Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess

Jeg fant ut i går at jeg er gravid med meg og min samboers første barn!

Og siden jeg ikke skal rope det fra husstaket med en eneste gang, så kom jeg på at det var en god idé å melde meg inn i en terminklubb. Men det var ingen for 2013 som var laget enda, så da tok jeg meg den friheten å starte en :Nikke:

Litt om meg og sambo; jeg er 25 og han er 26, vi skal kjøpe oss leilighet og bil innen høsten og har vært sammen i 3 år :)

Gleder meg til å følge dere alle :)

Edit: Mens-termin er 28. Mars.

Endret av Little princess
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert at du opprettet en terminklubbtråd! Litt info om meg:

Jeg og kjære er 30 begge to og har vært klare for barn gangske lenge, men siden jeg fikk en mulighet på jobb jeg ikke kunne takke nei til har vi avventet prøvingen til denne sommeren. I mellomtiden har jeg lest flittig på kvinneguiden for å gi næring til min langt fremskredne verpesyke :fnise: Planen var å vente med prøvingen til i august sånn at det ble litt vin på meg i ferien også, men så bestemte kjære seg for å klamre seg fast i svingen i juni og vips så viste testen to streker :jepp: Vi var lettere sjokkskadet begge to siden vi aldri hadde trodd det skulle klaffe såååå fort, men nå som sjokket har lagt seg er vi bare glade og spente! Gleden har desverre vært byttet ut med bekymring de siste to dagene da jeg oppdaget litt rosa spotting sent onsdag kveld, og bekymringen utviklet seg til panikk da jeg trodde puppene ikke var ømme lenger i går tidlig. Men nå er puppeverket på plass igjen og ikke har jeg hatt noe vondt heller, så jeg er ved godt mot. Siden jeg reiser på ferie natt til mandag kom jeg rett inn til legen for blodprøve i går og skal tilbake å ta blodprøve lørdag, og så får jeg svar på om hcg-stigningen har utviklet seg som den skal på søndag. Legen var imidlertid veldig positiv, og jeg er ganske rolig selv også. Jeg har som sagt ikke hatt noe vondt, og jeg har ikke hatt mer rosa spotting. I tillegg er puppene er ømme og jeg var faktisk litt kvalm i går :hoppendeglad: Jeg kan med hånden på hjertet si jeg aldri har vært så glad for litt kvalme før!

Ellers så bor vi i Oslo og er i full jobb begge to.

Legen har beregnet termin (basert på mens-termin) til 26 mars, men jeg mener at den må være 24 eller 25 mars basert på at jeg vet når jeg hadde el siden jeg brukte el-tester. Dessuten er ikke syklusen min helt etter boka, så derfor så har jeg konkludert på at termin er 25 mars.

Jeg er en sånn som liker å vite alt, og legen måtte glise når jeg kom med alle datoer for når ting hadde skjedd og når jeg mente termin var :fnise:

Vi skal forresten vente til uke 12 med å fortelle det til noen siden vi har ganske stor familie og enkelte av våre nærmeste har langt fremskreden munndiare (det ville feks vært et under om mamma hadde klart å holde munn). Etter at jeg hadde litt rosa spotting er vi enda sikrere i vår besluttning på å vente med å fortelle.

Og siden jeg klør etter å prate om graviditeten er kvinneguiden blitt min venn i nøden :)

Det ble et langt innlegg om meg, men sånn blir det når jeg ikke har noen andre å prate om graviditeten med enn min kjære (som forresten ikke synes mine kroppslige symtomer er sååå interessante) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Veldig overrasket over full klaff på første forsøk selv jeg! Jeg sluttet på pillene i mars i fjor -tror jeg- og vi har siden da hoppet av i svingen. Denne mnd var den første der sambo kom inni meg under EL, og da satt spiren med en gang.

Jeg hadde overhodet ikke forventet det, så jeg var oppriktig overrasket når jeg ikke fikk mens-murringer og tut-mage et par dager før ikm, som jeg alltid gjør, og begynte da å mistenke noe. Merket også at puppene ble enorme og at jeg fikk kviser på rare steder i samme slengen, så da måtte jeg jo ta en test! Trodde jeg skulle få slag når jeg så et svakt + komme opp i testvinduet! :ler:

Tok en CB digital i går kveld før jeg hoppet til sengs, bare for å dobbelsjekke og den var også positiv! Jeg var nesten redd jeg hadde innbilt meg alt sammen. :fnise:

Men jeg syntes det er rart å skulle forholde meg til det å være gravid, uten at alle vet det og uten at det syntes på meg. For JEG syntes hele verden er forandret, mens for alle andre så er hverdagen som det alltid har vært. Jeg føler meg litt som en alien :ler:

Jeg gleder meg til det begynner å komme en liten mage som jeg kan strutte rundt med! Jeg er slank, så jeg regner med at det ikke vil ta for lang tid, men det er veldig individuelt slik jeg har forstått det?

På mandag er jeg i uke 5, syntes ukene kan gå litt fortere slik at jeg kan slippe bekymringene om spontanabort ol. Jeg er så redd for å oppleve blødninger, så jeg skjønner godt at du ble stresset og redd av det! Jeg sjekker papiret hver gang jeg er på do, ser sikkert ikke helt god ut der jeg driver å nistirrer på papiret :ler:

Hvor i Oslo er det dere bor forresten?

Men hurra for oss! Om alt går etter planen blir vi mamma'er i slutten av mars/ begynnelsen på april! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, trodde jeg skulle få slag jeg også når det dukket opp en strek på graviditetstesten. Jeg ble helt tørr i munnen mens hjertet hamret og hendene skalv og jeg tenkte "å herregud, hva har vi gjort nå"? :fnise: Etter noen minutter fikk jeg summet meg til å rope på min kjære, men han klarte ikke å se om det var noen strek på stripsen for jeg skal sånn på hånda. Haha, skal si det var to stille mennesker i leiligheten den kvelden.

Kjenner meg godt igjen i å nistirre på dopapiret ja. Godt ikke kjære har sett meg :fnise:

Vi bor ikke så langt fra Grunerløkka. Dere?

Ja, tenk. Hvis alt går bra skal vi bli mamma-er om ikke så lenge. Det er helt surrealistisk! Jeg også har litt problemer med å forholde meg til det hele, for bortsett fra ømme pupper har jeg ikke så veldig mange symptomer. Kjenner meg igjen i det du sier om at for meg er hele verden forrandret, mens for alle andre går jo dagene sin vante gang. Jeg tenkter på graviditeten 98% av min våkne tid, kun avbrutt av ting jeg er nødt til å konsentrere meg om. Men selv da er jeg helt susete. I går feks så fant kjære eggekartongen i fryseren, og han lurte veldig fælt på hvorfor jeg hadde fryst ned 6 egg :skratte: Jeg måtte innrømme at det ikke var helt med meningen at eggene hadde havnet der..

Jeg tenker også mye på hvordan vi skal fortelle det til familiene våre, og jeg blir helt på gråten hver gang, Lurer veldig på hvordan pappa kommer til å reagere på den gode nyheten. Jeg vet jo han kommer til å bli veldig glad, og jeg blir så rørt av å tenke på det.

Men hovedfokus nå er å komme til 12 uker!

Hadde du fortalt det til moren din? Hvordan tok hun det?

Og har du fått noen symtomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess
:

Vi bor ikke så langt fra Grunerløkka. Dere?

Jeg tenkter på graviditeten 98% av min våkne tid, kun avbrutt av ting jeg er nødt til å konsentrere meg om. Men selv da er jeg helt susete. I går feks så fant kjære eggekartongen i fryseren, og han lurte veldig fælt på hvorfor jeg hadde fryst ned 6 egg :skratte: Jeg måtte innrømme at det ikke var helt med meningen at eggene hadde havnet der..

Men hovedfokus nå er å komme til 12 uker!

Hadde du fortalt det til moren din? Hvordan tok hun det?

Og har du fått noen symtomer?

Vi bor på Rodeløkka, ganske nær Carl Berner faktisk ;) Vi leier her for øyeblikket, men skal kjøpe oss en egen leilighet til høsten nå, spennende! :Nikke:

:skratte: Jeg ser for meg at dere var passe overrasket når din kjære fant 6 nedfryste egg ja! Jeg er selv helt sutrete jeg, hjernen er som teflon og alt som blir sagt til meg går inn det ene øret og ut det andre. Klarer murene ikke følge med på en normal samtale :ler:

Min kjære sa i dag at om jeg blir mer surrete så kommer jeg ikke til å huske på å ta på meg sko før jeg går hjemmefra! :fnise:

Jeg har faktisk vært på hyttetur med mamma og pappa + søsken den siste uka, så jeg fortalte mamma at mensen ikke hadde kommet enda, -hun tok det hele svært piano- og at jeg måtte innom apoteket. Tok testen påfølgende dag og måtte rope henne inn før å få henne til å dobbelsjekke at det var et + der. Følte meg som den fjortisen, men jeg fikk faktisk helt sjokk. Jeg hadde overhodet ikke ventet klaff på første forsøk.

Så siden den første teststreken var litt svak så tok jeg en ny når jeg kom hjem til min kjære igjen dagen etter, og der stod det sort på hvitt: Gravid!

Siden mamma og pappa ble med meg tilbake til Oslo på besøk i noen dager etter hytteturen, så fortalte jeg og kjære det til dem under frokosten i dag tidlig. Det ble godt -men rolig- mottatt :) Jeg lurer på om de har vært gjennom en spontanabort back in the days, for mamma er svært påpasselig med at jeg ikke må fortelle det til folk og fe før om enda et par måneder og at jeg ikke må henge meg helt opp i dette "allerede".

Er det en spesiell grunn til at dere vil vente til uke 12 eller?

(Edit: men det skal sies at vi ikke hadde sagt det så tidlig hadde det ikke vært for at de har vært her med oss nå og at jeg ikke ser dem igjen før om ett par måneder)

Mine symptomer er: harde (men ikke kjempeømme) pupper, som har blitt store! (syntes jeg :fnise: ), litt vondt i ryggen, små murringer der nede, at jeg må tisse ofte og at jeg er trøtt. Veldig overkommelige og greie symptomer! :Nikke:

Har du fått noen?

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bor vi jo like i nærheten av hverandre da! Morsomt! Hvor har dere tenkt til å kjøpe?

Grunnen til at vi vil vente til 12 uker med å fortelle er at vi pga. skilsmisser ol med årene har fått ganske stor familie (toalt 5 "sett" med foreldre :overrasket: ), og jeg vil at mamma skal være den første til å få vite det. Problemet er at jeg har ingen tro på at mamma klare å holde tett om en så stor nyhet i så mange uker, og jeg vil jo gjerne at vi skal få lov til å fortelle det selv til feks mormoren og morfaren min og til pappa, så da har vi bestemt oss for å holde det hemmelig inntil 12 uker. Egentlig er det litt ok å holde det hemmelig også, for da får vi tid til å venne oss til tanken selv før alle får vite det. For det er jo fortsatt sånn at jeg vet jo at jeg er gravid (10 graviditetstester lyver vel ikke :fnise:), men jeg klarer ikke å fatte det. Og sånn er et for kjære også. Faktisk så måtte han ta en test han også bare for å sjekke at ikke alle fikk positivt utslag på testene :fnise: (jeg hadde en drøss med tester fra billige-tester.no liggende).

Av symptomer er det tydeligste symptomet ømme, tunge pupper som stikker og verker litt innimellom. De har blitt litt større også, men ikke så mye. Men de har derimot blitt litt mer "bouncy" :sexy: I tillegg har jeg fått litt ømme brystvorter.

Utover det så murrer det litt i livmorområdet, og så er jeg helt insane sulten om morgenen. Føles ut som jeg ikke har fått mat på minst en uke. Men når jeg får mat er jeg ikke så sulten lenger, det holder med et par biter. Og så er jeg litt moody da, hehe. Jeg føler ikke jeg er så mye mer gretten (kanskje litt), men jeg blir utrolig fort rørt. I går feks gikk "Walk the line" på tv og når scenen hvor Jonny Cash fridde til June kom så trillet tårene. Jeg er ganske lettrørt fra før av også, og nå tar det helt av! Sipper i et kjør :cry3: Og så må jeg tisse ganske ofte da, og er litt trøtt. Men trøttheten er ganske overkommelig siden jeg kunne ha hjemmekontor nesten hele forrige uke pga. at det var nesten helt folketomt på jobben. Og med hjemmekontor kunne jeg legge inn en liten power nap i to tiden :)

Det var mine symptomer hittil. Og vet du hva? Jeg er 5 uker i dag! :hoppendeglad: Gleder meg til å få svar på hcg stigningen i morgen. Jeg er nesten 100% sikker på at jeg kommer til å få til svar at alt er ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått svar fra lengen på blodprøvene, og hcg-stigningen var akkurat som den skulle :strix::hoppendeglad::strix::hoppendeglad: Da kan jeg reise på ferie litt mye lettere til sinns!

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Da har jeg fått svar fra lengen på blodprøvene, og hcg-stigningen var akkurat som den skulle :strix::hoppendeglad::strix::hoppendeglad: Da kan jeg reise på ferie litt mye lettere til sinns!

Hurra for hcg-stigning! :strix: Da er nok alt i sin skjønneste orden tenker jeg. Godt å bli litt beroliget før du stikker av på ferie, så kan du slappe helt av og nyte tilværelsen. :hoppendeglad:

Vi har lyst å kjøpe i Sagene/Bjølsen/Torshov/Storo-området :fnise: Vi vil litt lengre opp enn der vi bor nå i alle fall, og det hadde vært fint å fått barnefamilier til naboer, et rolig område og parker rundt oss.

Jeg holder på å bli gal av å bo her vi bor nå i alle fall, der er hovedsakelig unge mennesker som leier i leilighetene rundt oss, som er overmåte begeistret for vors og nach alle dager i uka. Pluss at det er et heller dårlig isolert murbygg som bærer lyd ekstremt godt. Jeg holder på å irritere på meg hjerteinfarkt.

Så vi skal begynne å lete for fullt nå, jakten er i gang! :ler:

Leier dere eller eier dere?

Det virker forresten som om det er kun meg og deg som skal få barn i mars her inne på Kg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! De var godt å få tilbakemelding fra legen om at blodprøvene viste fin hcg-stigning ja, for jeg har vært ganske bekymret de siste dagene. For hver lille ting jeg kjente "der nede" så trodde jeg at jeg begynte å blø, sjekket sikkert 15 ganger om dagen. Det var utrolig slitsomt og det gjorde at jeg de siste dagene ikke har klart å glede meg noe særlig over graviditeten. Men nå er jeg ved godt mot igjen, man kan jo selvfølgelig aldri vite om det går bra eller ikke, men jeg har en god magefølelse igjen iallefall :)

Vi eier leilighet. Vi har en tre-roms, men vurderer å kjøpe noe større. Vi har veldig lyst på hus, men det er jo så innmari dyrt, iallefall når man ikke vil flytte ut av Oslo. Så vi blir nok boende en stund til.

Stress med naboer som har vors og nash ja, heldigvis er det sjelden noe bråk fra naboene her vi bor. Nå som vi ikke har fester så ofte lenger heller så er det faktisk ganske stille her :fnise:

Ja, det ser ut som vi er de eneste som får barn i mars ja :fnise: Tipper det kommer noen flere etter hvert som sommerferien går mot slutten!

Ellers så reiser vi på ferie i natt så jeg kommer ikke til å titte innom like hypping de kommende ukene, men jeg har med pad så jeg titter innom i ny og ne :) Heldigvis så har jeg ikke lagt på meg noe enda, så prosjekt bikinikropp 2012 har ikke vært forgjeves :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Litt ulikt på ulike beregninger, men er ca 6 uker nå. Prøvde ikke aktivt, men hadde sluttet på p-pille for å teste hormoner pga muligheter for tidlig overgangsalder. Hadde sex en gang i syklusen, så ikke vanskelig å regne ut når i alle fall :-) Min samboer har en datter fra før, dette blir min første. Ekstra spent fordi jeg ved forrige graviditet måtte fjerne en eggleder da graviditeten satte seg der.

Ikke vært hos lege enda, men håper alt er bra med knøttet der inne. Har lite symptomer bortsett fra all tissingen, litt murringer, stikk og i perioder oppblåst mage, reagerer også litt på noe mat av og til.

Gleder meg stort, men kjenner at jeg ikke tør rope jippi enda siden det er så tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i dag... Har ikke helt gått opp for meg ennå! I følge terminkalkulatoren er termin ca 28.mars, men pga ustabil syklus er det ikke lett å være sikker....!

Dette blir vårt første barn, han er 27 og jeg 26. Kjøpte leilighet sammen i fjor vinter og rakk såvidt å slutte på p-pillene før vi var gravide! Nå krysser vi alle fingre og tær på at dette går bra og at vi ikke mister.. Har lest altfor mye om graviditeter som ikke går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så koselig med terminklubb! :) Jeg ble gravid i første pp og er nå 5 uker på vei! Ble skikkelig sjokkert da jeg fikk positiv test dagen etter ikm, hadde ikke forventet det siden jeg fikk negativ test to dager før ikm. Tok tester 3 dager på rad som alle ga positivt svar! :hoppendeglad: Jeg og samboer er kjempeglade!! Hadde aldri trodd det skulle gå så fort! Ifølge terminkalkulator.no har jeg termin 5. april! :) Skal bli gøy å følge dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hei og velkommen alle nye! :)

Gøy å se at vi er flere som har termin i mars/april, jeg trodde det var kun Frøken Vims og jeg som skulle bli mødre da :fnise: Skal bli artig å følge hverandre med voksende mage og en termindato som kommer krypende nærmere for hver dag.

Hos meg har kvalmen kommet, og den blir forsterket av lukter, spesielt matlukt, og siden jeg jobber som servitør så er dette en utrolig dårlig kombinasjon. Jeg går på jobb og er helt ødelagt om dagen, men jeg er ikke så dårlig når jeg er hjemme og tar ting i mitt eget tempo.

Så nå om dagen er jeg veldig usikker på om jeg skal ringe legen og be om sykemelding i et par uker eller hva.. Jeg går på jobb og klarer ikke smile til gjestene mine engang, så ille er det. Så jeg er veldig usikker.. Noen som har noen innspill/råd?

Har dere fått noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper bare de neste ukene går fort jeg, sånn at man kan slappe litt av etter 12 uker! :) Liker ikke disse usikre ukene hvor man egentlig bare har lyst til å glede seg, men så tørr jeg ikke helt siden jeg ikke er så mange ukene på vei!

Har ikke noen symptomer i det hele tatt, og håper i grunn det holder seg slik. Merker fint lite til hele graviditeten...

Høres ikke greit ut å jobbe med masse ulik mat og gå rundt kvalm! Hadde kanskje snakket med legen for å hørt hva han syns om å sykemelde seg.. Han har sikkert vært borti flere i lignende situasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :goodbye:

Testet positivt for en uke siden. Er 5 uker på vei og har termin ca 6.april :nigo:

Krysser nå fingrene for at alt skal gå bra, en nær venninne mistet nettopp i uke 11. Så jeg føler at jeg går med det litt i bakhodet hele tiden. Men man må jo bare håpe på det beste :happy:

Jeg har masse symptomer! Hadde symptomer flere dager før jeg fikk positiv test. Brystene er ømme og har svulmet opp, jeg har murringer i magen som kommer å går, tisser ofte, er oppblåst - fiser mye (sorry detaljer), ofte sulten, kjeeeempe trett, og i helgen hadde jeg skikkelig løs og rar mage (sorry igjen). Er ikke sikkert det sistnemnte kommer av graviditeten da :-p men tenkte å nevne det i tilfelle noen andre har hatt det. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle, morro at flere en Little Princess og jeg har termin i mars/april :)

Her er formen ok, og mine symptomer er ømme pupper og brystvorter, at jeg må tisse OFTE, og at jeg sliter med matlysten. Er for øyeblikket på sommerferie i det store utland og all lokal mat byr meg midt imot. Jeg blir rett og slett kvalm av bare å tenke på den lokale maten, og desverre er de ikke spesielt flinke til å lage noe annet :-/ Heldigvis har jeg funnet en lunchbar drevet av en norsk dame som serverer bagels med Philadelphia ost, LYKKE <3 <3 Dette blir nok den første ferien hvor jeg går ned i vekt ;) Ellers har jeg hatt litt mer blødninger, men det er bare litt og det kommer bare etter litt sengehygge. Siden jeg har lest at det er ganske normalt, og legen min har forberedt meg på de som har hatt en blødning ofte opplever flere blødninger, prøver jeg å holde hodet kaldt og ikke bekymre meg for mye.

Little Princess: jeg føler virkelig med deg som jobber i restaurantbransjen. Jeg har også store problemer med matlukter om dagen :( Hvis jeg var deg ville jeg tatt en prat med legen og hørt hva han mener om saken, det må jo være utrolig slitsomt å være kvalm og samtidig prøve å være serviceinnstilt.... *medfølelse og en klem sendes din vei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GRATULERER med spirer alle sammen <3

Jeg er selv 6 uker på vei idag og har termin 31 mars (ut fra mensen). Testet positivt for en uke siden og hadde kjent på kroppen i ca 10 dager at det var noe på gang :) Det kom allikevel som et sjokk, fordi jeg ikke følte meg gravid slik jeg hadde forestilt meg (har aldri vært gravid før). Jeg er veldig stolt og lykkelig over graviditeten, men bekymrer meg som mange andre her over alt som kan gå galt. Jobber i tillegg med barn på sykehuset, og har sett mye av hva som kan gå galt også når de er født. Må vel bare skyve dette tilside og heller bruke tiden på å glede meg over at det spirer:) Det går jo bra for de aller fleste:)

Av symptomer føler jeg selv at jeg ikke kjenner så mye. Er i svært god form og føler jeg har mye energi. Når jeg kjenner etter så har jeg allikevel både superømme bryster, enormt skjerpede sanser (irriterende god hørsel), evig sult, murring og stikking i magen, MYE gass, kvalme hvis jeg spiser for mye. Var mye trøtt i forkant av at jeg testet positivt, men etter dette har jeg faktisk hatt super energi og stått opp på nettene fordi jeg ikke får sove :P I tillegg til dette så er jeg et skikkelig emosjonelt fyrverkeri! Gråter for ingenting og kjefter, hyler og smeller for den minste ting. Huff........... Stakkars min tålmodige samboer som svelger unna det meste ;)

Har for tiden ferie og skal snart reise til varmere strøk. Bekymrer meg såklart også for dette, men velger å ta sjansen allikevel. Jeg har bodd i landet vi skal til og føler meg "trygg" på at alt skal gå bra. Andre som skal ut å reise med "blindpassasjer" i nærmeste fremtid eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi begynner å bli en liten gjeng med termin i mars/april har jeg laget en presentasjonstråd så det blir litt enklere å holde styr på hvem som er hvem :)

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei og gratulerer til alle gravide :)

Vi fikk positiv test for tre uker siden, noen dager etter ikm. Fikk negativ test et par dager før ikm, så hadde ikke så store forhåpninger, men min kjære var overbevist om at han hadde truffet blink på første forsøk. Han var jo så ivrig den uka jeg hadde EL ;) Vi er kjempeglade, men jeg har litt vanskelig for å innse at det er sant. Grunnen er nok at jeg er veldig redd for å miste og vil ikke glede meg for mye, samtidig er barnet svært ønsket, noe som gjør det enda skumlere...

Av symptomer opplevde jeg sterke menssmerter de første 4 ukene av graviditeten og gikk å ventet på mensen som aldri kom. I tillegg er jeg en del trøtt, har hatt en heftig forstoppelse (allerede!!) med tilhørende luft (...), tunge bryst og i dag kom den lammende svimmelheten og kvalmen. Møtte en vegg da jeg skulle ned å spise middag hos svigers i dag og måtte bare gå opp å legge meg igjen med tårer i øynene... Men de vet om graviditeten og tar hensyn, så de forsto meg. Vi valgte å fortelle det til foreldrene våre ettersom vi møtte dem i løpet av ferien, men har presisert at det er tidlig, så de må både holde munn og være klar over at det går galt. Fikk bare positive tilbakemeldinger og vi angrer ikke på å ha fortalt det.

Var hos legen tidligere denne uken og fikk fastsatt menstermin til 30. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hei hei alle nye! :)

Det har vært lite action med meg i det siste, kvalmen kom -som jeg skrev- for et par uker siden og slo meg helt ut. Klarte bare å ligge på sofaen å puste, såvidt. Så jeg dro til legen og han sykemeldte meg 100% i 2 uker, og etter de to ukene begynner jeg på jobb igjen, men er fortsatt 50% sykemeldt ut måneden. Veldig takknemlig for forsåelsesfull lege.

Etter jeg har fått slapper av i en ukes tid så har kvalmen bedret seg veldig heldigvis og jeg føler meg mye bedre. Kan faktisk spise mat igjen! Utrolig hvor mye kvalme påvirker psyken og levestandarden, jeg trodde jeg skulle bli fullstendig gal på den lille tiden jeg var kvalm, så jeg forstår ikke hvordan folk med hypermesis (?) klarer det. Hatten av til dere! :Nikke:

Utenom kvalmen så har jeg mye murringer, enorme pupper og er trøtt hele tiden. Det er vel ganske standard symptomer vil jeg tro? Og så begynner jeg å få en liten bulk nederst på magen, gøy! Jeg ser ikke gravid ut da, vare som om jeg har spist en tung middag, ikke såå gøy :ler:

Skal på min første svangerskapskontroll den 29. august og tidlig UL den 6. september, og det skal bli så spennende! Jeg er forresten i uke 8 i morgen, og da er det "bare" 7 mnd igjen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...