Gå til innhold

Gorgonzolas gnål! (et korstog mot likestilling, feminisme og annet illusorisk pjatt)


Gorgonzola

Anbefalte innlegg

Gjest iGirl

Noen kødder med huet ditt! Øh, er det greit at jeg sier det her, eller er det bare Gorgonzola som får svare?

Hehe neida, jeg fant ut av det. Det er snakk om fraktvekt. Innenfor logistikk blir 1 m3 alltid regnet som 333 kg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

"Hele verden" engasjerer seg i halshogginga av den amerikanske journalisten Foley. Det er selvsagt en barbarisk og uakseptabel handling. Det mener også jeg. Facebook går i svart, mediene har saken som headliner, politikere står frem, i offentlige og sosiale medier og uttrykker sin harme og støtte til pårørende.

De siste to ukene er mer en tusen menn drept på de mest bestialske måter i Irak, et sted mellom 500 og 1500 kvinner bortført. I samme periode er garantert hundrevis drept i Syria, noen unge palestinske menn skutt og drept eller torturert, noen kinesiske gruvearbeidere omkommet og helt sikkert et par dusin bygningsarbeidere også, i Afrika og Sør Amerika.

Rart det der - verdens til dels ekstremt selektive sympati og engasjement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fordi "vi i Vesten" lettere identifiserer oss selv med journalisten, fremfor gruvearbeidere og sivilbefolkningen i Irak...

Veldig trist, og det burde absolutt ikke være sånn. Men jeg antar det er grunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er like gøy hver gang. Når menn liksom skal være like engasjert og ikke minst ha samme atferd som kvinner når det kommer til forhold, relasjoner og interaksjon mellom kvinner og menn.

Hallo - siden tidenes morgen har kvinner og menn hatt kapitalt ulik approach på alt som har med forhold, forpliktelser, tanker, meninger, atferd og følelser rundt akkurat det å "være sammen".

Nei, det er ikke sånn at menn IKKE vil være sammen. Det er bare det at menn, som sådan, som hovedregel har en mildt sagt annen definisjon av det å "være sammen". Like gøy hver gang, hvert år, hvert tiår, hvert århundre og hvert millenium. Og det forandrer seg altså ikke.

Selv om Jonas og Audun fester en eller annen fiffig bagde på jakkeslaget og later som om de både skjønner, forsvarer og eventuelt forfordeler kvinner.

Likestilling my (pretty og veltrente) ass.............. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I dag fikk jeg øye på dem. Enda et (potensielt) eksempel på "doomed couple" i verdens såkalt mest likestilte land. Ombord på flyet. Mor, far, tre krapyl i aldersspennet 1-4 år. Tett som bare det.

Kvalifisert gjetning (basert på egen, dog begrenset, empiri men allikevel mer enn 10 par jeg kjenner): Hun har hatt en master plan hele veien og i den inngår tre barn med rimelig tett mellomrom. So be it.

Beskjeder, logistikk, frem og tilbake, hun med spedbarn på fanget (egen sele), de andre på setene innenfor. Han plassert over midtgang vis-a-vis. Drodling om overtid, jobbreiser, møter, hobbyer (ja, de satt på raden bak meg), fiske- og paragliderturer for ham, kick offs and so on.

Jeg tenkte: Om to år, når mor er tilbake i jobb, 100 eller 80 prosent. De evaluerer de siste 36 måneder med hovedkonklusjoner som; på grensen til null sex (hun orker ikke da barna er krevende og han er i overkant lite tilstede), for mye jobb (han må tross alt vise for henne, seg selv og hele verden at han er i stand til å forsørge familien), for mye jobb og logistikk når begge plutselig har en Outlook til å få frysninger av, hvor ble det av oss?, bebreidelser, beskyldninger, likegyldighet, fasade, feil fokus og forglemmelser.

Blir det 50/50 eller har du ikke tenkt å ta ansvar? Husk det er likestilling? Jada, jeg er overbevist om at det meste faller på meg men nå må du vise at du er mann, bla bla bla. Usikre, urolige, understimulerte og rotløse unger der sjansen for en eller annen spes.ped./familietjeneste utredning er minst 50% (også der)

Halvparten av de jeg betraktet ender omtrent der. Skal vi fortsette "utviklingen"??? :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doomed couples ser jeg mange av. Ikke alltid med unger innvolvert. Mannen og jeg traff en venninne av meg og hennes samboer i sommer i Oslo. Etter to timer bemerker jeg at hun ikke bærer sin egen håndveske. Den er for tung, fniser hun. Og klapper mannen sin på hodet og sier (direkte sitat) "Men det er så gøy å få med alle tingene sine når man har med pakkeselet sitt". Vesken var av størrelse "jordmorkoffert" og hun ba stadig om å få ting som neglefil, mobil, lommebok, solbriller... og like ofte om at ting måtte på plass igjen. Feig som jeg var sa jeg det ikke høyt, men kun tenkte at den mannen fortjener noen som behandler ham med respekt og snakker til/om ham med respekt. Spesielt foran andre mennesker. For ham, ukjente mennesker. Hyggelig måte å bli introdusert på. Pakkesel.

Jeg tror enhver kvinne som tar rollen som universets midtpunkt og krever dronningbehandling av partneren sin, uten at han gir dette fra seg frivillig, dømmer forholdet nord og ned. Enten hun nå overkjører med familieplanlegging eller veskeholding. Noe som forsåvidt går begge veier uansett kjønn, men det er liksom stuereint at en kvinne kan le av en mann og kalle ham en sherpa. Forsøk å smake på den kommentaren utenfor Rema 1000 om en kvinne bærer fire poser og en mann bærer avisen. Ingen hadde ledd da, men sett på mannen som om han var gal. Og litt ond.

Og... jeg hadde rett. De var ikke lengre et par da jeg traff henne igjen i forrige uke.

The kicker? "Han hadde jo aldri egne meninger."

Hoho. Hei, forresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å heve fanen igjen, i front av korstoget.

Det fremstår, for meg, noe underlig og litt kuriøst at kvinner, som gruppe, alltid kan frontes. Som gruppe og ikke minst; "stjele" plassen, ikke bare i media men også i næringslivet og politisk, for å sikre oppmerksomhet, goodwill, penger, fokus og fordeler - tilnærmet ukritisk.

Nå lurer du kanskje på hvor jeg vil. Listen up:

TV aksonen: (Jeg kommer til å gi 1.000,- spenn fordi formålet er helt gull) - kvinner (og barn) er de som jobber rævva av seg for å skaffe familien (kvinner og barn?) rent vann. Mellom linjene - mennene er enten ute og kriger (og dreper og voldtar andra kvinner og barn?) eller på fylla. Som selvsagt er bullshit. Rent vann og tilgang til sanitære forhold applauderes fra denne (bitre og konservative?) kanten for alle aldre og begge kjønn - hurra!

Rosa sløyfe: På butikker, i aviser (annonser), jakkeslag, på restauranter - everywhere! Nå gjelder det å markere støtte til alle ofrene (bevisst ord) for brystkreft. Ikke minst fra menn. Alle politikere, kjendiser, næringslivstopper, klesbutikk-kjeder og programledere bør må kjenne sin besøkelsestid. Minner i forbifarten om at flere menn rammes av prostatakreft hvert år enn kvinner som rammes av brystkreft....

Radio debatt for et par uker siden: Bekymringen rundt unge kvinners påståtte unnlatelse til å ta celleprøver av egen livmorhals, med tanke på å oppdage mulig forstadium til livmorhalskreft. Tirader fra bekymrede leger og forskere om viktigheten av at unge kvinner, for det første, er friske og, for det andre, er fertile og i stand til å bære frem nytt avkom. Har noen noengang sett/hørt tilsvarende debatt/bekymring når det kommer til (unge) menn og potensiell testikkelkreft (som altså er en av de vanligste kreftformene i den aldersgruppen)?????

"Flink pike" - syndromet og kvinners sykefravær. De siste ukers debatt om tema, eller skal vi driste oss til å kalle det temaer, i flertall?: Helsider opp og ned, fra kommentatorer, forskere, direktører i Arbeidstilsynet, fagfolk i NAV, synsere, bloggere og journalister. Wow! Her jobbes det med koblinger, unnskyldninger, (bort?)forklaringer og historier som i sum, omtrent samtlige, har som mål å rettferdiggjøre, utligne, forsvare, nøytralisere og sikkert også terminere enhver antydning om at kvinner, som sådan, må faktisk skjerpe seg. Den slags vil vi ha oss frabedt.

Nakenbilder på Snapchat o.l.: "Rystende" reportasjer om (ekle og helt sikkert også kriminelle) menn som (på det groveste?) har utnyttet uskyldige kvinner og hacket seg inn for å stjele og formidle nakenbilder av kvinner. Makan! For noen svin. Men skulle du ha sett/hørt: selveste Politiet har, hold pusten, uttalt at alle - til og med kvinner - må både reflektere over og faktisk ta ansvar for egne handlinger, også når det kommer til både å ta nakenbilder av seg selv og deretter (eventuelt) dele dem på sosiale medier, nettsteder og andre kanaler der uvedkommende har en viss mulighet til tilgang, om enn på ulovlig vis. Hvem vet, vi kan jo risikere at kvinner også må ta grep for å unngå at andre får vite/får tilgang til pin-koden på egne bank-/kreditt kort også..... :filer:

Menn, som sådan, fortsetter ufortrødent videre. Nei, ikke med å plage kvinner men med å fortsette å jobbe, forsvare, beskytte, sikre økonomien og gjøre det vi kan for at kvinner skal føle seg vel/ha det bra.

Det suverene flertallet av oss agerer i hvert fall slik. Mens vi dør, drukner, drepes i kriger,arbeidsulykker, på grunn av sykdommer, går til grunne, tar vårt eget liv og sliter oss ut i en skala som er noen divisjoner over dere.

Og vi gjør det uten at det er tema i "Debatten" eller i "aktuelt", eller helsider i Aftenposten eller VG. Eller agenda i Stortinget eller på sosiale medier. Eller i etablering av støttegrupper eller nye organisasjoner.

Samtidig blir vi beskyldt for å holde kvinner nede, stenge dem ute av det gode selskap og bevisst sørge for intern mannerekruttering i alle gutteklubber Grei.

Hvorfor bables det om likestilling???? :klo:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Long time, no gnål:

I dag hørte jeg følgende på radioen, fritt sitert; "salg, bare ordet salg trigger omtrent halvparten av oss, nemlig kvinnene. Det er tross alt kvinnene som står for omtrent alt av familiens forbruk. Mannen har husets verktøy og handlerundene på Clas Ohlson som sine eneste gjenværende arenaer. Da er det kanskje ikke så rart at vi bør satse på det nye 'sheconomy', det er kvinnene som er den attraktive målgruppen. Da er det muligens over og ut for dresskledte kjedelige business-menn"

Tenkte jeg skulle høre med "likestillings" (bevisst i gåseøyne) ombudet om dette bør vurderes som nedsettende overfor menn. Etter en kaffekopp og refleksjoner dropper jeg det. Svaret vil nok være at jeg er en overtolkende bitterpikk som har et forkvaklet kvinnesyn og er en bremsekloss for den moderne og absolutt nødvendige "likestillingen" mellom kjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Manglende sex-lyst er det vanligste rapporterte seksualproblemet hos kvinner.

Mangel på sex er det vanligst rapporterte seksualproblemet hos menn.

Jadda, vi er så like atte.......

Men for all del, menn er egoistiske drittsekker som ikke tenker på dama si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, jeg har tenkt litt. På det med den mildt sagt store kløften mellom opfatninger hva seksualitet (som sådan) angår kvinner og menn. Og kommet til følgende foreløpige konklusjon. Om jeg deler kvinner inn i tre grupper. 1) De uten seksuelle lyster (de finnes jo, come on, de er ikke så rent få heller) 2)De med gjennomsnittlig libido (de finnes og evner å vekke denne når det passer, hvilket selvsagt ikke er alltid) og 3)De med sterk libido.

Det er noe helt annet å diskutere med gruppe 3 vs gruppe 1. For å si det forsiktig. Kan noen fra gruppe 1 "plutselig bli medlem av gruppe 3? Tja, enkelte jeg kjenner hevder det. Påstanden er at det handler om å treffe riktig partner. Det blir for lettvint mener jeg. Skylde på andre lizzm. Again :omg:

Hva tenker eventuelle følgere om tema??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Zappa innom 'Aktuelle saker og politikk' i dag og jeg må si jeg er smått forundret. Det store flertall av tråder er knyttet til muslimer, muslimfrykt og islam redsel, i en eller annen form og fasong.

Greit nok om dette hadde vært et nettforum som ble dominert av usikre, sinte unge menn men vi snakker Kvinneguiden her. Dette er ikke bra, ikke i det hele tatt. Smalt, uryddig, lite intelligent og direkte fordummende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lille-pus

Hmmmm, jeg har tenkt litt. På det med den mildt sagt store kløften mellom opfatninger hva seksualitet (som sådan) angår kvinner og menn. Og kommet til følgende foreløpige konklusjon. Om jeg deler kvinner inn i tre grupper. 1) De uten seksuelle lyster (de finnes jo, come on, de er ikke så rent få heller) 2)De med gjennomsnittlig libido (de finnes og evner å vekke denne når det passer, hvilket selvsagt ikke er alltid) og 3)De med sterk libido.

Det er noe helt annet å diskutere med gruppe 3 vs gruppe 1. For å si det forsiktig. Kan noen fra gruppe 1 "plutselig bli medlem av gruppe 3? Tja, enkelte jeg kjenner hevder det. Påstanden er at det handler om å treffe riktig partner. Det blir for lettvint mener jeg. Skylde på andre lizzm. Again :omg:

Hva tenker eventuelle følgere om tema??

En meget interessant tanke.

- og du stakk den i ytterkantene, noe som sannsynligvis gjør den noe problematisk.

Å konvertere aseksuelle mennesker til seksuelle fyrverkeri kun ved å introdusere en såkalt korrekt partner, - jeg følger ikke den tanken helt ut.

Skulle det være slik, for å leke litt med den tanken, så definerer man en påstand om at alle mennesker egentlig har en sterk libido, men at det er årsaker i miljø som gjør at det legges lokk på denne sterke libidoen slik at den oppfattes som ikke-eksisterende.

Kan det bli like feilaktig som å påstå at alle mennesker i bunn og grunn innehar nøyaktig samme egenskaper?

Den psykiske delen av seksualiteten derimot er alltid interessant. Alt starter i hodet (det man setter hatten på, ikke ett av de andre).

Og at man har bedre sex, på alle plan, med enkelte mennesker enn med andre, tror jeg ikke det trenger være så stor tvil om.

- men å pålegge den ene parten ansvar eller skyld for dette er nå å strekke strikken over bristepunktet synes jeg.

Mennesker som er avslappet med og i seg selv, som er trygge på seg selv og ikke så rigid opptatt av å til enhver tid tilfredsstille medias og diverse 'brunkremhorer' sine selfies, - de menneskene er bedre sexpartnere enn dem som ikke vil/kan/tør vri seg i en spesifikk retning fordi da synes den lille bulken på maven, eller da vises tilløpet til ett-eller-annet vedkommende selv oppfatter som uperfekt ved seg selv.

Den seksuelle kjemien skapes i det psyken deler mellom to eller flere, og de som evner å fatt dette og spille på det mens man aksepterer enkeltmenneske i all sin glød og skjønnhet, - det er de partnere som sammen får hverandre til å gløde av kåtskap og lyst i time etter time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jaja, what else is new.

Når menn slaktes ned i hopetall er det "krigshandlinger". Når kvinner og barn drepes er det massakre.

Sier Dagbladet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg nok en gang ikke igjen i denne verden. Altså KG verden. Det bables i vei om følelser, ikke følelser, miste følelser eller få igjen følelser. Jeg simpelthen aner ikke hva det konkret betyr eller hvordan jeg skal tolke det. Jeg føler mye, hele tiden, for mye og mange. Jeg har aldri opplevd "å få følelser", ei heller "å miste følelser". Er det bare en (patetisk?) måte å skrive om sjelslivet på eller har kvinner noen brytere de driver og skrur hit og dit på.

Raringer :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sannelig sier jeg dere - i morgen er det selveste kvinnedagen. Og da er krangelen i gang, her og der. Om hvem som egner seg som talere og parole skribenter, hvem som skal holde appeller, hvem som er berettiget til å si noe, gå i tog, mene noe eller delta i debatten. Og er det ikke typisk? Eksludering,sleivete kommentarer og utestenging. Akkurat som i barnehagen, på SFO, i skolegården, vennegjengen, på arbeidsplassen og i syforeninga. Kvinner fornekter seg ikke.

Så slenger en såkalt "borgerlig feminist" innom, gjerne i Aftenposten, og forfekter at Kvinnedagen - se den - er faktisk for alle. Kvinner altså. javel, "de' e flott det". Men dersom det er sånn, hvorfor har "vi" da Kvinnedagen???

Uansett - ha en god dag, dere som på død og liv må benytte kjønnsstempel, kjønnsbåser og dra kjønnskortet i enhver politisk (korrekt) sammenheng. Samtidig som det er det dere beskylder menn for å gjøre, hele tiden, med den (selvsagte) hensikt å undertrykke kvinner.

My ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Blir lenge mellom oppgulpene her nå men bitterpikken er travelt opptatt.

Uansett - like greit å poste dem her. Lager jeg en "public" tråd et annet sted blir det bare hazzle.

I dag har både TV2 og NRK følgende sak høyt oppe på plakaten i nyhetene: Nå er det ett år siden Boko Haram kidnappet/bortførte 270 jenter i Nigeria, en forkastelig handling i seg selv. Det markeres hist og her og mange er kritiske til hvor lite verden, og media, engasjerer seg. Da bare minner jeg om at 300 sivile irakere, unge (potensielt stridsdyktige) menn ble regelrett slaktet ned i forrige uke av IS. Denne saken må du virkelig lete etter på medienes nettsider om du ønsker å finne ut noe. Den ble ikke engang nevnt i hverken TV2 eller NRK sine nyhetssendinger sist uke.

Det er smått fantastisk - eller rettere sagt helt skandaløst tragisk.

Men sånn er altså verden.

Ikke rart jeg blir litt sånn Kjetil Rolness - ish i min atferd, med litt store bokstaver.

Hillary Clinton lanserer sitt president kandidatur, med "WOMAN" som det fremste og tydeligste budskapet på diverse flyers og annonser. Altså, fordi hun er kvinne skal/bør folk stemme på henne.

Det ble underbygget av A. Huitfeldt på Aktuelt (NRK2) senest i går, der hun uttalte at hun, som KVINNE, føler sterkt for å støtte Hillarys kandidatur. Det er så dumt at det burde være mulig å beklage det offentlig.

Hvem er ikke lynkjapt ute med å dra "kvinnekortet" med en gang en kvinnelig kandidat, figur, artist, politiker, idrettsutøver føler seg dårlig behandlet??? Med skarp kritikk til omgivelsene med krystallbeskjed om at dette med å linke alt til hennes kjønn er et overtramp?

Men når det skal argumenteres for opp og frem - se der, de samme damene er ikke sene med å dra det samme kortet, for da passer det liksom.

Håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Prøver igjen.

Ny dagbok, nye muligheter.

Satan jeg angrer som en skabbete bikkje over at jeg sletta meg i fjor sommer. Tenk - alle de innleggene (tusener på tusener), alle de plussene (djeezez det var enda flere) og oppstarten av dagboka som jeg bare var fornøyd med.

Ennyveis - jeg gjør et nytt forsøk nå. Det som er litt synd er at jeg har mistet halehenget. Beibsa som leste hvert et ord, komma, hver eneste lille spissformulering mens de gned seg mot stolen og ble lett tungpustet og tenkte henført "hvordan er han, sånn på ordentlig", "tenk om han han hvisket meg i øret med samme velformulerte ord og setninger som han skriver på KG mens han holder meg fast og tar meg bestemt, slik en Mann skal gjøre".

Borte er de, alle groupies'ene mine. Pokker!

Tilbake sitter en gjeng bitre, desillusjonerte damer som har mistet alle drømmer :grine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen meg på tide, for å si det rett ut. Jeg er så dritt lei alle generaliseringene og den mer eller mindre bevisste (eller bevisstløse) sammenblandingen av seksuell trakassering (som vi ikke skal ha noe av) og uønsket seksuell oppmerksomhet (som er endel av voksenlivet), heia Inger Merete!!

http://www.dagbladet.no/2015/04/15/kultur/meninger/kommentar/trygdekontoret/tv/38704977/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...