Gå til innhold

Overreagerte jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag da jeg sto på kjøkkenet å stablet service i oppvaskmaskinen, så jeg to jenter i vinduet som var ca. 7/8 år som gikk tur med en liten pomeranian. De sparket hunden i rumpa med foten sin, først ene jenta så den andre. Og det var ikke en liten dytt heller, så det fikk det til å koke for meg. Jeg åpnet vinduet å sa " dere må ikke sparke et lite dyr, det er slemt og dere bør skamme dere ". De bare smilte til hverandre å gikk opp veien.

Jeg ble irritert i lang tid etterpå og tenkte hva hvis moren deres kom innom, da skulle jeg si det som det er.

Synes dere at jeg overreagerte?

Har også opplevd at unge jenter kom på døren min og lurt på om de kunne gå tur med hunden min. Etter denne episoden så kan de bare glemme det. At barn kan være så slemme.

Anonymous poster hash: 7864d...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok blitt rimelig sur selv. Hadde definitivt tatt kontakt med foreldrene om jeg visste hvem de var!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dessverre ikke hvem foreldrene er :(

Ts

Anonymous poster hash: 7864d...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du overreagerte ikke. Det er ikke greit å sparke dyr, uansett hvor små barn som gjør det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var en mild reaksjon på deres oppførsel i forhold til hva jeg hadde gjort! Jeg hadde gått ned til dem, tatt fra dem bikkja og meldt det inn som en bekymringsmelding. Selv om de jentene var unge, bryter de norsk lov, en bekymringssamtale hos politiet hadde vært på sin plass! Mulig jeg tar i litt nå, men sånt er ikke akseptabel oppførsel mot et uskyldig lite dyr!

Endret av Earth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok tatt og blitt med ungene hjem og forklart foreldrene hva som har skjedd.En sparker ikke et dyr..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått ut og tatt de i ørene begge to og blitt med de hjem for å snakke med foreldrene. Hadde kokt over for meg! Så nei, du overreagerte ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke klart å holde meg til å rope ut vinduet! Tror ikke jeg hadde tatt på meg sko heller, men jeg hadde gjort kjapt slutt på at dem lufta hund! For å si det på en mild måte :sur:

Muligens jeg hadde blitt så sinna at jeg hadde ringt både politi og barnevern, men håper jeg hadde klart meg med telefonnr til foreldrene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Groupon

Du overeagerte på ingen måte, og det er bra at samfunnet er utstyrt med slike som deg, som tar tak i barneoppdragelsen der foreldrene har sviktet! Noen barn kom å ringte på døren min og sa at noen andre barn hadde sparket katten min, og de lurte på hvordan det gikk med han.. Barna fortalte hvilket barn det var og jeg dro til foreldrene og ringte på døra! Noen barn har lært og andre ikke..jeg har selv 3 barn, 2 jakthunder og 2 katter, så her i gården har barna lært seg hvordan dyr skal behandles og de hadde garantert sagt fra om noen var slemme mot dyr! Ikke fei alle barn over en kam:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Du overreagerte overhodet ikke. Jeg be vitne til at ei jente sparket katta mi pga han kom for å få kos!

Kan tro jeg åpnet vinduet og kjeftet og sa at INGEN sparket MIN katt! Neste gang kom jeg til å anmelde henne!

Hun fikk fart på seg og sprang bare inn :vetikke:

Dette var ei som leide hos naboene mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...