Gå til innhold

Hund på tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tanten min har en hun på ett år som jeg skal passe i 2 uker. Hvor mange ganger må jeg ut med hunden i løpet av dagen? Han er en jack rusell på ett år



Anonymous poster hash: edaae...206
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på hva han er vant til, og han vil vel spørre når han må ut. Vi går tur med vår eurasier fire ganger om dagen, to av dem er lange turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva han er vant til, og han vil vel spørre når han må ut. Vi går tur med vår eurasier fire ganger om dagen, to av dem er lange turer.

Tanten min er gammel så hun går ikke på tur med hunden så ofte som hun kanskje bør. Hvor lang er en lang tur 20 minutter?

Anonymous poster hash: edaae...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er en lang tur alt fra 45 min til to timer, (det kommer an på om den blir lang fordi han snuser og bruker nesa eller fordi vi faktisk går mange km), men hvis hunden er vant til kortere turer kan tjue min være langt. Du får høre hvor lenge hun pleier å gå så han får vante rutiner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er en lang tur alt fra 45 min til to timer, (det kommer an på om den blir lang fordi han snuser og bruker nesa eller fordi vi faktisk går mange km), men hvis hunden er vant til kortere turer kan tjue min være langt. Du får høre hvor lenge hun pleier å gå så han får vante rutiner! :)

takk ville bare forsikre meg slik at jeg gjør det som er best for hunden

Anonymous poster hash: edaae...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er lang tur 2 timer +, kort tur 30-45 minutter. Går som regel en kort og en lang tur hver dag, eventuelt erstattes kort tur med lydighetstrening eller lek med andre hunder. I tillegg kan han være ute i inngjerdet hage så mye han vil. Har labrador.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min har en jack russell på halvannet år. Når jeg passer ham går jeg to korte turer på 15-20 minutter og en lang tur på halvannen til to timer.

Hvis det er dårlig vær går vi ikke tur i det hele tatt. Han nekter plent å gå i regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har en jack russell på halvannet år. Når jeg passer ham går jeg to korte turer på 15-20 minutter og en lang tur på halvannen til to timer.

Hvis det er dårlig vær går vi ikke tur i det hele tatt. Han nekter plent å gå i regnvær.

:) :) :) takk for hjelpen

Anonymous poster hash: edaae...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tanten din er gammel og hunden ikke er vant til lengre turer som typ 4-5 timer på fjellet, så ville jeg ikke kjört på med langturer.så lenge hunden får korte turer noen ganger om dagen så klarer den seg nok helt fint

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten min er gammel så hun går ikke på tur med hunden så ofte som hun kanskje bør. Hvor lang er en lang tur 20 minutter?

Anonymous poster hash: edaae...206

Prøv å holde deg til samme rutiner som gangen din har.

Anonymous poster hash: 9e271...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre er å trene litt med den. Lær den et nytt triks eller to mens du har den. Ha korte, men intensive økter når du holder på.

Rasen liker å lære, og har behov for å bruke hjernen sin litt. Det finnes også sånne baller de må få ut godbitene av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...