Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Yeah for joggetur!! Nå må du bare følge opp, nå som du har brutt den første dørstokkmila... når blir neste tur? ;) go superhonning!!!

Og ble det hjemmekontor på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yeah for joggetur!! Nå må du bare følge opp, nå som du har brutt den første dørstokkmila... når blir neste tur? ;) go superhonning!!!

Og ble det hjemmekontor på deg?

Deilig å faktisk være i gang ja! Nå har vi vært borte i helga, men planen er å få til en joggetur i uka hvertfall. Og ja, det ble hjemmekontor på meg ;)

Jogging er kjempefint, og det blir heldigvis lettere for hver tur! ;)

Ja, jogging er veldig god trening, og så liker jeg å jogge i skogen med mykt underlag. Jeg hater å jogge på asfalt og med masse biler som kjører forbi :) Heldigvis blir det lettere for hver tur ja, det er bare stress å komme i gang ;)

Nå har jeg vært på første morgenspinning på nesten et halvt år :nigo: Jeg har prioritert jogging og styrke det siste halvåret, når jeg først har trent, men skal prøve å trene litt mer variert nå er planen. Har egentlig lyst til å ha følgende treninger hver uke: en spinningtime, en yogatime (jeg har vært så stiv nederst i ryggen i mange måneder, så jeg må prøve å løse opp litt), en styrketime og en joggetur. Sannsynligheten for at jeg får til 4 treninga i uka over en lengre periode er vel ikke sånn veldig stor kanskje, men jeg kan jo klare det om jeg virkelig vil tror jeg? Om jeg går på morgenspinning en dag i uka, og trener styrke før jobb en annen dag, så er det bare en kveld + f.eks. en joggetur i helga som gjenstår. Planen er der hvertfall nå, så er det "bare" å følge opp ;)

Vi har hatt ei kjempefin helg. Foreldrene mine kom på torsdag, og fredag etter jobb så var det bare å hente ungene i barnehagen og pakke, og så komme oss avgårde. Det var ingen problem å dra fra ungene, til og med vesla grein ikke, noe vi hadde forventa. Så var det grillfest på fredagen, og bryllup på lørdagen. Fantastisk flott bryllup, tross i at det blåste og regna noe vannvittig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går meldte jeg på storebror på småbarnssvømming. Han trenger å bli mer trygg på vann, har vært pysete hele sommeren og vil ikke bade i sjøen i varmen på grunn av en dårlig start på badinga i syden i starten på juni. Uten å kjenne på vannet først, så var han tøff og rannt ned ei sklie, og fikk litt sjokk når han kom ned og vannet var veldig kaldt. Etter det så har han ikke ville bade så mye, bare vasse bittelitt. Så nå dropper jeg turninga for han i høst, og vil ha han med på bading i stedet, og håper på at det vil gå bra. Oppstart er i starten på september, og jeg kjenner allerede nå at jeg er spent. Men tror det blir bra :)
I går var det bursdag hos svigers rett etter jobb og barnehage, og så var det omtrent kveldsmat og legging etterpå. Jeg la vesla, og hun holder jo virkelig ut når jeg legger henne. Det som mannen bruker 10-15 minutter på, det bruker jeg en time på veldig ofte. Og i går var det over en time. Hun bare står opp ørten ganger og tøyser og tuller når jeg legger henne, og i går hørte jeg at hun sang på rommet sitt også. Hun sang "mamma min, mamma min, mamma min" :hjerte: Hun sovna til slutt ca 21:20, og da var jeg så trøtt selv, at jeg satt i sofaen et kvarter, og så gikk jeg og la meg selv også. Godt å komme seg tidlig i seng noen dager :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fin voksentid hos dere om dagen, skjønner jeg! :P Kan liksom ikke bli sur heller med en sangtekst som det der da! De er nydelige i den alderen - for det meste! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fin voksentid hos dere om dagen, skjønner jeg! :P Kan liksom ikke bli sur heller med en sangtekst som det der da! De er nydelige i den alderen - for det meste! ;)

Nei, det er ikke mulig å bli sur når man hører en sånn herlig sangtekst ;)
Mye voksentid her for tida ja, og mer skal det bli (litt for mye fordelt på kort tid syns jeg da, mer om det under...) ;)
Trening igjen i morres. Storebror våkna 5:30, og jeg sto opp ikke så lenge etterpå og var på trening 6:15. Styrketrening i dag, og jeg la på litt vekter på de første par øvelsene, men da jeg hadde gjort ett par sett med bulgarske utfall (uten å legge på vekter der), så var bekkenet mitt vondt. Så jeg måtte kutte ut flere øvelser på beina og gjorde noen øvelser på mage/rygg/bekken før jeg avslutta. Æsj, jeg har vært vondere i bekkenet utover sommeren siden jeg har trent så lite, men i dag var det enda et par hakk vondere. Jeg har sittet en del på pilatesball på jobb i dag, og skal prøve å være flink til å gjøre litt øvelser hjemme som styrker bekkenet igjen. Og jeg som har vært så fin i lang tid, fram til sommeren og treninga avtok. Det er bare nok et bevis på at jeg er nødt til å trene jevnlig og må være flink!
I kveld skal jeg til ei venninne og planlegge jentetur som jeg drar på neste fredag. Har litt dårlig samvittighet for å dra fra ungene i så mange dager, fordi at vi var jo borte i helga, og helga etter at jeg kommer hjem så må jeg også på noe greier hele helga :( Det er bare kjekke ting jeg skal på, og ungene har det fint med barnevakter og mannen, men jeg kjenner at jeg gruer meg og det er en bismak på det. Jeg må vel bare prøve å ikke tenke på det, og så snart jeg kommer meg på jenteturen så tror jeg at jeg skal klare å kose meg altså, det er sannsynligvis tida før som er verst.
Resten av september blir koselig da. Både jeg og ungene har bursdager i september, og ei helg så kommer hvertfall mor og ene søstera mi på besøk, og helga etterpå så kommer andre søstera mi og familien på besøk. Og så må vi ha barnehagebursdag for storebror og familiebursdag for begge to. Det blir stas :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere der borte? :) Jentetur hørtes veldig fint ut, du er flink til å gjøre sånne ting du! Mine venninner er altfor opptatt - og jeg er vel forsåvidt en av dem jeg også... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det veldig fint, Mayami! Fantastisk med en så avslappende ferie :) Anbefaler deg å slutte å være så opptatt, og prioritere degselv litt! ;):ler:
Ja, da var ferien over for denne gang, og jeg har brukt opp alle feriedagene for i år og vel så det (har avspasert en del også). Vi hadde en helt super tur, sov lenge, slappa av i sola ved bassenget, shoppa, var på båttur og såg et fantastisk fyrverkeri, spiste god mat og drakk god vin og bobler. Balsam for sjelen! Heldigvis hadde jeg vært flink til å spare penger til shoppinga, for kortet fikk kjørt seg ;) Men denne gangen hadde jeg vært flink til å notere ned før jeg dro om hva jeg ville handle, og jeg kjøpte vel omtrent bare klær som kan matches med mye annet som var ganske klassisk. I en alder av nesten 35 år, har jeg endelig lært meg at jeg skal tenke mer gjennom hva jeg kjøper, for jeg har alt for mange klær i skapet mitt som ikke passer sammen :fnise: Det jeg handla var: en svart kjole, et par havaianas, to(!) par pumps - svarte og nude, ei dongeribukse i halvveis boyfriend jeans-stil, en hvit blazer, en svart cardigan i ull, en svart genser, et par singleter, en blondetopp, en fin-shorts, et statement-smykke og det var vel det :nigo:
Jeg fikk lest et par bøker på turen også, deilig å ligge i sola og lese i fred og ro! Og så begynte jeg på boka "Et helt halvt år" på hjemturen på fredag, og leste den ut i går. Kan ikke huske sist jeg leste 500 sider på et par dager, jeg prioriterer alt for lite lesing til vanlig, men når mannen er hjemme og tven står på, så blir det liksom ikke.
Den turen kan jeg leve på lenge, men det var for lenge å være borte fra ungene syns jeg da, og siste kvelden så savna jeg de helt grusomt mye. Men så er jeg veldig mye mer tolerant mot de nå som jeg har vært borte. Jeg er egentlig veldig tolerant til vanlig altså, men når vesla er så intens og klengete på meg som hun er, så blir jeg fort veldig sliten. Men akkurat nå så gjør det ingenting at hun klenger, og jeg vet at plutselig så vokser hun det av seg også.
Nå er det tilbake i hverdagen igjen, og jeg er veldig klar for høsten med tepper og te og innekos. Denne uka blir travel med foreldremøte i barnehagen i kveld + et skype-møte etterpå, småbarnssvømming med storebror i morgen for første gang, og storebror skal i bursdag på onsdag. Og til helga så skal jeg bort igjen. Har virkelig ikke lyst til det akkurat nå, men jeg kan ikke trekke meg heller. Men det går nok bra, for etter helga som kommer så er det leeenge til neste gang jeg skal dra noe sted ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du koste deg! Også deilig å bruke penger på ting til seg selv for en gangs skyld! :) Klengete unger er slitsomt når det står på, men i det siste har jeg lagt merke til at de to største her har sluttet å ville sitte på fanget, eller holde i hånda når vi er ute på tur. Størstetassen er jo nesten like stor som meg, så om han ville sitte på fanget ville jeg nok blitt most! Men tiden går veldig fort, så det er bare å nyte statusen som Superhelt så lenge man har den! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statusen som superhelt må virkelig nytes ja, og det gjør jeg virkelig! Små perioder er ekstremt intense og slitsomme, men stort sett er det bare kos, og så er det en god påminnelse om at jeg må la vaskemaskinen eller andre ting vente og heller ta meg tid til å kose, og det er det som er viktig i hverdagen når ungene er i barnehagen hele dagen og bare ser oss i tre timer før det er natta :)

Foreldremøte i barnehagen i kveldinga, og skypemøte etterpå, så her har dagen gått i ett. Burde ha lagt meg for en time siden, dumme lakenskrekken som tar overhånd selv når jeg er veldig trøtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: pusilus :)

Enda en hektisk dag. Vesla havna i senga med meg først idet jeg holdt på å sovne. Mannen bar henne tilbake når han la seg, og noe over fire i natt våkna hun igjen og låg og kava oppå meg i et par timer før vi sto opp. Tok oss god tid i morges og sto omtrent og venta på at barnehagen skulle åpne i dag :sjenert:

Hadde en ganske effektiv jobbdag og så var det henting i barnehage, middag og småbarnssvømming med storebror for første gang. Jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå, for han var skeptisk til å bade i hele sommer. Det gikk overraskende bra etterhvert som han fikk "varma opp" ei stund, og endte opp med å storkose seg. De andre ungene hadde tydeligvis vært med ei stund før og dukka under vann og "svømmte" og alt mulig, men jeg var bare glad for at gutten min ble trygg i vannet allerede første gangen :) Og han var SÅ stolt selv når han sto i bunn selv uten at jeg måtte bære han ;)

Nå er ungene endelig i seng, vesla klarer ikke å roe seg, men hun sov litt i bilen mens storebror og jeg bada. Mannen var liksom nødt til å kjøre tur med henne akkurat da, etter den natta :( Hun burde heller ha lagt seg litt tidlig i dag i stedet for å sove så seint på dagen. Argh. Så fort hun har sovna så skal hvertfall jeg legge meg, nekter å ha lakenskrekk i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt når det blir sånn tull med sovingen - det vet jeg ALT om!! Håper hun (og du) får en god natt! Bare å legge seg så fort hun roer seg i dag! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitsomt når det blir sånn tull med sovingen - det vet jeg ALT om!! Håper hun (og du) får en god natt! Bare å legge seg så fort hun roer seg i dag! :Nikke:

Mye bedre natt i natt. Vesla kom tuslende inn til med dyna si på slep tidlig i natt en gang (eller sent kveld), hun sovna kjapt og mannen la henne tilbake igjen når han la seg. Jeg sov som en stein fra jeg la meg og fram til vekkerklokka mi ringte, og da kom storebror inn rett etterpå :)

I dag har jeg hjemmekontor, og er faktisk super-effektiv. Har noe greier som jeg jobber med som jeg helst bør sitte i fred og ro med, så jeg tok en sånn dag i dag. Og jeg har så lyst til å vise at jeg får gjort masse. Har omtrent ikke tatt pause enda, men tenkte å ta meg en kjapp tur ut i lunsjen for å handle et par småting. Vi har et fantastisk bakeri her i byen som bare er åpent når jeg er på jobb, så jeg pleier å benytte meg av hjemmekontor-dager og ta meg en liten tur dit og kjøpe noen nydelige scones. Alt de har der er så godt, men jeg gjør mitt beste på å holde meg unna kanelbollene, for de er farlige :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ KANELBOLLE!!!!! *iler til matlageret for å se om vi har alle ingredienser*

Deilig med hjemmekontor da - det ønsker jeg meg mer av også (når jeg en gang skal tilbake i jobb)! Får likson gjort mye mer enn om jeg sitter på det overfylte kontoret mitt på jobben sammen med høylytte og snakkesalige kollegaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ÅÅÅÅÅ KANELBOLLE!!!!! *iler til matlageret for å se om vi har alle ingredienser*

Deilig med hjemmekontor da - det ønsker jeg meg mer av også (når jeg en gang skal tilbake i jobb)! Får likson gjort mye mer enn om jeg sitter på det overfylte kontoret mitt på jobben sammen med høylytte og snakkesalige kollegaer!

Da er det bra at det gikk deres vei etter streiken, Mayami! Skjønner godt at dere trenger hjemmekontor og litt frie arbeidstider :Nikke:

Det blir ikke mye tid til KG om dagen. Føler ikke at jeg kan sitte så mye med det på jobb når jeg sitter i åpent landskap (selv om kollegaer av meg sitter og spiller sjakk og diverse når de tar seg småpauser), og fram til ungene er i seng så er det umulig å sitte med pcen hvertfall. Leser fra mobilen iblant, men det er stress å skrive for mye derfra. Det har vært en ekstremt hektisk sensommer/start på høsten.
Tirsdag forrige uke så ble vesla 2 år. Og for en stor 2-åring hun er! Det er så rart å se forskjellen mellom hvordan hun og storebroren var på det tidspunktet, for han sa ikke mange årene før han var to, mens hun ligger så veldig mye lenger foran. Hun er jo jente også da, så det er ikke så rart, men likevel fascinerende for meg :) Hun setter sammen flere ord mer og mer, hermer etter ting vi sier, og i går spurte hun hele tida "Hva gjør du?" når vi holdt på med ting.
Etter at jeg hadde ferie og var på jentetur, så har det gått i ett, og i helga så hadde vi besøk av mor og søstera mi. Veldig koselig. Lørdag så hadde vi familieselskap for begge ungene sammen med familien til mannen også, og var på hytta til svigers og hadde selskapet. Tenk å kunne ha en utebursdag uti september, det er jo fantastisk!
Besøket dro på formiddagen i går, og flere timer på dagen og ettermiddagen brukte vi på å klippe plenen, luke, rydde ute og styre og ordne. Storebror (og delvis vesla) lekte masse med en kamerat som bor like ved oss, og det var så godt å kunne bruke en sånn fin soldag til å få gjort ting ute. Ellers hadde jeg bare brukt masse energi på å irritere meg over hvor grusomt det ser ut ute i mange dager til ;)
Jeg fikk plukka resten av eplene fra epletreet også. Tok inn masse epler for noen uker siden, og fikk inn resten i går. Vi har ett epletre, og det har vært helt sykt masse epler på treet i år. Jeg har allerede laga en eplepai, skrella og fryst ned et par poser med epler som er klare til å lage en eplepai og ei eplekake, og har masse epler igjen som jeg har tenkt å lage eplesaft og diverse andre ting av. Skal bare dra og handle meg en svær kjele en av de nærmeste dagene, så skal jeg jammen prøve meg på eplesaft en dag (av alle nedfallseplene - har en stappfull bærepose med nedfallsepler som jeg kan bruke til saft). Og så vil jeg kutte opp og fryse ned litt mer også, og kanskje lage litt eplesyltetøy. Får se hvordan tida strekker til i uka som kommer, men denne uka så har jeg hvertfall ikke så mange planer.
Til helga som kommer, så kommer andre søstera mi og tantungen min på besøk, så vi får ha et lite selskap da også tenkte jeg, og neste uke så skal vi ha barnebursdag for storebror. Det er fullt opp med bursdagskjør i september, både meg og ungene fyller år :)
Jeg skal kjøpe stor kjele ja, eller egentlig to store kjeler. Har bestemt at vi skal ha julaften hjemme hos oss for aller første gang i år, og jeg har jo ikke svære nok kjeler til poteter eller pinnekjøtt (for pinnekjøtt vil jeg ha - men mannen er nok ikke enig, så jeg ser for meg at han kommer til å ville ha ribbe og at vi kanskje kommer til å ende opp med å lage begge deler om vi klarer det).
Får fortsette å jobbe her, måtte bare oppdatere litt, så får jeg innom og lese hos andre etterhvert ;)
Ha ei fin uke alle! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sykt masse epler jeg også, men har ikke gjort noe med dem enda.. Her er planen eplekaker i bøtter og spann (fint å fryse for tining etter lillesøster dukker opp), eplemos nesten uten sukker (a la svigermor - kjempegod!!) og eplejuice både til frysing og til å drikke ferskt. Har en sånn juicemaskin på loftet, så må bare få mannen til å hente den ned for meg..

Tenk at vesla di er 2 år allerede!!! :sjokkert: Tiden flyr - må begynne å planlegge pensjonist-tilværelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sykt masse epler jeg også, men har ikke gjort noe med dem enda.. Her er planen eplekaker i bøtter og spann (fint å fryse for tining etter lillesøster dukker opp), eplemos nesten uten sukker (a la svigermor - kjempegod!!) og eplejuice både til frysing og til å drikke ferskt. Har en sånn juicemaskin på loftet, så må bare få mannen til å hente den ned for meg..

Tenk at vesla di er 2 år allerede!!! :sjokkert: Tiden flyr - må begynne å planlegge pensjonist-tilværelsen!

Hadde jeg hatt mer fryseplass, så skulle jeg jammen ha bakt og fryst ned masse jeg også. Fikk tips om å fryse ned ferdig oppkutta epler, så det er klart til å bake kake av, så jeg har gjort det hvertfall. Men har masse igjen å kutte opp. Kan jeg få oppskrifta på den eplemosen? Jeg fant denne oppskrifta på nett, og syns det såg litt godt ut med kanelsmak i også, så jeg vurderer litt å lage den :)

Ja tida flyr noe vannvittig. Lille jenta mi har blitt veldig stor, så det er nok bare å planlegge pensjonist-tilværelsen ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått verdens beste bursdagsgave (blir 35 i dag)! Jeg har fått ny giftering :hjerte: Jeg har ikke funnet gifteringen min på 1 1/2 år, og nå hadde mannen fått laga ny ring til meg som er ganske lik den forrige (den hadde gått ut av produksjon). Og han smelta om sin ring i tillegg, sånn at vi har like. Vi kjenner ei dyktig gullsmed som fiksa det for han, og nå fikk jeg to små fine diamanter i ringen også (det har ikke mannen da), en for hver unge :hjerte: Jeg ble så rørt og glad, det er den beste gaven jeg kunne ha fått :strix:
Storebror syns at det var litt kjedelig at jeg bare fikk en ring han da, og syns at jeg burde ha fått en pakke til. Og så lurte han på hvor krona mi var :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!!! Så koselig gave da! Nå begynte jeg å tenke på hvor min giftering er, og er jammen ikke sikker... Søte gutten din - han får lage en krone til deg da, vet du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...