Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Hele... Høres veldig kjent ut med sånn panikk-barnesanger-synging fastklemt i baksetet på en overfylt bil! Been there done that! Lille eeeeeelsker "hjulene på bussen" , særlig de pappaene sier "bla, bla, bla". (Lurer på om det egentlig er mammaene som sier det, og pappaene som sier hysj, men litt kunstnerisk frihet må man kunne tillate seg i en sånn nødssituasjon).

Håper det dukker opp et perfekt hus til dere snart! Moro å se, men moroere å kjøpe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som livet med lillesøster er ganske bra.. økedøgn går jo over, men det føles vel sikkert littegrann kjedelig i lengden. Vokser hun godt?

5 dagers tur og biltur høres nesten litt slitsomt ut... iallfall med mye grining! synes jeg ser for meg dere 3 i baksetet... hehe. *kjenne seg igjen* Gleder meg til å ha begge jentene mine sammen bak i bilen, vi har ikke vært og kjørt enda.

30 day shred ja... jeg trente det etter sist fødsel, likte det kjempegodt. Og både form og kropp ble bedre av det! Du får bare fortsette etter økedøgnene nå... GOOOO Haley!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele... Høres veldig kjent ut med sånn panikk-barnesanger-synging fastklemt i baksetet på en overfylt bil! Been there done that! Lille eeeeeelsker "hjulene på bussen" , særlig de pappaene sier "bla, bla, bla". (Lurer på om det egentlig er mammaene som sier det, og pappaene som sier hysj, men litt kunstnerisk frihet må man kunne tillate seg i en sånn nødssituasjon).

Håper det dukker opp et perfekt hus til dere snart! Moro å se, men moroere å kjøpe! ;)

Godt å høre at det er flere som har vært i den situasjonen :ler:

Ja, jeg er såååå klar for å kjøpe! Og flytte inn! Og dille med innredning og hage og fremtidsplanlegging! Men først så må vi finne huset VÅRT :)

Høres ut som livet med lillesøster er ganske bra.. økedøgn går jo over, men det føles vel sikkert littegrann kjedelig i lengden. Vokser hun godt?

5 dagers tur og biltur høres nesten litt slitsomt ut... iallfall med mye grining! synes jeg ser for meg dere 3 i baksetet... hehe. *kjenne seg igjen* Gleder meg til å ha begge jentene mine sammen bak i bilen, vi har ikke vært og kjørt enda.

30 day shred ja... jeg trente det etter sist fødsel, likte det kjempegodt. Og både form og kropp ble bedre av det! Du får bare fortsette etter økedøgnene nå... GOOOO Haley!!

Ser ut som vi er ferdig med økedøgn for denne gangen *puh* Ja, hun vokser bra. Hun er en litt mer lubben baby enn Frøken Fryd (og har vært det helt siden fødsel), men det er bare deilig :hjerte:

Veldig koselig å kjøre på tur hele familien, og jeg gleder meg veldig til Lillesøster kommer over bilskrekken sin, men det kan visst ta sin tid har jeg skjønt etter et googlesøk; mange opplever at barna først blir fornøyde når de kommer opp i neste bilstol fordi da kan de se ut. Nesten fristende å kjøpe DVD og sette på en film med landskap som fyker forbi :ler:

Ja, jeg får ta i et tak neste uke (utsette, utsette, utsette.....). Heia meg! :biggrin:

---

Morgenen i dag ble masse trass og grining fordi Frøken Fryd ikke fikk ha smokken etter at hun hadde spist frokost, og fordi Lilesøster måtte være med i bilen - naturligvis - når jeg skulle levere Frøken Fryd (som fortsatte å sutre når vi kom til barnehagen, men da ville hun ikke at jeg skulle gå). Og så ble det same visa på vei hjem fra barnehagen og på vei inn fra bilen... Sliiiitsomt! Og det er jammen ikke lett å bære en baby i bilstolen på den ene armen og en toåring + sekk på den andre. Mannen kom nemlig ikke hjem før 20 minutter etter oss.

Heldigvis har Frøken Fryd kost seg i barnehagen og jeg og Lillesøster har kost oss sammen hjemme. Når Lillesøster sov fikk jeg tid til å planlegge en del til dåpen, så nå begynner det å falle på plass. Men hva vi skal servere klarer jeg ikke bestemme meg for ennå (Gryte med ris, salat og loff til, eller en blanding av koldtbord/tapas/småretter - heller litt mot sistnevnte, men førstnevnte er nok enklest).

Begge jentene ligger og sover søtt mens jeg har tent noen lys på bordet (sammen med nyinnkjøpte roser til helgen) og skal se om det er noe spennende på TV som jeg kan strikke til. Mannen er inne i PC-verden for øyeblikket. I helgen skal vi besøke bestekompisen til Frøken Fryd og besøke Åpen Gård :tommel: Deilig med helg!

Og i morgen kan jeg endelig spise litt søtsaker igjen! Mannen kjøpte melkesjokolade (I :hjerte: ) tidligere i uken, men jeg har klart å spare den ;)

Ha en fortreffelig helg, gode KG-damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken var (og er tildels fremdeles) bilhater. Jeez, de første langturene med henne husker jeg med gru... Hun skrek fra svigers vestpå og til vi var godt over Haukeli en av gangene. :eeeh: Men det hjalp litt med nytt sete. Vi byttet nokså tidlig, ved 5-6 mnd, for vi hadde den erfaringen fra Turnerose også. Dog hjalp det ikke SÅ mye med Snorkis som med Turnerose, dessverre.

Ellers slår jeg et slag for ringslynge til levering og henting! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er vel bare å stålsette seg for at det kommer til å være sånn de neste månedene (men forhåpentligvis ikke årene) :sukk:

Ringslynge var et vedig godt tips! Må undersøke det :jepp: Har du noen spesiell du kan anbefale?

---

Hva er greia med å stå opp kl. 06-06:30 hvis du skal sove igjen etter en time/halvannen og da sove i 3-4 timer!?! Det har nemlig Lillesøster begynt med denne uka (og minner meg på hvor fort rutinene forandrer seg på de små), men det er ikke noe jeg nødvendigvis klager over altså, for da får jeg stått opp sammen med Frøken Fryd og laget frokost og kledd på henne sammen med Mannen. Pga Lillesøsters bilskrekk så blir det en del henting/levering på han, men nå har jeg funnet ut at jeg skal prøve å ta med Lillesøster på bussen og se om ikke det går lettere (for da ligger hun jo i vogn). For da kan det være en mulighet for å hente/levere Frøken Fryd med buss og det er sikkert stor stas :jepp: Litt kronglete i og med at vi må gå et stykke fra barnehagen for å komme til nærmeste holdeplass, men om morgenen (når tålmodigheten og energien er høyere enn på ettermiddag) burde det går greit ihvertfall.

Mamma kommer om en stund for å være med meg til byen. Vi har noen ærend begge to, og så skal hun passe på Lillesøster mens jeg er inne hos legen for å fjerne en føflekk og 3 "skintags" (litt usikker på om legen tar alt i samme slengen eller om hun tar et par nå og et par om en stund).

Lillesøster nekter å ta smokk, men tommelen er visst fin å ha... Ikke helt etter våre ønsker, men det er vel ikke noe å gjøre med det.. Bare være tidlig ute med (å prøve) å venne henne av det etterhvert. Spent på om hun tar flaske når det etterhvert blir aktuelt å bevege seg ut av huset uten henne for korte stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringslyngene våre er hjemmesydde, så jeg har ikke så mange erfaringer å komme med, nei... Men vet at mange er fornøyde med Vidunderslynga. Jeg liker også best silkeslyngene mine, foretrekker den fremfor den av lin. Har sydd en enkel silkeslynge (som jeg brukte mye til Snorkfrøken da hun var fersk) og en dobbel (som stadig er i bruk), begge av dupionisilke/thaisilke. Det er veldig enkelt å sy selv, om du skulle ha tid og ork. Jeg har kjøpt slyngeringer fra SlingRings. Har kommet i postkassa nokså kjapt, men kommer jo fra USA. Vidunderbarn selger visst de samme, her. S&S har thaisilke, uten at jeg har kjent på den eller brukt den selv, men vil anta at den er brukbar. Evt kan du bestille på nett, f.eks. fra silkbaron.com. Her er det syveiledninger. :) Jeg foretrekker Oopa-skulder, synes den legger seg best på plass og dermed er best å bære med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips, Joyce! Skulle gjerne sydd selv, men etter å ha kikket på veiledingene, så tror jeg at jeg bør se en ringslynge "live" først. Tror jeg skal sjekke Finn om det er noen brukte til salgs :jepp:

---

Frøken Fryd har vært en drøm å få til sengs de siste månedene etter at vi kuttet dagsovingen, men i natt sov hun hos svigers og på dagen i dag hadde hun fått sove nesten 30 minutter - og vips! - så har vi problemer med leggingen i dag.. Halvannen time tok det :dry:

Men mens frøkna har vært borte så har vi ihvertfall fått gjort unna både litt nødvendig beising (med tanke på at vi er på utkikk etter hus og dermed kan ende opp med å selge leiligheten når som helst, så vil vi jeg ha uteområdet mest mulig klart i og med at vi går mot vinter) og husvask + klesvask. Lillesøster sover leeeenge i slengen og dermed har jeg både 2 og 3 timer ledig til å gjøre det jeg vil (og må), og det er litt deilig ;)

Å holde seg til søtsaker kun èn dag i uken går veldig fint, og det beste er kanskje at når (lør)dagen kommer så klarer jeg ikke å spise så mye snop som jeg hadde trodd på forhånd :ler: Den "vanskeligste" dagen er dagen derpå, men det er i grunnen ikke så vanskelig, med mindre jeg blir sint/frustrert/lei for da har jeg bare lyst til å sette meg ned foran TV'n med en stooor sjokoladeplate. Men jeg har klart å holde meg :tommel: Vekta viser desverre ikke så store resultater bare på grunn av dette, men jeg skal bli flinkere til å bevege meg, så burde jeg klare å bli kvitt de siste 2-3 gravidkiloene (og litt til...).

Må bli litt flinkere til å prioritere det jeg har lyst til å gjøre, kjenner jeg. Tenker mye "skulle gjort ditt og skulle gjort datt" men så gjør jeg alt mulig annet unødvendig istedenfor :murvegg: Bør ta til meg det jeg skrev i dagboken når permisjonen med Frøken Fryd gikk mot slutten:

Rart med det, at nå som permisjonen snart er over så tenker jeg på alt jeg skulle ha gjort (gått flere turer, vært mer hjemme hos mine foreldre, trent mer, lest mer, sovet mer, begynt på scrappe-albumet til frøkna og laget fotobok og ditt og datt..) Men, men, da vet jeg hvordan jeg skal prioitere neste gang!

Så! I morgen er det ny uke med nye muligheter! Mandager har egentlig et litt ufortjent dårlig rykte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink du er som bare spiser godteri en dag i uka! Her "syndes" det nesten daglig..

Det blir vel ofte litt slik, at besteforeldre kjører sitt eget løp.. men leit at det gikk utover leggingen idag.

MIn holdning til permisjonen er akkurat nå å ta meg mest mulig av barn, deretter hjem, og kanskje komme i noen gode treningsrutiner etterhvert. Jeg har ikke forventning om å gjøre mye spennende, men jeg vil ta det som en bonus om jeg får anledning. F.eks lage fotoalbum til barna, litt prosjekter i huset osv osv. Litt tidlig å tenke på uansett, det går seg nok til på et vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser også godteri bare en dag i uka, med veldig mange unntak.. Mannen har en teori om at sjokoladepudding og is ikke kan kategoriseres som godteri, så da skjønner man kanskje...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink du er som bare spiser godteri en dag i uka! Her "syndes" det nesten daglig..

Det blir vel ofte litt slik, at besteforeldre kjører sitt eget løp.. men leit at det gikk utover leggingen idag.

MIn holdning til permisjonen er akkurat nå å ta meg mest mulig av barn, deretter hjem, og kanskje komme i noen gode treningsrutiner etterhvert. Jeg har ikke forventning om å gjøre mye spennende, men jeg vil ta det som en bonus om jeg får anledning. F.eks lage fotoalbum til barna, litt prosjekter i huset osv osv. Litt tidlig å tenke på uansett, det går seg nok til på et vis..

Jeg syndet mye i svangerskapet/barseltiden/ferien, så det var definitivt på tide med en liten oppstramming. Og at det går så lett hadde jeg aldri drømt om, så det er jo en god motivasjonsfaktor for meg :)

Frøken Fryd våknet også midt på natten og kom ut i gangen, men sovnet heldigvis raskt igjen. I går og i natt derimot sovnet hun kl. 18 og sov til hun hørte pappa'n romstere på badet i 06:30-tiden. Da kom hun sjanglende ut av rommet med smokk, koseklut og bamsen sin. Fortsatt trøtt som en strømpe. Søte frøkna vår :fnise:

Tror nok det er lurt å ikke ha for store forventninger, men jeg synes det er fryktelig vanskelig å ikke ha det.. Men det er helt klart barn og mann som er i fokus i første omgang :jepp:

Vi spiser også godteri bare en dag i uka, med veldig mange unntak.. Mannen har en teori om at sjokoladepudding og is ikke kan kategoriseres som godteri, så da skjønner man kanskje...! ;)

Det er veldig lett med disse unntakene, desverre. Og Mannen er ikke så nøye på det som meg, men heldigvis spiser han snop når jeg (og Frøken Fryd) har lagt meg (oss) eller ikke ser det ;)

Innom for å si at jeg tenker på dere. Er ufokusert og orker ikke å lese så mye.

Gode pusilus! Det har jeg full forståelse for :klemmer:

---

Som nevnt, gikk leggingen som en drøm igjen i går og hun var i seng allerede kl 18 og sov hele natta gjennom. Hun var ikke så gira på å gå i barnehagen i dag for hun var så trøtt og veldig mammadalt, så jeg fikk innmari dårlig samvittighet for å sende henne avgårde med pappa'n kl. 07 i dag tidlig. Men Lillesøster sovnet mye seinere i går enn hun pleier, og da sover hun naturligvis lengre i dag, så jeg ville helst slippe å krølle til hennes soving (og slippe å kjøre pga bilskrekken hennes), men det er jammen ikke lett å skulle ta hensyn til både den ene og den andre, i tillegg til seg selv (av og til). Jeg vet jo at Frøken Fryd stortrives i barnehagen og at gråten ikke varer lenge, men barnegråt er aldri koselig.

I går fikk jeg meg en liten tur ut helt på egenhånd fordi mormoren til barna stakk innom akkurat i det jeg var i ferd med å gå ut med Lillesøster for å handle og hente Frøken Fryd. Så hun tilbød seg å passe Lillesøster så vi slapp bilkjøring. Hun hadde jo akkurat spist så det var helt perfekt. Var vel borte halvannen time og de to hadde kost seg masse før Lillesøster sovnet på brystet hennes :hjerte: Og Frøken Fryd synes det var stas at mormor var hjemme når hun kom fra barnehagen :) Og jeg synes det var deilig å kunne gå på matbutikken uten barn :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. husker det der igjen fra Fløtepusen... en tur på matbutikken alene, og jeg bare vandra sakte rundt hyllene og kikka på allslags og følte det var shoppingheaven ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herremin som tiden FLYR! Vi har knapt nok begynt på september føles det ut som, men jammen er vi allerede halvveis snart! Om det fortsetter i dette tempoet er det jul om veldig kort tid, og deretter er det påske, og permisjonsslutt og sommerferie og barnehagestart for Lillesøster :sjokkert::fnise:

Jeg ble tante for første gang i helga, og det er så stas! Desverre får jeg ikke sett den nydelige jenta med det første for broren min og samboeren bor 7 timer unna (10 med Frøken Bilskrekk i baksetet). Men håper de kommer til Lillesøsters dåp om en måneds tid, for de skal jo være faddere. Har strikket et teppe til henne og skal lage et babynest (selv om jeg liovet meg selv å aldri lage det igjen etter alt knotearbeidet med den jeg lagde til Lillesøster - men på en annen side så vet jeg mer hvordan ting skal gjøres denne gangen), og det bør hun jo få før hun vokser ut av det ;)

Lillesøster er nok inne i en skikkelig vokse-/utviklingsperiode for hun sover 3-4 timer den første luren sin på formiddagen (jeg må v og til inn og se/høre om hun puster :fnise: ), og sover stort sett fra 20-20:30 til 07 (med 2-3 amminger), og det er i grunnen ganske godt. Får tid til å planlegge dåp og lage bordkort etc, lese bøker og blader og strikke, så jeg kan ikke klage. Lillesøster er blid som en sol når hun er våken og jeg synes det er mye lettere å "lese" henne enn det var å "lese" Frøken Fryd. Men det har kanskje noe med erfaring å gjøre og mer trygghet i rollen. Godt er det ihvertfall å kjenne at man klarer å møte behovene og tilfredsstille dem.

Nå har Lillesøster begynt å bruke str. 62 (56 har vært litt knpt siste 14 dagene), så alle klærne til Frøken Fryd i str. 62 og 68 er tatt fram fra oppbevaringskassene og jeg holder på å vaske dem. Mange gode minner bare ved synet av diverse plagg, og det er veldig koselig! Men jeg må også si at jeg gleder meg til vi er ferdig med å få barn (har ikke bestemt oss ennå om det blir med disse to eller om det blir en tredjemann om et par år) og kan kaste/selge/gi bort klær og utstyr som de ikke har bruk for lenger. Det er jo ingen hemmelighet at det krever en del utstyr med små barn i hus og dermed også oppbevaringsplass (som det ikke er for mye av her hos oss, så de fleste kassene med klær oppbevares hos svigers). Men planen er ihvertall å ta vare på jentenes hentesett, alle hjemmestrikkede plagg og andre plagg som er veldig fine. Utvaskede hverdagsklær skal bort når den tid kommer.

Frøken Fryd er ei skikkelig kosejente, og det er ikke bare Lillesøster og vi som får kos, men også bestevenninna i barnehagen og alle barnehagetantene (skjønner ikke helt hvorfor folk synes det er et negativt ord, og det er ihvertfall ikke ment på den måten fra min side, altså!) og selvfølgelig øvrig familie. Hun har blitt ei stor og selvstendig jente med sterke meninger og en porsjon trass. Men hun er altså veldig omsorgsfull og haster bort til alle som gråter og vil klemme/klappe på dem. Når vi får besøk så er det fullt show og energien er i taket (selv om hun var sutrete bare sekunder før det ringte på døra), og alle skal være med å kaste/sparke ball, pusle puslespill, trille dukkevogn, hoppe i sofaen, se på rommet hennes osv. Hun hr blitt veldig flink til å si ifra når hun må bæsje eller tisse her hjemme, så nå skal vi begynne med å la henne bruke truse hele tiden når vi er inne hjemme for hun er veldig opptatt av trusene sine :ler: I barnehagen har de ikke hatt kapasitet til å følge opp dobesøk pga tilvenning og manko på personale (og Frøken Fryd har visst ikke ytret noe behov om verken det ene eller det andre i barnehagen. Hun er sikkert for opptatt med andre ting), men de skal visst ta fatt i det nå etter at jeg nevnte det igjen i går. Vi har det jo ikke noe travelt med å slutte, men det er jo aldri godt å si om det tar et par måneder eller om hun ikke er klar før til sommeren igjen. Nattbleie er greit da.

Det er rart med det, hvor sliten og frustrert man kan være i de mest intense timene på dagen, men så fort de små har lagt seg for natta så savner man dem :rodmer:

På tide å henge opp den siste maskina med klær hører jeg :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal begynne å produsere lilla dåpsservietter (sånne med søte dåps-/babymønster, hovedsakelig i lunsj-størrelse) for det er ikke å oppdrive noe sted! Jeg som tenkte vi skulle ha lilla dåp (og har handlet inn sizoweb, lys og andre lilla småtterier) denne gangen siden det var rosa forrige gang...

Nå er jo Lillesøster straks 3 måneder, og det er kun en måned igjen til vi kan begynne å smake på litt annet enn bare morsmelk. Med Frøken Fryd så introduserte vi jo hirsegrøt og aprikos-/sviske-/avokadomos på den tiden i håp om at det skulle hjelpe på søvnen - noe det ikke gjorde, men da var vi jo i gang så vi bare fortsatte. Men Lillesøster sover jo foreløpig så godt om natta (*bank i bordet*) at det ikke er et argument for å introdusere fast føde, og hun vokser fint både i cm og kg, så jeg føler ikke noe behov for å prøve med grøt riktig ennå (men mye kan jo skje på en måned). Men så var det dette med det såkalte "smaksvinduet" mellom 4 og 6 måneder hvor de små visstnok er ekstra mottagelig for nye smaker og man mener at det da er gunstig å introdusere andre smaker enn bare søtt (som jo morsmelka er). Kanskje kan vi bare tilby en liten smak hver dag og ikke fulle måltider? Det tar jo uansett litt tid å komme opp i måltidsporsjoner. Håper ihvertfall å kunne amme Lillesøster lenger enn det Frøken Fryd ville (hun mistet interessen når hun nærmet seg 10 mnd, så etter 2-3 uker kuttet vi helt).

Vel, vel. Nå har jeg googlet meg ihjel etter lilla dåpsservietter så jeg får legge det vekk for en stund og fortsette med bordkortene. Hurra for muligheten til å være litt kreativ! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lilla er nok ikke det enkleste! Er det lys lilla (som i syrin) eller mørk lilla (advent)? Kanskje de har noe på Tilbords? Jobbet der en stund og vet vi hadde noen fine i lillatoner da i alle fall, fra Chloe (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helst mørk lilla, men det går jo an å bruke ulike lillatoner. Bordkortene er hovedsakelig i syrin, men med elementer av hvitt og mørk lilla. Har funnet ensfargede mørke lilla servietter (av typen med preget mønster i) og det er greit til middagen, men til kaffen ville jeg hatt noe med barnlig mønster på. Får ta meg en tur på et par butikker jeg ikke har vært innom og kikket ennå. Tilbords (og andre butikker forøvrig) her i byen hadde desverre ikke så stort utvalg i kaffeservietter (str. 25 x 25), men jeg finner vel et alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på lilla dåp denne gangen... type lys lavendellilla. ser egentlig for meg litt småblomstrete mønster på servitettene. Og lys solgul og sølv som tilbehør. Føler det passer veslemor.

Tenkte å kjøpe litt ark og pynt til innbydelser, og lage dem enkelt i helga. Og få dem sendt ut fortest mulig.

Har du sett etter servietter på ulike nettbutikker? det finnes vel slike fest-butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på lilla dåp denne gangen... type lys lavendellilla. ser egentlig for meg litt småblomstrete mønster på servitettene. Og lys solgul og sølv som tilbehør. Føler det passer veslemor.

Tenkte å kjøpe litt ark og pynt til innbydelser, og lage dem enkelt i helga. Og få dem sendt ut fortest mulig.

Har du sett etter servietter på ulike nettbutikker? det finnes vel slike fest-butikker?

Lavendel kombinert med sølv og gult er nydelig! Her blir det ulike lillanyanser fra mørk til lys. Har googlet og sjekket diverse nettbutikker og jeg finner mye ensfargede lilla servietter, eller med diverse grafiske mønstre som er greie til middag, men servietter i kaffestørrelse er innamri vanskelig å finne, spesielt noen lilla med litt barnlig mønster. Men jeg får bare legge vekk perfeksjonisten i meg hvis jeg skal klare å bestemme meg :fnise: Blir antageligvis noe á la dette, men i ensfarget lilla på den øverste servietten og hvitt under. Eller sånn, men med mørk lilla ytterst og enten hvitt eller lavendel i den innerste.

---

Vi bruker sprinkelsenga som lekegrind på stua, men de siste ukene har den vært mest brukt som klatrestativ for Frøken Fryd, i grunnen, så jeg lurer på om vi skal pakke den vekk. Lillesøster er jo ikke så skjør lenger, og ikke beveger hun seg bort på egenhånd heller, så grinda er mest i veien føler jeg. Og med Frøken Fryd brukte vi jo aldri lekegrind, selv ikke når hun begynte å komme seg avsted på egenhånd. Vi har jo verken trapp eller peis, og det er åpen løsning mellom stue, kjøkken og gang her, så det var aldri noe problem å gå en rask tur på do o.l. Veldig fristende å frigjøre litt mer plass :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at da lille var krypende ønsket jeg meg et hus på ett plan!! Lekegrinda tok fryktelig med plass (og han likte ikke å være oppi der) og om jeg gikk på do kunne jeg jo ikke høre han likevel for det var en etasje ned.. Stress! Så lenge frøken fryd er snill mot lillesøster og ikke har tendens til å kaste ting på henne eller noe sånt, så hadde jeg pakket den bort! :jepp: (Høres jo virkelig ut som om frøken fryd er drømmestoresøster, forresten!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...