad for at DU svarte :)

Spiser sunt, kylling, fisk, fullkornris/pasta, egg osv..

Frokost: 2 grove brødskiver med kyllingpålegg og agurk, med et glass melk.

Lunsj: eple

Middag: fisk med grønnsaker

Kvelds: 2 knekkebrød med ost på.

Dette spiser ikke jeg hver dag, kom bare med et eks.

Trener til Jillian Michaels, gjort ferdig 30 days hver dag, gjør nå Ripped in 30 og No more Trouble Zones hver dag, altså en dag RI30 og neste dag NMTZ.

Er 165høy, 58kg, 32år.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke svimmel når jeg aldri spiste sukkerholdig mat. Kan være du rett og slett spiser for lite/ikke får i deg nok næring da?

Jeg føler selv at jeg spiser nok. Men mannen driver og maser å sier til meg at jeg ikke kan kutte ut søtsaker helt, innimellom vil det ikke skade å ta en sjokoladebit liksom. Men jeg har ikke søtsug heller.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler selv at jeg spiser nok. Men mannen driver og maser å sier til meg at jeg ikke kan kutte ut søtsaker helt, innimellom vil det ikke skade å ta en sjokoladebit liksom. Men jeg har ikke søtsug heller.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Hva med næring da? Ofte kan man spise nok, men ikke få i seg nok næring likevel. Eller, nå som det er varmt ute, drikker du nok vann? Veldig viktig!

Ikke noe vits i å spise sukker hvis du ikke vil ha, det gjør du som du vil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

ETT eple til lunsj? Jeg tror, uten at jeg er ekspert at du får i deg for lite mat i første halvdel av dagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med næring da? Ofte kan man spise nok, men ikke få i seg nok næring likevel. Eller, nå som det er varmt ute, drikker du nok vann? Veldig viktig!

Ikke noe vits i å spise sukker hvis du ikke vil ha, det gjør du som du vil med.

Jeg kan ikke spise mye og trene, da er det ikke noe vits å trene, jeg må jo forandre kostholdet.

Vet ikke om jeg spiser nok eller ikke, men jeg føler meg mett og mye lettere. Før så hadde jeg alltid lite energi og var daff, for jeg overspiste meg alltid.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ETT eple til lunsj? Jeg tror, uten at jeg er ekspert at du får i deg for lite mat i første halvdel av dagen.

Et eple, eller en yogurt, eller knekkebrød, det spørs om jeg er sulten eller ei. Var bare et eks.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke spise mye og trene, da er det ikke noe vits å trene, jeg må jo forandre kostholdet.

Vet ikke om jeg spiser nok eller ikke, men jeg føler meg mett og mye lettere. Før så hadde jeg alltid lite energi og var daff, for jeg overspiste meg alltid.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Spør igjen, hva med nok drikke? Veldig viktig!

Ser fra eksempelet ditt at lunsjen er litt liten. Du kan trygt spise litt mer her. En salat med noe kjøtt el.l. Kan være det er derfor du blir svimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

På meg ser det heller ikke ut som om du er for tung, men å komme i bedre form er en god ting!

Jeg spiser ikke så ulikt deg, jeg spiser noe mindre til frokost, og så spiser jeg som regel egg til lunsj, det metter veldig ut over dagen.

Når det gjelder søtsaker, så er mitt råd å bestemme deg for hva slags kosthold du ønsker å ha. Ønsker du å være en som alltid sier nei til søtsaker? En som spiser når det blir tilbudt i festlige lag? En som har godteskuff hjemme? En som klarer å ta en bit og si nei til mer?

For meg så ble det enklere når jeg hadde bestemt meg. Jeg trenger ikke hvitt sukker, jeg trenger ikke potetgull, jeg trenger iallefall ikke brus. Jeg sier ja takk en gang i blant, og for meg fungerer det, da jeg gjennom å ikke ha totalforbud, mister den verste lysta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Glad for at DU svarte :)

Spiser sunt, kylling, fisk, fullkornris/pasta, egg osv..

Frokost: 2 grove brødskiver med kyllingpålegg og agurk, med et glass melk.

Lunsj: eple

Middag: fisk med grønnsaker

Kvelds: 2 knekkebrød med ost på.

Dette spiser ikke jeg hver dag, kom bare med et eks.

Trener til Jillian Michaels, gjort ferdig 30 days hver dag, gjør nå Ripped in 30 og No more Trouble Zones hver dag, altså en dag RI30 og neste dag NMTZ.

Er 165høy, 58kg, 32år.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Dette så fryktelig lite ut. Kjapt regnet er det ikke mer enn knapt 1000 kcal om ikke mindre.

Du må definitivt øke matmengden ellers vil du nok gå på en smell temmelig raskt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da normalvektig og fin vil jeg si, men trening er absolutt positivt :) Ville ikke fokusert på å gå ned i vekt, men evt. stramme opp kroppen om du synes det er litt slapt her og der :) Drikker du nok vann? Jeg kjente det litt i hode når jeg ikke spiste sukker - tror jeg var avhengig og det er kroppen som reagerte litt. Innrømmer at jeg koser meg med litt snop og søtsaker i helgene. Klarer ikke la være for da ryker jeg på en smell tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spør igjen, hva med nok drikke? Veldig viktig!

Ser fra eksempelet ditt at lunsjen er litt liten. Du kan trygt spise litt mer her. En salat med noe kjøtt el.l. Kan være det er derfor du blir svimmel.

Liker ikke vann, men jeg tvinger meg selv til å drikke det. Ca en liter om dagen. Drikker mye vann før og etter trening.

Frokost spiser jeg rundt 08tiden, middag spiser jeg rundt 15h og spiser litt etter trening rundt 19h.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så fryktelig lite ut. Kjapt regnet er det ikke mer enn knapt 1000 kcal om ikke mindre.

Du må definitivt øke matmengden ellers vil du nok gå på en smell temmelig raskt.

Hvordan og hva? Har du lyst å tilføye litt? Blir takknemlig.

Hva mente du med at jeg vil gå på en smell ?

Jeg føler meg myyyyye bedre nå enn når jeg spiste mye før.

Anonymous poster hash: 7c3a1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både for lite mat og vann, så det er ikke så rart du er svimmel. Har ingenting med sukker å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Både for lite mat og vann, så det er ikke så rart du er svimmel. Har ingenting med sukker å gjøre.

Veldig sant! Drikk grønn te i mengder, det er bra! Kald, varm, med frukt. Så får du noe med smak i, om du syns vann er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...